چهارشنبه مورخ 6 خرداد 1388 جناب آقای مهندس جعفری ، معاون کمیته فرهنگیان ستاد کشوری هماهنگی حمایت های مردمی از دکتر احمدی نژاد طی نشستی صمیمانه در جمع 300 نفری کمیته فرهنگیان ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از دکتر احمدی نژاد در شهرستان بیرجند به بحث و تبادل نظر با ایشان پرداخت .

مهندس جعفری در ابتدای صحبت ضمن تسلیت ایام فاطمیه ، از حضرت زهرا (س) بعنوان اولین و جان نثارترین حامی و فدائی ولایت نام برد که بعنوان الگوئی همیشگی برای مدافعان ولایت باقی خواهد ماند . وی در ادامه با اشاره به تعرضات چند سال قبل از دولت نهم ،به ساحت مقدس ولایت فقیه ، به تبیین اهداف شوم معارضان در این خصوص و بیان وظائف مؤمنین در دفاع از ولایت پرداخت .

معاون کمیته فرهنگیان ستاد کشوری هماهنگی حمایت های مردمی از دکتر احمدی نژاد، ظهور دولت نهم با انتخاب شایسته مردی از جنس مردم و معتقد واقعی به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را به مثابه سدی در مقابل تهاجمات و هتاکی های بدخواهان نظام برشمرد که خاکریز تدافعی جبهه حق را از حریم ولایت به پشت دیوارهای بلند خدمت رسانی دولت منتقل کرد و دشمن را نه تنها به عقب نشینی از هتاکیهای گذشته ، بلکه در گردابی از سؤالات و واخواستهای به حق مردمی گرفتار نمود .

ایشان در ادامه با ترسیم فضای انتخابات 84، آنرا انقلابی در راستای 22 بهمن 57 و احیاکننده گفتمان انقلاب و امام راحل (قدس سره الشریف ) توصیف نموده و به تحلیل شرایط آن زمان و تطبیق آرمانهای حماسه سوم تیر 84 با نهضت پیامبر اکرم (ص) ، ائمه أطهار و انقلاب اسلامی پرداخت .

در قسمت پایانی جلسه مهندس جعفری ضمن تبیین فضای سیاسی حاکم بر انتخابات دهم ریاست جمهوری به مباحث « چرا احمدی نژاد؟ » و پاسخ به برخی از شبهات مطروحه نسبت به دولت نهم پرداخت که با تکبیر و تأیید حضار همراه بود .

نشست مذکور پس از دو ساعت بحث و گفتگو و پرسش و پاسخ ، با دعا و آرزوی امتداد خدمت رسانی دولت نهم و پیروزی دکتر احمد ی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوی پایان یافت .