نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از آزادی شهروندان آمریکایی توسط ایران استقبال کرد ولی خواستار اعمال تحریم‌های جدیدی علیه تهران به‌خاطر برنامه آزمایش موشک های بالستیک شد؛ وی افزود: ایران هنوز در حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت با برنامه موشک‌های بالستیک است که باید تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال شود و این کشور با پاسخ قاطعی روبه‌رو گردد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: من واقعاً از آزادی و بازگشت سالم زندانیان آمریکایی از ایران خوشحال هستم. اگر من در ماه نوامبر به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شوم، رویکردم در قبال ایران، بی‌اعتمادی و راستی آزمایی خواهد بود.

وی افزود: ایران هنوز در حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت با برنامه موشک‌های بالستیک است که باید تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال شود و این کشور با پاسخ قاطعی روبه‌رو گردد.

ساعاتی پیش ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدّانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته‌ای ذی‌ربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

از آنجا که ایران به تعهدات خود عمل نموده است، امروز تحریم‌های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران منطبق با برجام برداشته شد. اتحادیه اروپایی، کشورهای 1+5 مرکب از جمهوری خلق چین، جمهوری فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، فدراسیون روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، و ایران همچنین در زمینه استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته ای، در چارچوب برجام، همکاری خواهند کرد.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/X8n0v