شبکه ایران: سازمان مجاهدین بالاخره بیانیه‌هایش را با نام خود سازمان منتشر کرد. این تشکل سیاسی که از حامیان میرحسین موسوی محسوب می‌شود، امروز در بیانیه‌ای درباره انتخابات 22 خرداد مواضع اعضای خود را تشریح کرده است.


اولین بیانیه سازمان مجاهدین در روزهای پس از انتخابات در حالی منتشر می‌شود که کاندیدای مورد حمایت آن تاکنون پنج بیانیه و چندین نامه صادر کرده و عامل اصلی اعتراضات خیابانی و خسارت‌های اخیر شده است.

 

این بیانیه اما علاوه بر لحن تند آن، لایه جدیدی از ارتباط میرحسین و سازمان مجاهدین را آشکار و فرضیه مطرح این روزها را تایید می‌کند.

 

فرضیه‌ای که با نگاهی مقایسه‌ای به بیانیه سازمان و بیانیه‌های اخیر میرحسین، به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود چرا که ادبیات مشابه این بیانیه‌ها و "عبارات و اصطلاحات یکسان" آن، از "قلم واحدی" حکایت می‌کند که در هفته اخیر عامل بر زمین ریختن خون‌های زیاد شده است.

 

بیش از 17 کشته و ده‌ها زخمی حاصل آشوب‌هایی بوده که با بیانیه‌های میرحسین به پا شده است.

 

بر این اساس است که فعالان سیاسی تاکید می‌کنند که "بیانیه‌های میرحسین را اعضای سازمان مجاهدین می‌نویسند" و موسوی تنها آن‌ها را امضا می‌کند.

 

مدعیان این موضوع به تصمیمات افراطی آخرین نخست وزیر کشور در روزهای اخیر اشاره می‌کنند که تا پیش از هم‌نشینی با احزاب دوم‌خردادی و بویژه سازمان مجاهدین در رویکرد و طبعا کارنامه او اساسا جایی نداشته است.

 

البته اگر به یاد آورده شود که اولین حزب دوم‌خردادی که به میرحسین دست یاری داد، سازمان مجاهدین بوده است، شاید بخشی از ابهام موجود برطرف شود.