حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش علمی "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸" که در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی به تشریح نقش و دخالت قطعی آمریکا و بویژه انگلیس در فتنه ۸۸ پرداخت و طی سخنانی تأکید کرد که: 111 کد قطعی از دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه ۸۸ وجود دارد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ مشروح این مستندات و کدهای 111گانه از دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در فتنه ۸۸ را که با استفاده از منابع کاملاً آشکار گردآوری شده است،به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی
111 کد درباره نقش عوامل خارجی در فتنه 88

*** بنیادها:

-- بنیاد سوروس یا جامعه باز

1-  : شواهد بسیار زیادی از برنامه‎ریزی چندین ساله بنیاد سوروس در ایران و تلاش این مرکز برای اجرای پروژه «انقلاب مخملین در ایران» وجود دارد. تا آنجا که علاوه بر رسانه‎های غرب، برخی محققین غربی نیز پیرامون «شکست انقلاب نرم در ایران» مقالاتی ارائه کرده اند و از حمایت های مالی و فکری غرب و به طور خاص بنیاد سوروس سخن گفته‌اند گذشته از اعترافات کیان تاجبخش، همراهی و راهنمایی جین شارپ با اغتشاشگران ، نشان از تئوریزه شدن نا آرامی ها در این بنیاد است. (گزارش کمیسیون اصل 90)

2- :«پروژة گِلُوبال وُیسِز «GlobalVoices» یا همان صداهای جهانی زیر نظر مجموعه‏ای به‏نام مرکز برکمن در دانشگاه هاروارد انجام می‏گیرد. این پروژه از سال 2004 آغاز شده و من در اوّلین جلسة آن در هاروارد شرکت کرده‏ام. هدف این پروژه تمرکز بر تمام بلاگهای دنیا به‏خصوص کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران است تا بتوانند به هدف خود که ایجاد جنگ روانی در این کشورها است برسند. منابع مالی این پروژه‏ را‏ بنیاد سُورُوس(OSI) تأمین می‏کند. این پروژه توسط مرکز برکمن انجام می‌شود که مرکز را شخصی به‏نام «جان پالْفِری» اداره می‏کند که خودش مدعی بود دایی او کِرمیت روزولت کودتای 28 مرداد را مدیریت کرده است»(اعترافات کیان تاجبخش)

3- سعید حجّاریان: "به‏ واسطه آقای ناصر هادیان استاد دانشکدة حقوق دانشگاه تهران با نمایندة بنیاد سوروس (کیان تاج‏بخش) آشنا و دو مرحله نیز با وی ملاقات نمودم. در دیدارهای به عمل آمده قرار بود سازمان‏های غیردولتی را در ایران فعال کنیم و نیز یکی از اهدافمان قدرتمند نمودن جامعة مدنی بود و قرار بود از تجارب بنیاد سوروس در جهت انقلاب رنگی استفاده نماییم. (اعترافات؛ کیفرخواست دادگاه سوم)

4- حضور کیان تاجبخش به عنوان مشاور بنیاد سوروس در بطن فتنه 88 برای براندازی نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی

5- بنیادهای کارنگی، راکفلر و به‌ویژه بنیاد سوروس در حوزه‌هایی مثل ایران و کشورهای دیگر که در آن انقلاب‌های رنگی رخ داده، ‌ایفای نقش می کنند و به‌علاوه ‌این، با هم دیگر هماهنگ هستند.(اعترافات کیان تاجبخش)

6- در دولت سازندگی، برنامه‌هایی با حمایت‌های بنیادهای آمریکایی مثل بنیاد جستجو، بنیاد کارنگی و بنیاد سوروس و حتی بنیاد NED همان صندوق حمایت از دموکراسی مستقیماً  در راستای استحاله فرهنگی و زمینه‌سازی برای براندازی انجام شد.(اعترافات کیان تاجبخش)

7- آقای عطریانفر به‌دعوت بنیاد سوروس به نیویورک سفر کرد و ملاقات مستقیم آقای عطریانفر با خود آقای سوروس یکی از نقاط عطف شروع همکاری و ارتباط بین جریان داخل و خارج بود. (کیان تاجبخش)


محمد عطریانفر

8- نیروهای بیگانه و به‌ویژه‌ آمریکایی از دو در وارد ایران شدند. در اول: احزاب سیاسی اصلاحات بودند و در دوم: NGOها یا سازمان‌های غیردولتی که از آن زمان بنیادهایی مثل بنیاد سوروس به‌طور آشکار با همکاری برخی از مسئولین و با دعوت‌های رسمی ‌آشکارا شروع به فعالیت را در ایران کردند.(کیان تاجبخش)
9- ملاقات مستقیم جناب آقای خاتمی ‌همراه با جناب آقای ظریف با آقای سوروس در نیویورک در حدود 1385  نشان می‌دهد یک ارتباط مستمری بوده که ادامه داشته است. (کیان تاجبخش)

10- با همکاری مستقیم دولت دورة ‌اصلاحات، بنیاد سوروس موفق شد که با وزارت بهداشت در ایران با یک پروژة همکاری و قرارداد منعقد بکند و با ارسال بیش از 100 میلیون تومان از بنیاد سوروس در نیویورک به حساب وزارت بهداشت در تهران این اعتبار ارسال شد. اگرچه پروژه‌های در سطح کارشناسی بعضاً ارزشمند هستند که به‌هر‌حال از این طریق است که نخبگان را می‌توانند جذب بکنند اما نکتة مهم این است که برای مدیران بنیادهایی همچون بنیاد سوروس و راکفلر اهداف درازمدت جایگاه پیدا کردن این نهادها داخل ایران است. (اعترافات کیان تاجبخش)

11- ورود مدیر ارشد بنیاد سوروس به ‌ایران در 1382-1381 به‌دعوت رسمی ‌وزارت امور خارجه که ورود آقای ریکتر به ‌ایران باعث شد که ایشان فرصت پیدا کند که با چهره‌های دولتی و غیر‌‌دولتی ملاقات کرده و با پیشنهادهای پروژه‌های مختلف کار عملی در ایران شروع بشود. (کیفرخواست)

-- خانه آزادی:

12-  همه عناصر اصلی موسسه خانه آزادی صهیونیست هستند و از چند سال پیش با بودجه 15 میلیون یورویی هلند یک وب‎سایت (مجله اینترنتی) به نام «گذار» به زبان فارسی منتشر کردند. گردانندگان بخش فارسی این موسسه افرادی همچون ساسان قهرمانی ، فرج سرکوهی ، عباس معروفی ، فاطمه حقیقت جو وهمسرش محمد تهوری ، مجید محمدی، علی افشاری و محسن سازگارا و نیک آهنگ کوثر هستند.  چند ماه قبل از انتخابات خانه آزادی دستورالعمل آموزشی را در وب‌سایت «گذار» منتشر نمود که مبارزه مسالمت‌آمیز با 50 نکته اساسی را آموزش می داد و به واقع آموزش انقلاب رنگی بود . این موسسه ارتباط بسیار نزدیکی با CIA دارد. فعالیت چهار ساله وب‌سایت «گذار» وابسته به این بنیاد و تلاش جهت شکل‎دهی رویکردهای رسانه ای مهمترین فاکتور‌های عملکرد این مرکز علیه ایران است. (گزارش کمیسیون اصل 90)

13- دانیل کالینگرت (Daniel Calingaert) عضو رسمی سازمان سیا و معاون مدیریت برنامه¬های خانه آزادی؛ وی ضمن تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن شیوه‌های سیا در انقلاب‌های مخملی اروپای شرقی و اطراف روسیه با محوریت انتخابات، از لزوم تضعیف شورای نگهبان در ایران و لزوم ارتباط ناظران احزاب مخالف و گروه‌ها در ایران با ناظران و رسانه‌های بین‌المللی برای جلب توجه افکار عمومی به انتخابات ایران سخن می‌گوید.

