در حالی که با جنجال‌سازی ابتدایی روزنامه‌های افراطی و برخی از افراد اصلاح طلب، درباره تخلف گسترده در اخذ بورسیه‌های تحصیلی، نوک پیکان این رسانه‌ها به سوی اصولگرایان نشانه رفته بود، رفته رفته تشت رسوایی این جماعت بیش از پیش از بام می‌افتد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در حالی که با جنجال‌سازی ابتدایی روزنامه‌های افراطی و برخی از افراد اصلاح طلب، درباره تخلف گسترده در اخذ بورسیه‌های تحصیلی، نوک پیکان این رسانه‌ها به سوی اصولگرایان نشانه رفته بود، رفته رفته تشت رسوایی این جماعت بیش از پیش از بام می‌افتد.

پس از تبدیل تخلف ادعا شده توسط مدیران سابق وزارت علوم از ۳۰۰۰ نفر به چیزی کمتر از ۲۰ نفر، این روزها، بورسیه شدگان در صدد اعاده حیثیت از خود و بازگداندن آبروی به ناحق از دست رفته هستند.

 

بورسیه‌شدگان در معرض تهمت قرار گرفته، خواهان رسیدگی‌ کلی به وضعیت موجود و بررسی وضعیت بورسیه‌ها در دوران گذشته شده و خواستار بررسی وضعیت وزارت علوم در دوران اصلاح‌طلبان نیز شده اند.

این اتفاق موجب شد تا سخنگوی کمیسیون اموزش واکنش نشان داده و بگوید: “یکی از بحث‌‌های ما این است که تحقیق و تحفص از بورسیه‌های دولت‌های گذشته صورت بگیرد، هم از دولت هاشمی، هم خاتمی و هم احمدی‌نژاد و هرکجا تخلفی ثابت شد با آن برخورد می‌کنیم؛ برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی تخلف کرده است.”

در این میان یکی‌ از کسانی که به عنوان بورسیه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت توانسته مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شریف دریافت کند، مهدی هاشمی رفسنجانی است. نکته جالب آنکه وی در همان مقطع (مهر ماه سال ۸۰) مدیرعاملی این سازمان که از زیرمجوعه‌های وزارت نفت است، را نیز برعهده داشت!

با توجه به گواهی صادر شده، وی از سال ۸۰ تا ۸۵ به مدت ۵ سال مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بوده است.

حمیدرضا جلایی پور که از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت است، در همین رابطه در کتاب جامعه شناسی جریان‌های اجتماعی در صفحه ۲۲۷ نوشته است: «حلقه سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن ۲۵۰۰ دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد. برخی از این دانشجویان در پاره‌ای از انجمن‌های اسلامی به صورت کانون فکری-سیاسی فعال بودند. به یاد دارم در سال ۱۳۷۵ که گروه‌های فشار در دانشگاه تهران و امیرکبیر به جلسات سخنرانی دکتر سروش حمله می کردند و عرصه بر او تنگ شده بود به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه لندن و دبیر انجمن های اسلامی انگلستان با همکاری دیگر اعضای انجمن دکتر سروش را به انگلستان دعوت کردیم. او به مدت ۶ ماه برای دانشجویان بورسیه ای که هم اکنون تعدادی از آنها از فعالان جنبش دانشجویی هستند، جلسات مختلف بحث و گفت و گو داشت، مانند محسن میردامادی و محمدرضا خاتمی که در این دوره نقش کلیدی در حزب و روزنامه ی مشارکت دارند و در رأس فهرست نمایندگان منتخب تهران قرار گرفتند…»
منبع

"Our President, analytical news site"