در حالي كه بسياري از مسلمانان ليگ هاي اروپايي در ماه مبارك رمضان روزه مي گيرند در فوتبال كشورمان مربيان بازيكنان را بالاجبار از روزه گرفتن منع مي كنند.

زمانه برعكس شده است، حالا در اروپا مسلماني كار سختي نيست، اما مسلمان بودن در تهران كه ام القراي مسلمين است اين روزها كار سختي شده است.

 

در اروپا وقتي مسلماني با زبان روزه به تمرين مي رود و مسابقه مي دهد رسانه ها به خوبي از او استقبال مي كنند و او را بعنوان يك فرد معتقد معرفي مي كنند، اما در تهران اين رويه برعكس شده است و بسياري از فوتباليست هاي ليگ برتر و حتي ليگ هاي پايين تر از سوي باشگاه خود حق ندارند روزه بگيرند.

 

خيلي عجيب است وقتي كه از زبان بازيكني در ليگ برتر مي شنوي كه مربي اش به او اجازه روزه گرفتن نمي دهد:« مربي سر جلسه تمرين به ما مي گويد كه جلوي چشمش آب بخوريم تا مطمئن شود كه روزه نيستيم. ما خودمان مي خواهيم روزه بگيريم ولي به ما اجازه نمي دهند.»

 

هركاري مي كنيم كه اجازه بدهد نام او را فاش كنيم امتناع مي كند، اما حرف عجيب تري مي زند:« اين همه بازيكن در ليگ برتر، برويد از يك نفر ديگر بپرسيد! اين ماجرا فقط متعلق به تيم ما نيست، در اغلب تيم ها روزه گرفتن ممنوع است!»

 

«روزه گرفتن ممنوع است!» دقت كنيد، اين جمله را در تهران به زبان مي آورند، پايتخت ايران اسلامي! اين وقتي معني دار مي شود كه اخباري كاملا متفاوت از فوتبال اروپا مي رسد.

 

طبق اعلام روزنامه لوموند، فرانك ريبري فوق ستاره مسلمان و فرانسوي تيم فوتبال بايرن مونيخ‌ آلمان به اطلاع مقامات تيمش رسانده است كه در ماه مبارك رمضان روزه مي‌گيرد و از روز جمعه نيز اين كار را شروع كرده است.

 

جالب اينكه باشگاه آلماني بايرن مونيخ و لوييس ون گال مربي هلندي اين تيم مشكلي با روزه گرفتن اين ستاره كليدي و گران قيمت تيم خود ندارند.

 

علاوه بر اين گزارش ديگري از روزنامه آس اسپانيا حاكي از آن است كه هواداران رئال‌مادريد بازيكنان مسلمان را در روزه داري همراهي مي كنند و به همراهي با آنها تا غروب آفتاب چيزي نمي خورند.

 

اين تنها خبري در خصوص رئال مادريد اسپانياست كه لاسانا و محمد ديارا و كريم بن زما را در اختيار دارد، بازيكنان گران قيمتي كه بعضا به اندازه يك سال بودجه يك تيم باشگاهي در ليگ برتر دستمزد دريافت مي كنند.

 

از طرف ديگر به گوش مي رسد بازيكنان مسلمان رئال بتيس و سويا نظير فردريك كانوته كه در منطقه آندلوس اسپانيا هستند در ماه مبارك رمضان هر شب در يكي از مساجد اين شهر به صورت داوطلبانه مراسم افطاري برگزار مي كنند! يحيي توره و سيدو كيتا ستاره هاي بارسلونا هم اين روزها خبرساز شده اند و در ماه مبارك رمضان روزه مي گيرند، اما بازيكنان ليگ فوتبال كشورمان كه در مقايسه با بازيكنان اروپايي پول چنداني هم دريافت نمي كنند از روزه داري محروم مي شوند.

 

واقعا خنده دار است كه در اين كار باشگاه ها و مربيان باعث اصلي اين اتفاق هستند و در واقع آنها به بازيكنان نه چندان گران قيمت خود اجازه روزه داري نمي دهند. اين مشكل سال هاست در ليگ فوتبال ما به چشم مي خورد، اما كسي تا به امروز به مبارزه با آن اقدامي نكرده است.