-- صندوق اعانه ملی برای دموکراسی:

14-  صندوق اعانه ملی برای دموکراسی ( N.E.D ) : 90% بودجه این صندوق از کنگره آمریکا تأمین می‎شود. این موسسه بودجه موسساتی همچون بنیاد برومند، مشارکت آموزشی زنان، نایک، موسسه دموکرات ملی، موسسه جمهوری خواه ملی N.R.I را تأمین می‎کند که تمامی این موسسات در گزارش معاون خارجی وزارت اطلاعات به طور مجزا نام برده شده‎اند.  از جمله افرادی که به عنوان محقق میهمان به این صندوق دعوت شده‎اند می‎توان به‎ هاله اسفندیاری، لادن برومند، رامین جهانبگلو، سیامک نمازی، حسین بشیریه، علی افشار، منوچهر محمدی، مهناز افخمی، تریتا پارسی و مهرانگیز کار اشاره نمود. به اذعان بسیاری از تحلیلگران غربی نقش اصلی بنیاد N.E.D در پروژه تلاش جهت انقلاب رنگین در ایران در بعد سرمایه‎گذاری های مالی‎‌اش است.  (گزارش کمیسیون اصل 90)

-- موسسه بروکینگز

15-  کنت پولاک کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‎المللی از جمله افرادی است که روی مسائل ایران تمرکز دارد. پولاک با تألیف کتابی سعی کرده براندازی نرم در ایران را توجیه کند و اثبات کند که چرا جمهوری اسلامی تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه است و مرکز سابان وابسته به بروکینگر گزارش 164 صفحه ای تحت عنوان «کدام میسر به سمت ایران»؟ منتشر کرد که در آن جنگ نرم بهترین گزینه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده بود. تنها دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این سند 164 صفحه‎ای اقسام متعدد روش‎های براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به تفصیل بیان شد. میتوان ادعا کرد منسجم ترین و نزدیک‎ترین رویکرد به آنچه در ایران رخ داد همین محصول 2009 بنیاد بروکینگز است.

16- در نیمه اسفندماه سال 89 کاندولیزا رایس از فرایند تربیت نیرو در ایران رازگشایی کرد: « در همین ارتباط به واسطه موسسه ملی دموکراسی آمریکا تاکنون توانسته‎ایم هزاران فعال را آموزش دهیم. ما تاکنون به اشکال بسیار مختلف در بحث آموزش، سرمایه‎گذاری کرده‎ایم تا یک لایه‎ی اجتماعی از لحاظ فکری سکولار را در عرصه‎های بین‎المللی رشد و پرورش دهیم . » او در ادامه افزود : «نیروهای سکولار ایران قوی‎تر از گذشته شده‎اند از این رو ما دیگر نباید به قیاس‎های اشتباه بسنده و تکیه کنیم ».(گزارش کمیسیون اصل 90)

17-  مرکز اطلاع رسانی اطلاعات و تروریسم وابسته به موساد از دیگر موسسات پیگیر تحولات و اخبار ‏پس از انتخابات ایران بود که گزارش آن را در قالب جزواتی (به نام ‏Spot light on iran‏) منتشر می کرد. این ‏موسسه در گزارش راهبردی خود در 28 خرداد ماه 88، با مناسب دانستن فرصت پیش آمده در ایران ‏راهکارهایی جهت تشدید ناآرامی در ایران ارائه می‏کندکه بخشی از راهکارهای فوق در تاریخ 30 خرداد 88 ‏در سایت همدمی تحت عنوان« سران اسرائیل از خیزش مردمی در ایران حمایت کرده» منتشر شد.(گزارش کمیسیون اصل 90)

-- موسسه ممری

18- یک جاسوس بازداشت شده که با هدف ایفای نقش در انتخابات دهمین دورة ریاست جمهوری به ایران بازگشته بود، می‌گوید: «در سفری که به اسرائیل داشتم با مؤسسه‏ای به‏نام مِمری آشنا شدم که متعلق به کشور آمریکاست ولی در اسرائیل مستقر می‏باشد و کارش در زمینة مطالعات رسانه‏ای خاورمیانه است. تلاش این مؤسسه مبارزه با فعالیت‏های ضداسرائیلی است که در دیگر کشورها صورت می‏گیرد. این مؤسسه پروژه‏ای را دنبال می‏کند که هدف آن حمایت از اصلاح ‏طلبان دنیای اسلام از جمله ایران است. مسئول این پروژه یکی از افسران قدیمی اطلاعات ارتش اسرائیل است که من با او دیداری داشتم. او در این دیدار به من گفت: هدف ما این است که تفکراتی مانند تفکرات عبدالکریم سروش را درایران پرورش و ترویج دهیم».(کیفرخواست دادگاه اول)

-- موسسه هیووس

19- اعترافات جاسوس: «یکی دیگر از مؤسسات فعال در حوزة ایران مؤسسة هلندی هیووس است که من ملاقات‏هایی هم با مسئولین این مؤسسه داشتم. این مؤسسه ارتباط خوبی با مؤسسات وNGOهای داخل ایران دارد و حتی مبلغ 10 میلیون یورو در پایان ریاست جمهوری خاتمی در ایران هزینه کرده که بیشتر آن به جنبش زنان داده شده است. مؤسسة هیووس بودجة خود را از طریق رشوه از شرکت‏های نفتی هلندی که می‏خواهند از پرداخت مالیات فرار کنند، به دست می‏آورد». (کیفرخواست دادگاه اول)

20- از طریق بنیاد هیووس با گروه رسانه گویا با اعتبار بیش از 300 هزار یورو یعنی شاید بالای 400 میلیون تومان برای راه‌اندازی یک شبکة ماهوارة تلویزیونی و وب سایت منتقد نظام اقدام کردند (تاجبخش)

21- مؤسسة هیووس هلندی است بین 4-3 سال 2003 تا 2006 با بیش از 9 پروژه مستقیماً و رسماً با NGOهای ایرانی همکاری داشتند و حمایت مالی کردند که در مقدمة ‌این سند، انتقاد مستقیم از غیرانسانی بودن، از غیرآزاد بودن، از مجرمانه بودن جمهوری اسلامی به‌عنوان توجیه ‌اجرای این برنامه آمده و این قسمت سند قسمتی است که درواقع هیووس در ایران که این‏جا به‌طور مستقیم به چند نمونه ‌از این حمایت‌های سازمان‏های غیردولتی در راستای تحقق دموکراسی غربی و لیبرالیسم و تحقق حقوق بشر غربی در ایران حرکت می‌کند(تاجبخش)

-- موسسه هوفر:

22- مؤسسه‏ای به‏نام"هوفر" که زیر نظر دانشگاه استن فورد و در زمان جنگ سرد تشکیل شده است. این مؤسسه پروژه‏ای به‏نام "دموکراسی در ایران" را در دستور کار قرار داده که زیر نظر سه عنصر امنیتی به‏نام‏های: عباس میلانی، لِری دایمِند و مایکل مک فور اداره می‏شود. "پروژة دموکراسی در ایران پیرامون فرهنگ عامه مردم ایران مانند موسیقی، وبلاگها و مسائل جنسی کار می‏کند.بخش دانشجویی این مؤسسه بسیار فعال است و افرادی مانند خانم حقیقت‏جو، آرش نراقی(از حلقة کیان و نزدیک به سروش) در کنفرانس‏های آنها سخنرانی می‏کنند. در داخل ایران نیز افرادی که به حزب کارگزاران سازندگی نزدیک هستند با این مؤسسه همکاری دارند. به‏طور نمونه عطریانفر در هر مجله یا روزنامه‏ای که کار می‏کند، با عباس میلانی تحت پوشش یک تاریخ‏نگار مصاحبه می‏کند. اهمیت عباس میلانی برای"سیا" از رضا پهلوی هم بیشتر است زیرا او با اصلاح‏طلبان رابطة خوبی دارد و حتی تمام هزینه‏های مالی اکبر گنجی در خارج از کشور را نیز او تأمین می‏کند".(اعترافات یک جاسوس بازداشت شده)

*** مواضع سران آمریکا و اروپا در حمایت از فتنه‌گران

23- جان بولتون در 16 می 2007 در دیلی تلگراف لندن:  اکنون شاهد تلاش‌های آمریکا در تهران برای دامن زدن به یک انقلاب رنگی هدایت شده از سوی سازمان سیا هستیم.

