در پي درگيري هاي بعد از انتخابات سال 88 و ورود غافلگيرانه دشمن به ميان معترضان تعدادي از جوانان جان خود را از دست دادند که در میان آنها، هم نیروهای بسیجی که مقابل دشمن ایستادگی کردند وجود داشتند و هم اشخاصی که به نوعی درگیر بازی های سیاسی و منافقانه فتنه گران شده و یا خود نیز در زمره فتنه گران بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما به نقل از شهدای ایران؛ بعد از آن اسامی شهدای گمنام و مظلوم فتنه توسط نشریه حیات طیبه به صاحب امتيازي بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر شد.
اما در این بین عده ای نیز همچون محسن روح الامینی؛ امیر جوادی فر؛ جواد کامرانی بواسطه پرونده دنباله دار کهریزک جان خود را از دست دادند و این پرونده در دادگاههای قضائی کشور همچنان در حال پیگیری است.
البته در همان سالها خانواده برخی از کشته شدگان از محمود احمدي نژاد درخواست كردند تا فرزندانشان جزو شهدا محسوب شوند ولي اين اقدام به نتيجه نرسيد تا اينكه شنیده شده است گویا به دستور حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور پرونده اين افراد براي احراز شهادت در دستور كار قرار گرفته است.
حجت الاسلام سید محمد علی شهيدی رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در مورد اين خبر به خبرنگار شهدای ایران گفت: آقاي رئيس جمهور به من دستور ندادند ولي اين موضوع پيش از اين از سوي خانواده اين افراد در دولت قبل درخواست شد و حتي پذيرفته شد ولي بعد از مدتي دوباره عنوان شهادت حذف شد و خانواده ها اعتراض كردند.
وي افزود: بر اساس درخواست اين خانواده ها به دستور من پرونده اين افراد به كميته احراز شهادت بنياد شهيد رفته كه آنجا هم شرايط خاصي دارد ولي هنوز نتيجه اين كميته گزارش نشده است.
اما سوالی که در این بین به ذهن متبادر می شود این است که آیا افرادی که به واسطه فتنه و خیانت در حق ملت ایران کشته شده اند باید در زمره شهدا قرار بگیرند؟
در اینکه دادگاههای جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید اجازه پایمال شدن خون کشته شدگان ناحق در ماجرای فتنه 88 را بدهد شکی نیست، اما براستی افرادی که قصد بر هم زدن آرامش عمومی جامعه را داشته اند باید "شهید" خطاب قرار گیرند؟
انتصاب واژه شهید به فتنه گران در حالی این روزها در دستور کار کمیته احراز شهادت بنیاد شهید قرار گرفته است که پدر شهید امیرحسام ذوالعلی، پاسدار شهید فتنه از پیگیری پرونده فرزندش در دادگاهها رضایت ندارد.
وی بر همین اساس در دیدار با وبلاگنویسان و فعالان فضای مجازی که به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار به منزل شهید رفته بودند، گفت: متأسفانه از این روند پیگیری پرونده فرزندم رضایت نداریم جون علی رغم اینکه قاضی اول پرونده تغییر یافت ولی قاضی دوم هم کاری انجام نداده و اکنون بدون هیچ نتیجه ای پرونده را مختومه کرده اند.
امید است که بجای شهید خواندن فتنه گران پیگیر مشکلات و مسائل جامعه ایثارگری کشور باشیم.