جلیلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «ما اکنون از مرحله پیروزی انقلاب، تثبیت نظام اسلامی و قدرت منطقه‌ای و در نهایت قدرت بین‌المللی در حال ورود به مرحله تمدن سازی اسلامی می‌شویم»، اذعان داشت: آنها به خوبی به این امر واقف هستند که اگر این ظرفیت مستقر شده و روز به روز پیشرفت کند به مرحله تمدن‌سازی اسلامی که می‌تواند به عنوان الگو قرار گیرد، دست می‌یابد.

دکتر جلیلی در سفر یکشنبه خود به استان کرمان در جمع مردم شهرستان جیرفت اظهار داشت: امروز اگر شاهد موفقیت در سطح بین‌المللی، اقتدار در منطقه و پیشرفت در کشور هستیم، تنها به برکت اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است که امام راحل پرچم آن را برافراشت و مقام معظم رهبری با صلابت آن را ادامه داد.

وی با تأکید بر اینکه همه این موفقیت‌ها مرهون مردمی است که به این اندیشه ایمان آورده و برای آن جانفشانی کردند، افزود: امروز با این دو عنصر موفقیت‌های ارزشمندی به دست آوردیم که در تاریخ کشور ما بی‌نظیر است.

جلیلی تصریح کرد: اینکه همه دنیا طی هشت سال دفاع مقدس با یکدیگر متحد شوند، اما نتوانند، حتی یک وجب از خاک کشور ما را تصرف کنند، مرهون اندیشه اسلامی و ایمان مردم بوده که موجب عزت و افتخار کشور شده است.

وی ابراز داشت: همچنین این امر که تمام دنیا تلاش کنند تا حق استفاده از انرژی هسته‌ای را از ملت ایران بگیرند، اما کشور ما در مقابل تمام آنان محکم و باصلابت بایستد، تنها مرهون چند کار دیپلماسی و گفت‌وگو نیست، بلکه بیانگر پایداری و مقاومت یک ملت است.

جلیلی عنوان کرد: دشمنان به این مهم اذعان دارند ایران یک قدرت منطقه‌ای است که با شش قدرت بزرگ دنیا هماوردی می‌کند و در نهایت خواست خود را پیش می‌برد، بنابراین باید از این موفقیت‌ها یک ارزیابی دقیق داشته باشیم تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشویم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: گرچه دشمنان به موفقیت‌های ما اعتراف می‌کنند، اما هرگز برای ما فرش قرمز پهن نکرده و همواره تلاش می‌کنند با هر حیله‌ای ما را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

جلیلی با بیان اینکه دشمن در بحث هسته‌ای بیش از اینکه از سانتریفیوژهای نیروگاه‌های ما بترسد از دانشمندان هسته‌ای ما در هراس است، خاطرنشان کرد: آنان از نسلی می‌ترسند که جان خود را در کف دست گذاشته و این موفقیت‌های هسته‌ای را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «ما اکنون از مرحله پیروزی انقلاب، تثبیت نظام اسلامی و قدرت منطقه‌ای و در نهایت قدرت بین‌المللی در حال ورود به مرحله تمدن سازی اسلامی می‌شویم»، اذعان داشت: آنها به خوبی به این امر واقف هستند که اگر این ظرفیت مستقر شده و روز به روز پیشرفت کند به مرحله تمدن‌سازی اسلامی که می‌تواند به عنوان الگو قرار گیرد، دست می‌یابد.

جلیلی با اشاره به اینکه غرب ۶۰ سال است که در حال انحصار سازی در دنیا است، بیان داشت: پس از جنگ جهانی دوم چند کشور به کمک قدرت نظامی خود مناسباتی را برای دنیا تعریف کرده و انحصارهایی را برای خود به وجود آوردند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند که ظرفیت موجود در کشور ما نه‌تنها مقاومت نکرده، بلکه پیشرفت نکند، اظهار داشت: نشست هسته‌ای ایران با شش کشور بزرگ دنیا و همچنین اختلاف میان آنها نشان‌دهنده قدرت ایران اسلامی است.

جلیلی این قدرت را تنها مرهون امام راحل و شهدا ذکر و تصریح کرد: پشتوانه این قدرت، ملت ایران هستند که در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … می‌تواند، ظهور پیدا کند و همچنین این ظرفیت در جوانان شهرستان جیرفت نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کشور نیروی انسانی و منابع مادی اعم از آب، خاک، زمین، معادن و … وجود دارد، افزود: ما اگر بتوانیم، این دو منبع را با مدیریت به هم نزدیک کرد، ظرفیتی آزاد می‌شود که ده‌ها برابر قدرت هسته‌ای است.

جلیلی نامگذاری سال جاری به «حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری را تعبیری دقیق ذکر و عنوان کرد: اگر ساختار دولت به این امر کمک کند، قطعاً حماسه اقتصادی محقق می‌شود.

وی ابراز داشت: با ظرفیت غنی که در شهرستان جیرفت وجود دارد، چرا باید ۸۵ درصد روغن و دانه‌های روغنی کشور را از خارج وارد کرد، می‌توان با استفاده از این ظرفیت نه‌تنها خودکفا شد، بلکه در زمینه صادرات نیز ورود پیدا کرد.

جلیلی بیان داشت: با توجه به اینکه سالی چند میلیارد دلار از بودجه کشور صرف واردات برنج، ذرت، گندم و … می‌شود، اگر این هزینه را برای کشاورزی در داخل کشور مدیریت کرد، موجب رونق تولید داخلی می‌شود.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین کاری که باید در دولت آینده توسط منتخب مردم برای تحقق حماسه اقتصادی صورت گیرد، اصلاح ساختار دولت و افزایش سرعت در کارها است تا به شتاب قابل توجهی در اقتصاد کشور دست یابیم.