24- با وجود تعدد موضع‎گیری‎های رسمی پیرامون نا آرامی‎های پس از انتخابات در ایران تنها با توجه به 2 موضع هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا ، مدیریت امریکا در فتنه 88 قابل ملاحظه است که حتی نه به عنوان یک حمایت بلکه به عنوان یک دستور صادر شده است. من جمله: آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند.


جان بولتون

*دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد.

*همه ایرانیانی که در تلاش برای شنیده شدن صدایتان و دفاع از آزادیهای بنیادی و حقوق بشر هستید، بدانید تنها نیستید. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پشتیبان شماست.

25- کلینتون در یکی از اظهارنظرهای خود در این مورد می‎گوید آمریکا علاوه بر اظهارات علنی، اقدامات پنهانی فراوانی برای حمایت از سبزها در ایران انجام داده که نمی‎تواند آن‎ها را بازگو کند. / هیلاری کلینتون در مصاحبه سوم آبان 90 با بی بی سی فارسی، به صراحت گفت: «دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.»

26- باراک اوباما: ایرانیها باید شجاعت لازم برای آزادی بیان را داشته باشند و به  اعتراضات خود ادامه دهند. ("امیدواری و توقع من این است که کماکان شاهد این باشیم مردم ایران شجاعت ابراز اشتیاق برای به دست آوردن آزادی بیشتر و حکومتی مبتنی بر مردم‌سالاری بیشتر را داشته باشند.") همچنین: اوباما در مقطعی میرحسین موسوی را نماد غرب‎گرایی در ایران خواند و بارها برخورد نظام با آشوبگران را تقبیح کرد و گفت: سیاست ایران در این مورد روی سیاست امریکا تاثیر جدی خواهد گذاشت. / اوباما: به عزت خاموش اصلاح طلبان حاضر در خیابان های تهران گواهی می‌دهیم(19شهریور)

27- پاول کریگ رابرتز (PAUL CRAIG ROBERTS) سیاستمدار آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان «آیا اعتراضات ایران، یک انقلاب رنگی هدایت شده دیگر از سوی آمریکاست؟» اعتراض‌های تهران نشانه‌هایی از اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد. باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم.

28- روزنامه آمریکایی بوستون گلوب می‌نویسد: «دولت اوباما امیداور است حوادث پس از انتخابات و افزایش شکاف در ایران منجر به امتیاز دهی جمهوری اسلامی به آمریکا شود. مقامات آمریکایی از دولت بوش تا به امروز بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران در مذاکرات هسته‌ای و مسایل منطقه‌ای دست بر‌تر را داشته و تا وضعیت بدین نحو است، توقع مذاکره موثر با هدف امتیاز گیری از ایران احمقانه و مضحک است. آن‌ها به همین دلیل با تدارک اغتشاش درصدد برآمدند تا برای میز مذاکره برگ برنده‌ای در دست داشته باشند... همکاری آمریکا و غرب با اصلاح طلبان در آشوب‌های خیابانی در حالی به اوج رسید که در چالش هسته‌ای نیز مقامات دولت بوش بار‌ها اعلام کردند به کمک اصلاح طلبان توانسته بودند تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به تعطیلی بکشانند اما با روی کار آمدن دولت اصولگرا همه چیز به هم ریخت. بوش به همین دلیل از حمایت صریح خود از اصلاح طلبان در ایران خبر داده بود و اوباما نیز‌‌ همان رویه را به شیوه‌ای پنهان کارانه‌تر ادامه می‌دهد.» (20 مرداد)

29- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نیز رفتارهای میرحسین موسوی را ستود و گفت: وی را سرمایه بزرگ خود در ایران می‎داند. وی همچنین گفت: مردم ایران باید با افزایش قدرت نظامیان در ایران مخالفت کنند.

نتانیاهو همچنین گفت: «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند».

شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی هم گفت:« اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند»،

*** مهمترین مواضع بعضی مسئولین اروپایی:

30- وزیر خارجه فرانسه گفت: آنانی که در ایران دست به تظاهرات زدند، بدانند تنها نیستند + بیانیه جداگانه اتحادیه اروپا و بریتانیا جهت محکوم کردن سرکوب اغتشاشگران توسط جمهوری اسلامی ایران/ سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین ضمن حمایت از اتهام افکنی سخیف کروبی علیه نظام گفت: «ملت ایران شایستگی رهبرانی بهتر از رهبران کنونی خود را دارند.»(10 شهریور 88)

31- تهدید به فراخوانی سفرای اروپایی جهت اعمال فشار بر کشور و افکار عمومی.

32- ایجاد محدودیت صدور ویزا برای دولت ‏مردان جمهوری اسلامی ایران.

33- راه اندازی وبلاگ پیرامون انتخابات ایران توسط وزیر امور خارجه انگلستان دیوید میلیبند

34- مهمترین مواضع اسرائیل: مبارزه با رهبران ایران مهمتر از برنامه هسته ای این کشور است. امید آن است که نخست رژیم ناپدید شود. موسوی و همسرش روح جدیدی به آزادی بخشیده اند، بنا بر این من تکرار میکنم انقلابی در ایران روی خواهد داد.

35- در زمان اغتشاشات سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منابع خود را فراخوانده و اعلام نموده‌اند قصد دارند با آنها درخصوص انتخابات گفت‌‏وگو نمایند. علاوه بر این موارد در هنگام اغتشاشات دو نفر از وابستگان به سرویس اطلاعاتی اسرائیل در صحنه‏های درگیری دخالت داشته و در آتش زدن اتوبوس‌ها مشارکت نموده‌‏اند . دو نفر متنفذ نیز در تمامی شب‌‏های اغتشاش تا آخرین ساعات شب در صحنه اغتشاشات حضور یافته و به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته‌اند.

36-  گزارش وزارت خارجه: حملات به سفارتخانه‎ها، راهپیمایی‎های معاندانه، کارگردانی و لابی در پارلمان اروپا، از دیگر پروژه های کشورهای غربی در ایام پس از انتخابات بوده است. برخی از نمونه‎های اقدامات غرب در این رابطه عبارتست از:

• نیروگیری و سازمان‎دهی گروه‎های 8 تا 10 نفره در هلند و بلژیک با نام « راهیان سبز» و... با پرچم‎های مختلف

• برگزاری راهپیمایی اعتراضی علیه ایران در کلمبیا که پس از بررسی مشخص شد که به هر نفر از شرکت کنندگان مبالغی پرداخت شده بود.

• فعالیت هسته‎های دانشجویی در ژاپن و استرالیا که حلقه‌هایی از منافقین و بهایی ها با آنها پیوند دارند.

