دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: آیا این افراد(منتقدین) نمی‌دانند در جلسه کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی که آخرین حلقه از حلقه‌های تصمیم‌گیری است و در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود، چارچوب‌ها نهایی می‌شود و تیم مذاکره‌کننده نیز در این چارچوب مذاکره می‌کند و حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در تصمیمات را ندارد؟ اگر این افراد این پاسخ‌ها را نمی‌دانند، باید گفت آن‌کس نداند و نداند که نداند…

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از ایسنا ،ابوالقاسم رئوفیان در مجمع عمومی سالانه حزب اسلامی ایران زمین، با اشاره به این‌که امروز ۶۳ ماه از کنگره تأسیس این حزب می‌گذرد، خاطرنشان کرد:‌ حزب اسلامی ایران زمین در تاریخ فعالیت‌های حزبی خود دو دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره انتخابات مجلس خبرگان،‌ دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک دوره انتخابات مجلس شوراهای شهر و روستا را به ثبت رسانده است و امروز در تدارک شرکت هدفمند مبتنی بر برنامه برای مجلس یازدهم است.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: راه صحیح و نتیجه بخش کار فرهنگی و اقتصادی این است که عزم ملی و مدیریت جهادی وجود داشته باشد. یک فرهنک جامع، فرهنگی است که با فطرت انسانی و عقل و علم سازگار باشد و بتواند ما را به اقتصاد مقاومتی برساند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی به جز با فرهنگ موجودیت پیدا نمی‌کند.
رئوفیان با بیان این‌که “دشمن برای ناکام گذاشتن ما در راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی در پی ایجاد رخنه در فرهنگ ماست”، اظهار کرد: امروز پیرایه‌ها باید از فرهنگ ما زدوده شود و این اقدام میسر نمی‌شود جز با نقد به دور از تهمت و تخریب. مقام معظم رهبری نیز همواره بر لزوم طرح نقد و دور از تهمت و تخریب تاکید داشته‌اند. نقد منصفانه و دلسوزانه و مشفقانه نقدی است که همه چیز را در تعادل و تکامل خود قرار می‌دهد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان این‌که “نقد معبر تکامل است”، اظهار کرد:‌ برخی به بهانه نقد هرچه به زبانشان می‌آید مطرح می‌کنند. این روزها برخی تنور اتهام غیراخلاقی، تضعیف و تخریب را گرم کرده‌اند.
وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از اعضای تیم مذاکره‌کننده، به صحبت‌های اخیر رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر که تیم مذاکره کننده که در حال گفت‌وگو با ۱+۵ است، در دیدار با مردم ایلام فرمودند که من همواره موافق ابتکار در سیاست خارجه و مذاکره هستم و به مسئولان توصیه کرده‌اند هرچه می‌توانند تلاش کنند اما نیازمندی‌های کشور و برخی از مسائل همچون تحریم‌ها را به مذکرات گره نزنند.
رئوفیان اضافه کرد: این در شرایطی است که طی روزهای اخیر برخی به بهانه نقد و مذاکره در خبرگزاری‌ها و رسانه ملی می‌گویند که اگر این طور شود تا ۲۰ سال دیگر کشور را دو دستی تحویل خواهیم داد. این افراد می‌گویند توافق ژنو یعنی قانونی کردن مداخلات غیرقانونی آمریکا. آنها معتقدند که پس از توافقات ژنو آمریکا می‌تواند در تک تک موارد ما را بازخواست کند.
وی با انتقاد از چنین مواضی گفت:‌ متاسفانه این افراد تا جایی پیشرفت کرده‌اند که توافق‌نامه را ننگین‌نامه می‌دانند و نقش ایران را در نوشتن تک تک مفاد توافق‌نامه به هیچ می‌انگارند. این اظهارات این افراد نوعی بی‌احترامی به مقام معظم رهبری است.
رئوفیان افزود: امروز در مقابل این افراد این پرسش مطرح می‌شود که آیا آنها نمی‌دانند حلقه نهایی تصمیم‌گیری، در حضور رهبری تشکیل شده و چارچوب در آنجایی نهایی می‌شود؟‌ آیا این افراد نمی‌دانند در جلسه کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی که آخرین حلقه از حلقه‌های تصمیم‌گیری است و در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود، چارچوب‌ها نهایی می‌شود و تیم مذاکره‌کننده نیز در این چارچوب مذاکره می‌کند و حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در تصمیمات را ندارد؟ اگر این افراد این پاسخ‌ها را نمی‌دانند، باید گفت آن‌کس نداند و نداند که نداند…
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پایان تاکید کرد: اگر این افراد پاسخ این پرسش‌ها را می‌دانند؛ پس چرا همایش دلواپسان راه می‌اندازند و وزیر امور خارجه را مجبور به گفتن جزئیات مذاکرات می‌کنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که ظریف بگوید حتی در صورت استیضاح هم از جزئیات توافق‌نامه مطلبی نخواهم گفت.