يكي از عوامل ميداني اغتشاشات خياباني كه با عطاءاله مهاجراني در لندن مرتبط است، از وضع رقت بار روحي هم قطاران خود و بدگماني شديد مردم نسبت به آشوبگران خبر داد.

وزير ارشاد دولت خاتمي كه پس از به بار آوردن افتضاحات سياسي، مديريتي و اخلاقي متعدد ترجيح داد در لندن اقامت كند، اخيراً طي مقالاتي سعي كرده تا به اوباش سرخورده از همان لندن روحيه بدهد اما يكي از همين افراد پاسخ قابل تأملي به مهاجراني داده است. وي در پاسخ خود كه در سايت مهاجراني منتشر شده مي نويسد: نمي خواهم از طرف بچه هايي كه در عرض يك ماه باهاشون به اوج اميد رسيدم و باز با همونها در عرض يك ماه به اوج نااميدي رسيدم، حرف بزنم. من يه وبلاگ نويس هستم كه فقط عده كمي از آدم هاي آن لاين، متمايز از بقيه وبلاگ ها محسوبش مي كنن. من اما با شما موافق نيستم. با اميدهايي كه دوست داريد بديد موافق نيستم. من دلم نمي خواد اميدوار باشم فقط براي اينكه اميدوار بوده باشم.

اين مهره ميداني آشوب ها آنگاه با بيان اينكه «اين مردم قابليت آفرينش يه انقلاب 57 ديگر رو ندارن»، به برخورد با اغتشاشگران اشاره مي كند و مي نويسد: ميليونها ايراني خيلي راحت با شنيدن خبر، گفتن حقشونه! كه باهاشون برخورد بشه. آقاي مهاجراني من 60 روزه دارم حقارت مي بينم اونم با رزولوشن بالا. به كي داريد اميدواري مي ديد؟ به ما كه غير از تخليه كردن خودمون تو وبلاگ ]كار ديگري بلد نيستيم؟[ ما خيلي كميم، خيلي كم و خيلي كم اثر. تو جامعه اي كه شما شانس اينو داشتيد كه ازش خارج بشيد، من و امثال من در واقع هيچي نيستيم. تا همين قدرش هم كه خون داديم زياده. مايي كه قرار نيست كسي باشيم، هزينه بديم كه اونهايي كه واسه خودشون، هر جوري كه مي خوان باهاش مانور بدن؟ مايي كه از پس متقاعد كردن مادرمون هم برنمي آييم، جوونيمون رو بذاريم كف دستمون؟

گفتني است مهاجراني در پوشش حمايت از كروبي نقش گسترده اي در تحريك وي به ايجاد فضاي التهاب و اغتشاش ايفا كرد. وي زماني گفته بود كه به خاطر شيرخر خوردن در كودكي وارد سياست شده و اكنون با عبرت آموزي از سياست كناره مي گيرد. اما گذشت روزگار وي را در كنار سلطنت طلباني چون بهنود و در كسوت يكي از پادوهاي ثابت شبكه تلويزيوني دولتي انگليس (بي بي سي) به نمايش گذاشت، آن هم در روزهايي كه بي بي سي به نيابت از دستگاه جاسوسي و ديپلماسي انگليسي روزگار پركاري را در تدارك اغتشاش مي گذراند. اكنون عناصر ساده دل وصل شده به انگليس از طريق مهاجراني، به وي اعتراض مي كنند كه آنها را فريب داده است.

 

كيهان