•  تعرض و تهاجم به سفارت‎خانه‎های ایران در دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد

• پرتاب کوکتل مولوتف از منزل همسایه امریکایی سفارت ایران در سوئد

• انجام اقدامات ضد ایرانی در هلند، انگلیس، فرانسه ونروژ که شدیدترین آن‎ها در هلند و پاریس بود.

• برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت ایران در پراگ (گزارش کمیسیون اصل 90)

37- گزارش ها نشان می دهد مجموعه تحریم های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها از طریق ناراضی سازی مردم انجام شده است.(گزارش مستند کمیسیون اصل 90)

38- تصویب قطعنامههای تحریمی علیه ایران در اثنای اغتشاشات

*** شبکه سازی اجتماعی در حوزه مجازی و حقیقی و جمع‌آوری اطلاعات

39- تأسیس دفتر امور ایران در دوبی (مستقر در کنسول‏گری آمریکا) از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که از پایگاه ریگا در لتونی در زمان جنگ سرد با هدف فروپاشی شوروی سابق نسخه برداری شده است،  این دفتر فعالیت‏هایی در خصوص جذب نخبگان ایرانی و تأثیرگذاری بر اندیشه‌ها و برداشت‏های آنان به‏ منظور ترغیب آنها به اقدام علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران. در دستور کار خود قرار داده  است.

در همین راستا سخنگوی وقت وزارت امور خارجة آمریکا اظهار می‏‌دارد: «دولت آمریکا از طریق سفارت‏خانه‌‏های خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورهای همسایه ایران، با سازمان‏‌های غیردولتی و رسانه‏‌های ایران همکاری و تعامل خواهد داشت . آژانس‏‌های مسافرتی بین ایران و آمریکا را افزایش خواهیم داد و مبلغ پنج میلیون دلار برای بازدید استادان و معلمان و حرفه‏‌های دیگر از آمریکا پرداخت خواهیم کرد».

بر همین اساس دفتر امور ایران در دوبی طی دو سال اخیر در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام گروه‏های متعدد از اقشار مختلف به آمریکا، مبادرت به ایجاد زمینه‏‌های لازم جهت برقراری ارتباط با لایه ‏های مختلف اجتماعی و نخبگان جامعه نموده دعوت شوندگان بدون طی مراحل معمول اخذ ویزا و مساعدت مسؤل امور ایران در کنسول‏گری آمریکا در دوبی آقایان جیلیان برنز، رامین عسگرد، تیموتی ‌ریچاردسون به آمریکا مسافرت نموده‌اند که عمدتاً تحت تأثیر قرار گرفته و پس از بازگشت نیز به‏عنوان مسئول تشکیل گروه‏های جدید و اعزام آنها به آمریکا فعال شده‌اند. (کیفرخواست)

40- برگزاری کارگاه‌های مبارزه نرم برای برخی فعالان ایرانی توسط پیتر آکِرمن ـ رئیس مرکز بین‌المللی درگیری‌های غیرخشونت‌آمیز ـ‌ در دُبی و رامین احمدی ـ رئیس سازمان آموزش مبارزه غیرخشونت‌آمیز استراتژیک ـ در هامبورگ

41- در یکی از پروژه‌ها مسافرت افراد و نخبگان از لایه‌های مختلف جامعه در قالب گروه‏های15نفره به ایالت‌های مختلف آمریکا طراحی گردید. کلیة مراحل اخذ ویزا، پرداخت کلیة هزینه‌ها (هواپیما، هتل، بازدیدها و خرید)، برنامه‌های حضور در آمریکا و...با هدایت، مدیریت و برنامه‌ریزی‌ وزارت خارجة این کشور و تحت پوشش مؤسساتی چون مریدین،صلح،آسپن و...اجرایی شد. (گزارش منابع اطلاعاتی)

42- وزارت امور خارجة آمریکا با تأسیس دفتری به‏نام گروه فرارسی دیجیتال وارد چت روم‏ها و وبلاگ‏ها شده به‏صورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار نموده است و به‏نوعی تنظیم رابطه میان مردم ایران و دولت آمریکا را به‏عهده دارد. بنابراین محافل سیاسی آمریکا از طریق دیپلماسی اینترنتی به‏دنبال پیشبرد راهبرد ایجاد شکاف میان دولت و مردم ایران و ایجاد تاکتیک‌های هم‏سو با علایق جوانان ایرانی برآمدند.(اعترافات بازداشت شدگان)

43- انتخاب گروه‌‏هایی از لایه‌های مختلف اجتماعی (گروه‌های حقوقی، پزشکی، هنرمندان، دانشجویان، اساتید، روحانیون و...) جهت عزیمت به آمریکا و شرکت در برنامه‌های بازدیدی و آموزشی.

44- ارائه بورسیه‌های تحصیلی به افراد مورد نظر و بازگشت آنها پس از تأثیرپذیری فکری.

45- برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری در هلند و انگلیس.

46- بسترسازی در راستای اجرای پروژة براندازی نرم و تشکیل دوره‌های آموزشی در کشورهای مختلف (ازجمله امارات و هلند) در قالب موضوعاتی چون حقوق بشر و مبارزة عاری از خشونت.

47- تلاش سفارت انگلیس برای نزدیک شدن به احزاب سیاسی در ایران که اولین تماس در آذر 1387 با یکی از چهره‌های سرشناس برقرار و به ایشان اعلام گردید: سفارت قصد دارد با برخی  احزاب سیاسی ایران ارتباط برقرار کند و در همان جا اعلام شد بعد از شما سراغ آن احزاب خواهیم رفت ( این تلاش با تدابیر اطلاعاتی در همان مرحله با شکست مواجه شد.

48- مسافرت‏‌های متعدد دیپلمات‌های انگلیسی به شهرهای مختلف ایران خصوصاً قم، ‌تماس با برخی ستادهای انتخاباتی کاندیداها در شهرستان‏‌ها، حضور فعال دیپلمات‏های انگلیس در روز انتخابات در حوزه‌های مختلف و... که مبیّن تلاش‌های عملی مجموعة سفارت در راستای انتخابات می‌باشد.

49- محمدحسین رسام،‌ تحلیلگر ارشد بخش سیاسی سفارت 130 رابط ایرانی داشت که اغلب تماس‌هایش با آنها در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های عمومی با هزینه سفارت انجام می‌شد. جالب است که به اذعان رسام تمامی این دیدارها با آگاهی کامل ملاقات‌شوندگان از نوع و هدف رابطه صورت می‌گرفت.

50- رسام می‌گوید بیشتر این ارتباطات با افراد روشنفکر و دارای زاویه با نظام خصوصاً از جریان اصلاحات مانند محمد عطریانفر، ماشاءالله شمس‌الواعظین و سعید لیلاز برقرار می‌شد و مشکل این قبیل افراد این بود که با راحتی با دیپلمات‌ها و خبرنگاران خارجی گفتگو می‌کردند.(رسام)

51- شناسایی و جذب نخبگان از طریق اعطای بورس‌های تحصیلی مانند «بورس شونینگ» و اعزام این افراد به انگلستان برای تحصیل. این اقدام در حقیقت یک پروژه بلندمدت برای جهت‌دهی و تحت‌تأثیر قرار دادن رهبری فکری و نسل مدیریت آینده کشور محسوب می‌شد.(رسام)

52- تلاش جهت دستیابی به پیشرفت‌های علمی ایران (جاسوسی علمی و صنعتی) تحت پوشش کمک به پروژه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی. یعنی تعریف پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بدین منظور که یا رفته‌رفته کل پروژه را برای انجام به انگلستان منتقل کنند و یا لااقل از دستاوردهایش بهره‌برداری نمایند.(رسام)


حسین رسام در جلسه دادگاه

53- به دلیل ارتباطات تنگاتنگ بریتانیا و آمریکا، گزارشات سفارت برای دولتمردان آمریکا نیز ارسال می‌شد(رسام)

