يك روزنامه صهيونيستي نوشت نخست‌وزير اين رژيم با ارسال نامه‌اي به دكتر روحاني رئيس‌جمهور ايران از وي دعوت كرد به فلسطين اشغالي سفر كند. وي از روحاني خواست اگر خواهان صلح است، اين سفر را شانسي براي خود بداند.

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون تازه های خود نوشت: یکی از خاخام‌های اسرائیل، نامه‌ای را از طرف نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس برای رئیس‌جمهور ایران تنظیم کرده است که از ضعف و استیصال صهیونیست‌ها در برابر ایران اسلامی حکایت دارد. این خاخام اسرائیلی توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را کمک بزرگی برای صلح خوانده، اما از ۲۰۰ کلاهک اتمی رژیم صهیونیستی سخنی به میان نیاورده است!

دکتر روحانی، اسرائیل را زخمی در منطقه دانسته که بر بدن دنیای اسلام نشسته است. ایران بارها اعلام کرده که رژیم صهونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها راه حل مشکل فلسطین، پایان اشغالگری صهیونیست هاست.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی که با عبارت "نامه رسمی نخست‌وزیر اسرائیل به رئیس‌جمهور ایران” شروع می‌شود، این نامه را منعکس کرده که خلاصه‌ای از آن درپی می‌آید: من همین الان از نشستی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا برگشته ام، در طول این نشست ما درباره تقویت جایگاه اسرائیل در اثر مذاکرات اخیر ژنو بحث کردیم و من احساس کردم، بهتر است من و شما رودررو با هم صحبت کنیم.

متاسفم که شرایط تاکنون اجازه دیدار یا صحبت تلفنی را به ما نداده است و من هنوز این فرصت را نداشته‌ام تا شخصا انتخاب شما به ریاست جمهوری را تبریک بگویم.

اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان با سخنرانی اخیر شما در سازمان ملل، دلگرم شدند به ویژه دفاع شما از صحبت کردن درباره مشکلات و ترجیح اعتدال بر افراط گرایی. ما این سخنان را به عنوان نشانه‌ای از امیدواری و صداقت تلقی می‌کنیم.

اگرچه شما درک می‌کنید که تعداد زیادی از ما هنوز در شک و تردید هستیم، چون تهدید هسته‌ای که علیه ما وجود دارد و زندگی میلیون‌ها نفر در خطر است! ما نمی‌توانیم ریسک کنیم، ما باید هوشیار باشیم و من مجبورم به سختی مبارزه کنم تا جلوی توسعه توان هسته‌ای شما را بگیرم. اگر شما سخنان صلح آمیز خود را با توقف برنامه هسته‌ای کامل کنید، کمک بزرگی به صلح کرده اید.

قبول دارم که من برخی اشتباهات دیپلماتیک را مرتکب شده ام، تهمت زدن و تمامیت خواهی من برای بهبود روابط شما و آمریکا مضر بود. حالا در نشانه‌ای از آشتی جویی، از شما دعوت می‌کنم که به عنوان میهمان من به اورشلیم بیایید. اگر درباره صلح جدی هستید، این شانسی برای شماست که خودت را ثابت کنی!