در برنامه خبری 20:30 روز پنجشنبه 31/2/1388، قطعه ای ازسخنرانی های آقای میرحسین موسوی کاندیدای احزاب دولت ساخته کارگزاران، مشارکت و نیز سازمان مجاهدین پخش شد که در آن با تهور ویژه ای دولت نهم به قانون گریزی متهم گردید.

در برنامه تلویزیونی جمعه 1/3/88 نیز وی همین مفهوم را البته رقیق‌تر مطرح کرد. به علاوه اشاراتی به سفرهای استانی خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و نیز رانت خواری، مفاسد اقتصادی و ... داشتند.

ریشه یابی دلایل اتهام‌زنی فردی که همواره سعی می کند با چهره ای فرهنگی و اخلاقی ظاهر شود را به فرصتی دیگری موکول می کنیم، هرچند درک دلایل ناگزیری پیچیده نیست. اما بنا به فرمایش مولای متقیان علی(ع)، که می فرماید: کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً، وظیفه خود میدانم از جمله به‌دلیل ضرورت حمایت از رئیس مظلوم دولت نهم جناب آقای دکتر احمدی نژاد که از قانون‌مدارترین رؤسای جمهوری نظام مقدس اسلامی‌امان است، توجه همه حق پویان را به موارد ذیل جلب نمایم:

1- متن استعفای مشهور آقای میرحسین موسوی و پاسخ حضرت امام(ره) که منتشر شده، بیانگر آن است که این استعفا در اعتراض به حاکمیت قانون صادر گردیده است. تأکید حضرت امام مبنی بر حقوق قانونی مجلس شورای اسلامی و نیز چگونگی ادامه تعزیرات حکومتی بیانگر آن است که آقای موسوی از توجه به قانون و اجرای مفاد آن، ناراضی بوده است. این امر علاوه بر کیفیت تقدیم و انتشار استعفای ایشان است که آن هم جای تأمل ویژه دارد.

2- تصریح ایشان برای شروع تبلیغات انتخاباتی قبل از موعد مقرر که خوشبختانه هنوز آن‌قدر مشمول مرور زمان نشده که قابل انکار باشد، هم بیانگر میزان تقید ایشان و سایر مدعیان به قانون است. آیا اگر کسی به اشتباه احساس کند، بوی کباب می آید و قانون شکنی کند، اگر مزه خود کباب را بچشد، بیشتر قانون شکنی نمی کند؟

3- آیا در دوران سازندگی و اصلاحات بیشترین تخلفات و قانون ستیزی و اشرافی‌گری صورت نگرفت؟ چرا ایشان که دغدغه قانون‌مداری داشته اند، در آن مقطع هیچ مطلبی ننوشته یا سخنی نگفته اند، بجز در مورد اعتراض به تعطیلی بعضی از مطبوعات ساختارشکن که با هتاکی به حریم مقدسات ملت ایران روی سیاه فرهنگ ستیزان درباری را سفید کردند، آن‌هم بعد از آنکه رهبری عزیز با تعبیر شارلاتانیزم مطبوعاتی از آنها یاد کردند.

به‌علاوه، سکوت موسوی در دورانی که بعضی از رؤسای دستگاه ها، مدیران زیر مجموعه خود را آشکارا به تخلف از موازین قانون فرا می خواندند و گسترده ترین تخلفات را دامن می زدند، جای تعجب وتأمل ندارد؟

4- صرف حمایت احزاب ساختار شکن (که مکرراً برخلاف قانون اساسی عمل کرده و سخن گفته یا نوشته اند) از ایشان، با فرض قائل شدن شرط بلوغ و رشادت برای اعضا و گردانندگان احزاب مذکور، کافی است که نشان دهد طرح اتهام قانون گریزی به دولت پاک‌دست احمدی نژاد، حربه ای تبلیغاتی، سیاسی و غیراخلاقی است.

5- ایشان وقتی در مورد رانت خواری سخن گفت، ناخودآگاه به یاد ماجرای "استارلایت" افتادم. اصولاً اینجانب معتقدم نطفه مفاسد اقتصادی و رانت خواری و اشرافی‌گری بعضی ازدولتمردان در دولت ایشان منعقد شده است. در این رابطه البته گفتنی زیاد است، اما بهتر است خودشان توضیح دهند که در دوران تصدی ایشان بر بنیاد مستضعفان و اعمال مدیریت از طریق آن نابغه منحصر به فرد اقتصادی دوران (که در دولت‌های مختلف از جمله دولت نهم هم مسئولیت گرفته و هم برکنار شده)، چه مقدار فقط از اموال بنیاد مستضعفان و به چه کسانی و با چه قیمتی واگذار گردیده است؟ آیا در دورانی که مشکل درآمد ارزی و هزینه های دفاع مقدس را داشته ایم، ارز مملکت چگونه هزینه شده است؟ و... فاعتبروا یا اولی الابصار

6- طرح مسائلی از این قبیل که در حکم توهین به شعور ملت است، اگرچه از دستپاچگی و ارزیابی شرایط ناشی می شود اما مبتنی بر این پیش فرض است که سابقه مسائل بر اثر مرور زمان ازحافظه ملت پاک شده است، اما در آینده نزدیک ملت شریف ایران نشان خواهند داد که حافظه ای قوی و سرشاری دارند.

امید است خداوند به همه کاندیداهای ریاست جمهوری اخلاصی بدهد که در هرحال پیروز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با ادای تکلیف الهی خود شوند. قل انما اعظکم بوحدة ان تقوموا لله.