54- به‌‏کارگیری گسترده کارمندان محلی از سوی سفارت انگلیس در امر جمع‌آوری اطلاعات از سطح شهر و فعالین سیاسی و شرایط اجتماعی . در این راستا استخدام و به‏کارگیری کارمندان محلی با تحصیلات عالی (دکتری) و بینش سیاسی بالا و گسیل آنها جهت ارتباط گیری با عناصر دارای دسترسی اطلاعاتی و دریافت تحلیل‏های اختصاصی ایشان همراه با اطلاعات باارزش آنان در زمان انتخابات، بخشی از  تلاش‌‏های سفارت بوده است. (اعترافات رسام)

55- فعالیت گسترده اطلاعاتی انگلیسی‌‏ها در جمع‌آوری اطلاعات از ناآرامی‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات به‏‌گونه‏‌ای که تقریباً به‏‌طور دائم کارمندان محلی خود را به صحنه‌‏های درگیری گسیل می‌نمودند و به‌‏دنبال جمع‌آوری اطلاعات بودند ضمن اینکه به کارمندان محلی دستور داده شده بود تا با احزاب سیاسی تماس گرفته و تحلیل‏ها و نقطه نظرات آنان را گردآوری و گزارش نمایند.

56- ارتباط شورای فرهنگی- آموزشی (BC) با بدنة جامعه به‏منظور بسترسازی ارتباطات از طریق اعطای بورس، برگزاری آزمون‌های زبان، و... از این طریق انگلیس تلاش داشت تا با دور زدن دولت ایران، علاوه بر شناسایی ونشان افراد مورد نظر، کمترین هزینه را در دسترسی به افراد مؤثر در شرایط بحرانی به دست آورد.

57- شناسایی عناصر مطلع از طریق برگزاری آزمون انگلیسیIELTS. در این روش سفارت انگلیس تلاش می‏کرد تا با شناسایی افراد مؤثر، زمینه‌های بهره‌برداری از آنها را در شرایط بحرانی فراهم سازد.

58- ایجاد بخشVIP (تشریفات) در بخش ویزا در راستای بهره‌مندی از افراد دارای دسترسی درحوزه‌های مختلف کشور و نزدیکی به آنها به بهانه مصاحبه ویزا.
59- تخصیص بودجة 300 هزار پوندی برای پرداخت به NGOهای داخلی (اعترافات حسین رسام)

60- ارتباط گیری انجمن پادشاهی با NGOهای ایرانی در حوزه های مختلف و تلاش برای خط دهی و شبکه سازی از اعضای این سازمان ها(اعترافات محمدرضا علی زمانی عضو انجمن پادشاهی ایران)

61- این زیرمجموعه در دورة دولت اصلاحات از اهمیت خاصی برخوردار شد. غرب به این نتیجه رسیده بود که باید NGOها در ایران گسترش پیدا کنند و به‏دنبال این بود که ضعف آنان از نظر منابع انسانی، مالی و مدیریتی نیز تأمین شود. به همین دلیل مؤسساتی تأسیس شد که بیشتر آن در هلند بود. وظیفة این مؤسسات این بود که به NGOهای ایرانی خدمات آموزش پرسنل، آموزش جمع‏آوری پول از خارج کشور و .‏.‏‏. را بدهند.

دوNGO برجسته در کشور با نام های کنشگران به مدیریت سهراب رزاقی(مدیر NGOها در وزارت کشور دوره اصلاحات) و موسسه همیاران هستند که اولی دو میلیون یورو بودجه از موسسات هلندی دریافت کرده است و دومی بعد از زلزله بم در سال 2003 میلادی یک سری کلاس های آموزشی با عنوان جذب پول از خارج از کشور در تهران برگزار کرد که مدرسان  افرادی همچون هادی قائمی بودند که سابقه صهیونیستی و امنیتی دارند.(اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول)

62-  محمّدعلی ابطحی یکی دیگر از متهمین نیز در تائید سخنان تاج‏بخش می‏‌گوید:"در دورة اصلاحات دو وزارتخانه یعنی وزارت کشور و وزارت ارشاد و سازمان ملی جوانان موظف شده بودند در سطح وسیعی مجوز تأسیس NGO صادر نمایند".

63-  شرکت شِل نیز که یک شرکت نفتی است در زمینه راه‌‏اندازی، آموزش، سازمان‏دهی و حمایت مالی از NGOها وارد عمل شد. (اعترافات یک جاسوس)

64-  زیرمجموعة دانشجویی؛ اوج فعالیت زیرمجموعه دانشجویی در جریان 18 تیر78 بود که البته مدتی بعد از آن نیز تضعیف شد. اما با گذشت زمان شاخه دانشجویی با مرکزیت دفتر تحکیم وحدت طیف علامه و شاخه‌‏های مرتبط با آن نقش جدی در بازوی اجرایی براندازی ایفا کرد. دادگاه آغاجری، نامه به کوفی عنان، تحریم انتخابات و .‏.‏‏. از جمله فعالیت‏‌های این زیرمجموعه بوده است. رفتن افرادی همچون محسن سازگارا، عطری، علی افشاری و رضا دلبری به آمریکا و شاغل شدن این افراد در مؤسساتی که کار آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی است، می‏توان بهترین مستند برای همکاری این زیرمجموعه با پروژة کودتای مخملی در ایران دانست. (اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول)

65-  مؤسسات برانداز درآمریکا مانندNED، صندوق مالی و دموکراسی و .‏.‏‏. به‏صورت آشکار به مؤسسات دیگر چندین میلیون دلار پول می‏دهند تا به سندیکاهای کارگری درایران کمک شود. تمامی اسناد این کمک‏ها در وب سایت سازمان NED موجود است. علّت دسترسی آسان به این اسناد را می‏توان ظاهرسازی دانست. خیلی از افراد معتقدند که اینها چون مخفی‏کاری انجام نمی‏دهند پس به‏ دنبال مطلب و مسئلة خاصی نیستند. (اعترافات یک جاسوس، دادگاه اول)

66-   زیرمجموعة زنان که از چند طیف تشکیل شده است. مهم‏ترین لیدرهای این طیف خانم شادی صدر و خانم شیرین عبادی هستند. این طیف‏ها بیشتر با NGOهای هلندی در تماس هستند که هزینه‏های این گروه‏ها و کمپین‏ها را پرداخت می‏کنند. طیف دیگری به ‏مسئولیت پروین اردلان، دخترعلی اردلان از رهبران جبهة ملی، فعالیت می‏کند. طیف نوشین همدانی خراسانی که تمایلات چپ دارند از جملة این طیف‏ها هستند.

67-  تلاش جهت پخش فیلم‌های دارای عدم مجوز پخش در داخل سفارت با هدف جلب نظر کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها جهت استفاده در مواقع ضروری.

68- اقدام دیپلمات‌های سفارت جهت ارتباط با نخبگان قومی و فرهنگی به‏‌منظور  شناسایی و جلب آنها در جهت اهداف مورد نظر. (اعترافات حسین رسام)

69- حضور دیپلمات‌های سفارت در مناطق مختلف کشور تحت پوشش دانشجویان زبان فارسی و ارتباط‌گیری با مردم منطقه. (اعترافات رسام)

70- آقای یزدی پس از بازگشت از آمریکا با جسارت و گزافه‏گویی ارکان اصلی نظام را هدف قرار داده و استراتژی حمله به «ولایت فقیه» را با هدف هنجارشکنی از مقدسات نظام در دستور کار خود قرار داد. وی در مصاحبه‏ای در مورخة 23/3/87 با سایت خبری روز عنوان نمود: "الآن زمان آن است که عملکرد نظام مبتنی بر نظام ولایت فقیه را مورد ارزیابی قرار بدهیم. ما معتقدیم که مشکل اساسی ایران در سیستم ولایت فقیه است.

