میرحسین موسوی که تنها یکی از ده‌ها اتهام وارد شده از سوی وی به دولت نهم قانون‌گریزی است، در مناظره تلویزیونی خود با محسن رضایی که بیشتر به یک گپ و گفت خودمانی شباهت داشت، به صورت آشکار قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم را نقض کرد.

به گزارش رجانیوز، گفت‌وگوی دوستانه‌ی موسوی و رضایی ابتدا با قرائت بیانیه‌ای از سوی موسوی آغاز شد تا وی به جبران باخت سنگین شب گذشته خود در مناظره با احمدی‌نژاد، این بار در غیاب وی به دفاع از عوامل و افرادی بپردازد که رئیس‌جمهور پیش از این وعده افشای اسامی برخی از آن‌ها را به مردم داده بود.

 

بنا بر این گزارش، موسوی در بخش‌های دیگری از برنامه نیز قانون تبلیغات انتخابات را که براساس آن، کاندیداها حق اظهارنظر درباره کاندیدای غایب را ندارند، نقض کرد و به بهانه‌ی موضوعات مختلف، به دکتر احمدی‌نژاد حمله کرد.

 

موسوی در اظهارات اولیه خود که به بیانیه دفاع از خاندان هاشمی شباهت داشت، پرسید چرا احمدی‌نژاد طی این 4 سال، مسائلی را که شب قبل بیان کرد، عنوان نکرده بود. وی از این پرسش نتیجه گرفت که این اظهارات با هدف مظلوم‌نمایی مطرح شده است.

 

این در حالی است که احمدی‌نژاد شب گذشته و پیش از آن در برخی سخنرانی‌هایش، قبل از آنکه موسوی پس از بیرون آمدن از شوک مناظره بخواهد به این کشف بزرگ! دست بزند، تأکید کرده بود 4 سال برای منافع ملی و وارد نشدن در درگیری‌های بیهوده و غفلت از پیشرفت کشور، از ورود به مجادلات پرهیز کردیم اما در این 3 هفته برای صیانت از حقوق ملت و دفاع از اهانت‌هایی که به آنان شد، سکوت نخواهیم کرد.

 

نقض قانون توسط موسوی در گفت‌وگوی دوستانه با رضایی در شرایطی انجام شد که مجری برنامه تنها به بیان یک تذکر غیرصریح اکتفا کرد و ترجیح داد مانند 2 مناظره‌ی قبلی تنها نقش تنظیم‌کننده‌ی زمان را ایفا کند.

 

گفته می‌شد عصر پنج‌شنبه جلسه مشترکی میان این 2 کاندیدا برگزار شده و درخصوص مسائل مورد بحث در برنامه شبانگاهی و طراحی برای هجمه به دولت نهم، تصمیم‌گیری شده است. بر مبنای بخشی از این طراحی، تصمیم گرفته شده بود که فضای بحث تا حدودی چالشی شود تا 2 قطبی شکل گرفته از احمدی‌نژاد- موسوی که ضلع موسوی آن وابسته به هاشمی و جریان‌های قدرت و ثروت است، شکسته شود اما در عمل تقریباً چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

 

از دیگر نکات قابل توجه در این برنامه ادامه روند عدم ارائه برنامه از سوی موسوی و اکتفای وی به کلی‌گویی بود.

 

((کاش جواب دوستانتون رو می تونستید بدید آقای موسوی ، انگار در جواب دادن مشکل دارین؟؟؟ ))