پایگاه آمریکایی هافینگتون پست (Huffingtion Post) در گزارشی تحت عنوان "پیامی به سوریه ارسال شد، باید امیدوار باشیم که این پایان کار باشد" به بررسی اقدام اخیر دولت ترامپ پرداخته است. در این گزارش آمده است: «پرزیدنت اوباما با اعلام "خط قرمز" برای بشار اسد، مرتکب اشتباهی فاحش شد و پرزیدنت ترامپ با حمله به پایگاه هوایی سوریه، این اشتباه را پیچیده کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ این پایگاه در ادامه می نویسد: یکی از بزرگترین هراس هایی که در رابطه با رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون وجود داشت سابقه او در کشاندن ایالات متحده به درگیری و جنگ و تلاش برای تسریع تغییر رژیم در برخی کشورها بوده است.

او این موضوع را به صورت آشکارا بیان کرده و گفته بود که می خواهد آمریکا به صورت کاملا جدی در جنگ سوریه وارد شود و پیش از انجام حملات هوایی به سوریه نیز او از چنین اقداماتی حمایت کرده بود.

در عین حال هیلاری کلینتون خواستار افزایش چنین اقداماتی بوده و از براندازی دولت اسد و حتی قدرت نمایی مقابل روسیه با هدف گرفتن جنگنده های روسی که بر فراز حریم هوایی سوریه پرواز می کنند، بوده است.

باید امیدوار بود که هدف پرزیدنت ترامپ از حمله به پایگاه هوایی سوریه تنها فرستادن یک پیام باشد و پس از این اقدام به دنبال اقدامات جدی تر مانند آنچه هیلاری کلینتون به دنبال آن بوده، نرود.

اگر ما به سابقه عملیات ها و جنگ های آمریکا در خاورمیانه -به عنوان نمونه در افغانستان و عراق- نگاه کنیم؛ با وارد شدن به چنین جنگ هایی شاید هرگز راهی برای خروج از آن ها وجود نداشته باشد؛ چنین فرایندی مانند تلاش برای خالی کردن آب یک اقیانوس توسط قاشق چایی خوری است و هرگز به پایان نخواهد رسید.

انسان های زیاد دیگری نیز در این فرایند جان خود را از دست خواهند داد؛ حتی بسیاری از حامیان سرسخت پرزیدنت ترامپ نیز نمی خواهند شاهد چنین واقعه ای باشند؛ امیدواریم که ترامپ نیز چنین چیزی را نخواهد.»(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/92ggI