71- ایجاد زمینه‌های جذب افراد سیاسی- فرهنگی در انگلیس در راستای منافع مورد نظر (عطاءالله مهاجرانی).

72- ارتباط مؤسسات مطالعاتی- تحقیقاتی انگلیس با مراکز مطالعاتی- تحقیقاتی داخل کشور در راستای القا و تأثیرگذاری.(چتهم هاوس،IISS)

73- در اواخر فروردین یک دورة آموزشی در آلمان با حضور 5 تن از کانون وکلا  با موضوع حقوق شهروندی و جرائم سایبری برگزار گردید و افراد مذکور بعد از بازگشت به کشور با تشکیل کارگروه‌هایی درصدد نظارت بر تخلفات انتخاباتی برآمدند.

74- برنامه‌ریزی جهت اعزام گروهی از خبرنگاران به آمریکا جهت ارائة آموزش‌های لازم در راستای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری به‏‌ نیابت از آمریکا.

75- مساعدت وحمایت مالی آشوب‏گران و گروهک‏‌های ضدانقلاب ازسوی برخی کشور‏های اروپایی ازجمله انگلیسی و اعطای ویزا و پناهندگی به عناصر اغتشاش‏‌گر.

76- بهره‌برداری ازکارمندان محلی توسط برخی سفارت‏خانه‏های اروپایی جهت جمع ‌آوری اطلاعات و القای اخبار مورد نظر.

77- فعال بودن دو نفر از کارمندان محلی آلمان در جهت تلاش برای جمع‌آوری امضا به‏منظور مسافرت دبیر کل سازمان ملل متحد به کشور.

78- جمع‌آوری اطلاعات به‏‌طور شبکه‌ای توسط متّهمه خانم کلوتید رایس (تبعة فرانسه) از اغتشاشات و نیز القای ضرورت اعتصاب نزد مخاطبین برحسب اعترافات نامبرده در مورخ 88/4/10 .

79- حمایت علنی ‏از اغتشاش‌گران با اعلام باز‏ بودن درب سفارت‏خانه‌های برخی کشورهای اروپایی بر روی عوامل اغتشاش‌گر.

80- رفت و آمد گسترده بعضی اعضای مرکزی حزب مشارکت به آمریکا و اقامت مستمر در آنجا، شرکت فراوان این اعضا در کنفرانس‏های بین المللی تدارک دیده شده توسط مؤسسات پوششی سازمان سیا در کشورهای مختلف، .حضور نظریه پردازان کودتای مخملی و تحریک کنندگان تعارضات ملت‏‌ها با دولت‏‌ها نظیر جان کین انگلیسی مشهور به وابستگی به دستگاه جاسوسی انگلیس و هابر مارس در ایران و ملاقات با بعضی اعضای مرکزی حزب مشارکت و القائات فکری به آنان در کنار ضعف‌‏های اساسی در علوم انسانی دانشگاه‏ها که غالباً متکی به اسناد ترجمه شدة وارداتی است. احزابی مانند مشارکت و مجاهدین انقلاب را به‏طور کامل از آبشخورهای زلال اعتقادی و منابع اصیل اسلامی بریده و از این احزاب مجموعه‏های بسیار آسیب پذیر ساخته است که می‏توان با کوچک‏ترین تغییرآن را به جهات خطرناک سوق داد.  آقای سعید حجّاریان عضو مرکزیت حزب مشارکت در پاسخ به این سؤال که:تردّد جان کین به ایران و ملاقات با برخی احزاب در راستای جامعة مدنی چه توجیهی دارد؟ پاسخ می‏دهد: "قطعاً پروژة دموکراتیزه کردن ایران به ‏سبک غربی است. این طور فکر می‏‌کنند که تکنیک‏‌های انقلاب رنگی که در بعضی جاها کارگر افتاده در ایران نیز قابل پیاده شدن است".

81- فعالیت حوزه‌های نیمه‌پنهان مانند مرکز ویلسون در واشنگتن که از یک‌سو به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا وابسته هستند و از سوی دیگر کاملاً با دولت آمریکا در ارتباط هستند و هماهنگ هستند و تحت پوشش فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی ‌و سمینارهای دانشگاهی این برنامه‌های براندازی را جلو می‌برند (اعترافات کیان تاجبخش).

82- کل اساتید خارجی که از نمایندگان مهم متفکر دموکراسی از منتقدان مهم نظام دینی، مبلغان جدایی دین از حکومت دعوت می‌شدند از اروپا و آمریکا و در سالن‌های عمومی ‌با دعوت گسترده ‌از دانشجویان، از نخبگان و از افراد، عموم این دیدگاه‌ها در قالب سخنرانی، کتاب، مقاله و غیره تبلیغ می‌شد که این در واقع یک فرآیند نهادینه شده درازمدت بوده که چندین سال ادامه داشت. (اعترافات کیان تاجبخش)

83- نفوذ در ستاد انتخاباتی موسوی از جمله حضور اردشیر امیرارجمند، عضو رسمی سازمان منافقین

84- نفوذ در ستاد مهدی کروبی، رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس متهم است که به ‏واسطه برقراری ارتباط با گروهک تروریستی منافقین علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده است. متهم مزبور به ‏صورت غیرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‏ های مختلف آموزشی نظامی و جمع آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است.

• حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌ای

85- راه اندازی بی‌بی‌سی فارسی، 6 ماه قبل از انتخابات و تمرکز ویژه بر روی ایران و انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری. این شبکه برای تاثیرگذاری ویژه در فتنه 88، برنامه‌های خود را به سرعت 24 ساعته کرد. شبکة خبری دولتی BBC که زیر نظر سرویس جهانی فعالیت می‌نماید و بودجة آن را وزارت خارجة انگلیس تأمین می‌نماید، از دو سال قبل با گزینش و اعزام خبرنگاران و افراد عادی تحت پوشش بنیاد «تراست» اقدام به اعزام این افراد در گروه‏های مختلف به ترکیه و دوبی نمود تا آموزش‌های تخصصی به آنان داده و با این آموزش‌ها بتوانند به‏اصطلاح «روزنامه‌‌نگار شهروندی» را گسترش داده و با گزینش افراد مستعد از بین این افراد، نیروهای مورد نیاز را برای سایر بخش‌های BBC به‏کار گرفته در نهایت شبکة وسیعی از افراد مرتبط داخل کشور را هدایت و مورد استفاده قرار دهند. بودجه بنیاد تراست که توسط وزارت خارجة انگلیس و برخی کشورهای اروپایی تأمین می‌گردد، بالغ بر 30 میلیون دلار می‌باشد.

86- ایجاد یک هسته مرکزی مستقر در بی‌بی‌سی لندن برای هدایت و جهت‌دهی شبکه‌های رادیویی (مانند RFI فرانسه، دویچه‌ وله آلمان و رادیو فردای آمریکا)، شبکه‌های تلویزیونی (مانند بی‌بی‌سی،‌ من و تو و صدای آمریکا) و برخی سایت‌های اینترنتی ضد انقلاب و وابسته به فراری‌های فتنه 88 (مانند جرس، کلمه، ملی ـ مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روزآنلاین، خودنویس و سحام‌نیوز)

87- نرم افزار ترجمان/پس از محدودیت دسترسی‌ به شبکه‌های ماهواره ای جریان اطلاعات به‏ سمت اینترنت سوق داده شد و به ‏منظور تسهیل استفاده از مطالب اینترنتی، نرم افزار پیشرفته ترجمه انگلیسی به فارسی و بالعکس را برای استفادة عمومی در اختیار کاربران ایرانی قرار دادند به‏گونه‏ای که با استفاده از این نرم‌افزار کاربران می‌توانند مطالب سایت‌های انگلیسی را به فارسی برگردانده مطالعه کنند. این اقدام به‏منظور دسترسی کاربران ایرانی به حداکثر اطلاعات به‏زبان انگلیسی ( خصوصاً سایت BBC ) مرتبط با بحران تمهید شده هرچند که دارای کاستی‌های جدی می‌باشد.

88- ارائة پیشرفته‌ترین امکانات نرم‌افزاری به‏گونه‌ای که امکان دیدن فیلم از طریق یک رایانه با خطوط تلفنی و مودم و اینترنت با سرعت پایین را فراهم کردند تا مرتبطین خود  با حداقل امکانات از فیلم‌های مورد نظر در خصوص اغتشاشات استفاده کنند.

89- هک سایت‌های متعلق به هر دو جریان موجود در کشور و هم‏چنین سایت‌های مربوط به مسئولین نظام، ‌سایت‌های متعلق به برخی کاندیداها و... توسط بیگانگان جهت تشدید جوّ بدبینی داخلی. در این مورد در برخی موارد از طریق مجاری داخلی (شرکت شاتل و...) اقدام به هک نموده تا نشانه‌ای از عوامل خارجی به چشم نخورد وکاملاً به نزاع داخلی تبدیل شود.

90- فعال نمودن شرکت آمریکایی فیس بوک در راستای تسهیل ارتباطات میان کاربران ایرانی و سایر کشورها در خصوص ایران. این شرکت با استناد به این‏که بسیاری از مردم جهان از فیس بوک برای مبادلة اطلاعات دربارة سرنوشت انتخابات ایران استفاده می‌کنند، نسخة آزمایشی زبان فارسی خود را ارائه کرده تا فارسی‌زبانان از آن به‏زبان مادری خود استفاده کنند.

91- در دورة اغتشاشات برخی سایت‌های وابستة بیگانه شماره تلفن‏ها، نام‏های کاربری و واژه‏های رمز را به‏ صورت مجانی در اختیار کاربران قرار دادند تا در صورت قطع کامل خدمات اینترنتی در ایران، مرتبطین و افراد از طریق این تلفن‏ها بتوانند از اینترنت دایل‌آپ[Dial Up] استفاده کنند.

92- در راستای افزایش آموزش دادن اطلاعات مربوط به مبارزات خشونت آمیز و مبارزات مسالمت آمیز، حجم عظیمی از این آموزش‌‏ها  را در ایام اغتشاشات، بر روی اینترنت به ‏زبان فارسی منتشر نمودند. در این راستا دو دسته مطالب قابل دستیابی است:

الف) مطالب مربوط به آموزش روش‏های اعتراض خشونت‌‏بار.

مانند: ساخت بمب دارای کنترل از راه دور و بمب‏های ساعتی، روش مبارزه با نیروهای ضدشورش، روش‏های مضروب ساختن پلیس، ساخت اسپری‏های گاز اشک‏آور در خانه، جمع آوری و انتشار مشخصات کامل افراد بسیجی.

ب) مطالب مربوط به آموزش روش‏های اعتراض مسالمت آمیز.

مانند: تلاش برای تهیة سی‏دی و یا بلوتوث صحنه‌‏های مورد نظر، پاشیدن رنگ سبز بر روی عکس‌‏ها و تبلیغات حکومتی، روشن نمودن چراغ اتومبیل‏‌ها در ساعات اولیة غروب به ‏نشانه اعتراض، توصیه به تداوم شعاردهی بر پشت بام‌ها.

*** حضور میدانی منافقان، سلطنت‌طلبان، عناصر سفارت‌خانه‌ها و وابستگان بیگانگان در اغتشاشات پس از انتخابات

93-  حضور حسین رسام، کارمند سفارت انگلیس در جمع طرفداران آقای کروبی در سعادت آباد به‌‏همراه همسر خود و حضور در تجمعات غیرقانونی طرفداران میرحسین موسوی در سعادت آباد و گیشا (اعترافات)

94- حضور الکس پین‏فیلد دبیر اوّل‏ سیاسی در مورخة 24/3/88 در خیابان سنایی حین درگیری و آشوب

95- حضور توماس برن ( دبیر دوم سیاسی که پس از حوادث اخیر از کشور اخراج گردید) در مورخه 24/3/88 در خیابان سنایی حین درگیری و آشوب

96- شرکت ساموئل مورگان دیپلمات بخش روابط عمومی سفارت انگلیس در مورخه 25/3/88 در حوالی خیابان مطهری و شریعتی حین آشوب/ حضور ساموئل مورگان در مورخه 27/3/88 در خیابان کریم‏خان در راه‏پیمایی غیرقانونی اعتراف نموده است

97-  حضور توماس برن در مورخه 28/3/88 در خیابان انقلاب در راه‏پیمایی غیرقانونی

98- شرکت پاول بلامی معاون بخش ویزا (اخراجی از کشور) در تاریخ 28/3/88 در میدان فردوسی و عکس‏برداری از تجمع آن روز، (حسین رسام، بازجویی 6/4/88  صفحات 12 و13).

99-  حضور میدانی اعضای انجمن پادشاهی در اغتشاشات و چندین برنامه ترور

*** متهمین خارجی پرونده انجمن پادشاهی عبارتند از:

1- جمشید شارمهد: وی از سرکردگان گروهک بوده و در لس آنجلس آمریکا مستقر می‌‏باشد. نامبرده رابط سرویس اطلاعاتی CIA و تشکیلات انجمن پادشاهی بوده نقش اصلی را در گروهک ایفا می‏‌نماید.

2- ایمانوئل آفار: نامبرده یهودی الاصل، افسر اطلاعاتی موساد بوده در کشورهای آمریکا و اسرائیل حضور دارد.

3- دردانه منوچهری: نامبرده در شهر لندن انگلیس مستقر بوده و رابط گروهک با سرویس اطلاعاتی انگلستان می‏‌باشد.

*** متهمین ردیف اوّل‏ پرونده مذکور در داخل کشور عبارتند از:

1- محمّد رضا علی‏زمانی، فرزند اسماعیل.

2- احمد کریمی، فرزند محمود.

3- حامد روحی‏نژاد، فرزند محمّدرضا.

4- آرش رحمانی ‏پور، فرزند داود.

5- امیر رضا عارفی، فرزند احمد.

100- مازیار بهاری از دیگر متهمان دستگیر شده، در اعترافات خود می‏گوید: "در جریان آشوب‏های پس از انتخابات، دو مقاله برای مجلة نیوزویک به رشتة تحریر درآوردم و در آن به دفاع از آشوب‏گران و حمله به نظام اسلامی پرداختم. برای فعالیت خود در نیوزویک روزانه200دلار دریافت می‏کردم. هم‏چنین پس از ارسال فیلم حمله به پایگاه بسیج در خیابان محمّدعلی جناح، مسئولان شبکه 4 انگلیس متعهد شدند به‏ خاطر ارسال این فیلم دو دقیقه‌ای، 2100 پوند به بنده پرداخت نمایند".

101-  محمّد رسولی فرزند حسین، که در تجمع غیرقانونی میدان آزادی و در حین فیلم‏برداری از اغتشاشات دستگیر شده است، می‏‌گوید: "در تجمعات پس از انتخابات به‏‌صورت فعال شرکت می‏‌کردم. یکی از مهم‏ترین اهداف من برای شرکت در این تجمعات، تهیه فیلم از اغتشاشات و ارائه آن به شبکه‌‏های ماهواره‏ای از جمله بی‌‏بی‌‏سی بود که در چند مورد فیلم‏‌های ارسالی‌‏ام از بی‏‌بی‌‏سی‏ پخش گردید".

102-  "ساتیار امامی" فرزند عبدالصمد، در تشریح اقدامات ضدامنیتی خود می‌گوید: "به‌ ‏درخواست آلفرد یعقوب‏‌زاده از عکاسان دفتر سیپا فرانسه، در تجمع غیرقانونی 18 تیر در میدان انقلاب شرکت کرده عکس‏‌های این تجمع را همان شب به فرانسه ارسال کردم و روز بعد این عکس‌‏ها در نشریات ضدانقلاب و سایت‏‌های خبری ضدانقلاب به‏‌منظور تهییج گروه‏‌های آشوبگر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام منتشر گردید". تهیه تصاویر از مراکز نظامی و هسته‌‏ای کشور و ارسال آن به خارج کشور از دیگر موارد اتهامی ساتیار امامی است که دراین‏باره می‏گوید: "در قبال 1000 یورویی که از آلفرد یعقوب‏‌زاده دریافت کردم، اقدام به ارسال تصاویری از نیروگاه اتمی بوشهر به فرانسه نمودم".

103-  مجید سعیدی فرزند ناصر، یکی از عکاسان بازداشت شده می‏گوید: "بنده در تجمعات غیرقانونی میدان انقلاب، میدان آزادی، میدان هفتِ تیر، میدان ولی عصر(عج) و میدان بهارستان اقدام به گرفتن عکس از تجمعات غیرقانونی کردم و سپس این تصاویر را از طریق خانه‏ای تجهیز شده در حوالی میدان هفتِ تیر به گروهک ضدانقلابی مرز پرگهر در آمریکا، آژانس گیتی ایمِیج در انگلستان و دفتر سیپا در فرانسه ارسال کردم. ضمناً نامبرده اعتراف کرده است طبق قراردادی که با مؤسسة گیتی ایمِیج داشته، قرار بوده در قبال ارسال تصاویر اغتشاشات روزانه 225 دلار دریافت نماید. عکاس نامبرده هیچ‏گونه مجوزی برای عکاسی از اغتشاشات نداشته و با عناصر خارج کشور همکاری داشته است.

104-   رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس متهم است که به‏واسطة برقراری ارتباط با گروهک تروریستی منافقین علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده است. متهم مزبور به‏ صورت غیرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‌‏های مختلف آموزشی نظامی و جمع آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است.

105-  خانم عذرا سادات قاضی میرسعید فرزند حسن دارای سابقه محکومیت کیفری و عضویت در سازمان منافقین است. اتهام وی محاربه و افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت مؤثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین و همکاری با این سازمان است. دستگیری متّهمه در صحنة ارتکاب جرم و پس از شناسایی وی به‏ عنوان یکی از عوامل اصلی اغتشاش توسط مأمورین امنیتی حین پرتاب کوکتل مولوتف صورت گرفته است.

106-  امیرحسین فتوحی فرزند حسن، از عناصر فعال گروهک منافقین است که در اغتشاشات اخیر نقش مؤثری داشته و در جلسة تشکیلاتی گروهک دستگیر شده است.

107-  مهدی شیرازی فرزند احمد از دیگر اعضای گروهک تروریستی منافقین است که درجلسه سازمان‏دهی اعضای گروهک منافقین جهت دامن زدن به آشوب‌‏ها و اغتشاشات دستگیر شده است.

108-  حسام سلامت فرزند محمّد، متهم به همکاری و ارتباط داشتن با ضیاء نبوی چاشمی از عناصر مرتبط با گروهک منافقین در داخل کشور است. وی هم‏چنین ارتباط نزدیکی با شورای محرومین از تحصیل دارد که این شورا تحت نفوذ و هدایت منافقین می‏‌باشد. متهم مزبور از فعالین و محرکین شرکت در تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات ریاست جمهوری بوده است و اخبار و گزارش‌‏های مربوط به اغتشاشات را از طریق مجید دری که از سرپل‏‌های منافقین در داخل است، برای رسانه‏‌های بیگانه و منافقین ارسال کرده است.

109- آقای احمد کریمی فرزند محمود عضو دیگری از شبکه تروریستی وابسته به سرویس‌‏های اطلاعاتی آمریکایی است که به ‏همراه دو متهم دیگر یعنی حامد روحی‏نژاد و محمّدرضا علی‏زمانی برای دیدار، توجیه و دریافت مأموریت از مقامات آمریکایی و اسرائیلی به‏صورت غیرقانونی از کشور خارج شده به سلیمانیه عراق می‏روند.

متهم نامبرده در جریان ملاقات و تماس با افسران اطلاعاتی آمریکا و برقراری جلسات متعدد، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‏نماید. متهم و تیم همراه پس از دریافت پشتیبانی‏های لازم از جمله پول و تجهیزات مخابراتی، جهت انجام عملیات بمب گذاری و تروریستی در اماکن دولتی، مذهبی، جمع آوری اطلاعات از مراکز نظامی به‏ ویژه سپاه و بسیج و تهیه چارت سازمانی نیروهای مسلح وارد کشور می‏شوند.

متهم نامبرده به‏ همراه دیگر اعضای شبکه، پروژه ‏های مختلفی را جهت ایجاد آشوب و ناامنی در کشور در برهه برگزاری انتخابات دهم و پس از آن تدارک دیده بودند که قبل از موفقیت در انجام انفجار و عملیات‏‌های تروریستی دستگیر شدند.

110-  حامد روحی‏‌نژاد یکی دیگر از اعضای این شبکه تروریستی حدود یک سال و نیم در عراق اقامت داشته است. وی در اواخر سال گذشته از سوی افسر آمریکایی رابط اطلاعاتی خود مأموریت پیدا می‏کند که به تهران آمده از طریق بمب گذاری وترور صحنة انتخابات ایران را ناامن و به آشوب بکشد که قبل از موفقیت در عملیات مذکور، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و در این پرونده بازداشت می‏‌باشد.

111- 111- امیر رضا عارفی فرزند احمد عضو دیگر این شبکه از طریق ارتباط با فردی به‏نام فرود فولادوند با سرویس اطلاعاتی آمریکا مرتبط بوده است. نامبرده به‏ همراه یکی دیگر از متهمان اقدام به ساخت بمب قوی آتش‏زا می‏نماید و در چند مرحله شدت انفجار آن را در بیابان‌‏های اطراف تهران آزمایش می‏کند.نامبردگان با تهیة فیلمی ازاین آزمایشات و ارسال آن به آمریکا،طرح‏های خود را برای انفجار در امام‏زاده زید(علیه السلام) بازار، امام‏زاده علی اکبر(علیه السلام) چیذر، حسینیه فاطمیون درخیابان مجاهدین اسلام، نصب بمب روی تانکر انتقال بنزین و برخورد آن با پمپ بنزین مقابل مجلس شورای اسلامی، بمب‌گذاری در حسینیه شهرک ولی‏عصر(عج) و مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) اعلام می‌کنند.

با تأیید این طرح از افسران رابط، متهم نامبرده اقدام به طراحی ساخت بمب‏ های قوی برای کار گذاشتن در حوزه رأی‏‌گیری حسینیة ارشاد و مسجد النبی(ص)نارمک می‏نماید تا در روز انتخابات با انفجار آن، ضمن کشته و مجروح کردن صدها رأی دهنده، روند برگزاری انتخابات را دچار اشکال نمایند که در نهایت پیش از هر اقدامی، متهم و تیم همراه وی توسط نیروهای گمنام آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بازداشت می‌‏شوند.

"Our President, analytical news site"