حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيام مهمی، حضور تعيين كننده، مقتدرانه، متين و آرامش آفرين ملت بزرگ و هنرمند ايران را در جمعه حماسی 22 خرداد، لطف و رحمت پروردگار حكيم و حادثه ای خيره كننده و بی همتا خواندند و با اشاره به تجلی رشد سياسی، عزم انقلابی و ظرفيت مدنی ملت ايران در انتخابات شورانگيز، زيبا و پرشكوه رياست جمهوری دهم افزودند: مشاركت بيش از هشتاد درصدی مردم و رأی 24 ميليونی به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعی است كه دشمنان در تلاشند با تحريكات بدخواهانه، شيرينی آن را از كام ملت ايران بزدايند بنابراين آحاد مردم به ويژه جوانان عزيز بايد كاملاً هوشيار باشند و هواداران نامزد منتخب و ديگر نامزدهای محترم از هرگونه رفتار و گفتار تحريك آميز و بدگمانانه پرهيز كنند.

متن پيام به اين شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

ملت عزيز ايران!

مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!

سلام خدا بر شما كه شايستگی خود را برای دريافت سلام و رحمت الهی به اثبات رسانديد. جمعه‌ی حماسی شما،‌ حادثه‌ئی خيره‌كننده و بی‌همتا بود كه در آن، رشد سياسی و چهره‌ی مصمّم انقلابی و توان و ظرفيت مدنی ملت ايران، در نمائی زيبا و پرشكوه در برابر چشم جهانيان به نمايش درآمد.

اقتدار و عزتی كه شما با آرامش و متانت و كمالِ خود در تاريخ كشور به ثبت رسانديد، و اراده‌ی خلل‌ناپذيری كه در ميان آتشبار جنگ‌روانی دشمنان، با حضور در اين عرصه‌ی تعيين‌كننده نشان داديد، از چنان اهميتی برخوردار است كه با هيچ بيان معمولی و متعارفی نمی توان آن را توصيف كرد. تنها می توان گفت كه ملت ايران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهی را در خود حفظ كند و دست قدرت خداوند را در حمايت از پيشرفت و تعالی اين كشور، بالای سر خود نگاه دارد.

انتخابات 22خرداد، با هنرنمائی ملت ايران، نصاب تازه‌ئی در سلسله‌ی طولانی انتخابهای ملّی پديد آورد. مشاركت بيش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوقها و رأی بيست‌وچهار ميليونی به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعی است كه به حول و قوه‌ی الهی، خواهد توانست پيشرفت و اعتلای كشور و امنيت ملی و شور و نشاط پايدار را تضمين كند. ديروز شما توانستيد ثابت كنيد كه ايران به بركت شعارها و ارزشهای انقلاب اسلامی، در برابر تهاجم سياسی و روانی از چنان مصونيت و صلابتی برخوردار است كه با گذشت سی‌سال از آغاز مردمسالاری دينی در اين كشور،‌ از هميشه تازه نفس‌تر و سرزِنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه‌ی راه روشن خود مطمئن ميسازد.

اينجانب با فروتنی در برابر عزم و ايمان شما مردم عزيز، اين موفقيت بزرگ را به حضرت وليّ‌الله‌الاعظم روحی‌فداه و به روح امام بزرگوار و به يكايك آحاد ملت تبريك عرض ميكنم و همگان را به قدردانی از اين لطف الهی و شكرگزاری در برابر پروردگار حكيم و عليم توصيه مينمايم. گمان بر اين است كه دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحريكات بدخواهانه، شيرينی اين رويداد را از كام ملت بزدايند. به همه‌ آحاد مردم و بويژه جوانان عزيز كه سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ی شورانگيز بودند، توصيه ميكنم كه كاملاً هشيار باشند. همواره بايد شنبه‌ی پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران ديگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحريك‌آميز و بدگمانانه پرهيز كنند. رئيس جمهور منتخب و محترم، رئيس جمهور همه‌ی ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بی شك اين نيز امتحانی الهی است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.

وظيفه‌ی خود ميدانم از همه‌ی كسانی كه در خلق اين حادثه‌ی بزرگ نقش آفريدند صميمانه سپاسگزاری كنم: از نامزدهای محترم كه با مطرح ساختن نقطه‌نظرهای سياسی و اقتصادی و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلايق گوناگون اجتماعی و سياسی را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزيدگانی كه مخاطبان خود را به حضور در اين آزمون بزرگ دعوت كردند؛ از مراجع عظام و علمای اعلام و فرزانگان دانشگاهی و شخصيت‌های فرهنگی و سياسی؛ از رسانه‌ی ملی و مديران و طراحان و مجريان و هنرمندان صداوسيما كه نو‌آ‌وری‌های تحسين‌برانگيز آنان نقش تعيين‌كننده‌ئی در اين حادثه‌ی فراموش‌نشدنی داشت؛ از وزارت كشور و شورای محترم نگهبان كه با اخلاص و امانتداری كامل به وظيفه‌ی خطير خود صادقانه و سخت‌كوشانه عمل كردند؛ از نيروی انتظامی و ديگر دستگاههای حافظ امنيت، كه فضای سالم و باز و آرام را برای مردم تأمين نمودند، و سرانجام و بيش‌از همه، از يكايك رأی‌دهندگان كه برای خود و كشورشان آبرو و ثبات و امنيت فراهم آوردند..

بار ديگر با تضرع و ابتهال، خدای عزيز و قدير را از اعماق جان، سپاس گفته هدايت و رحمتش را برای اين ملت و اين بنده‌ی ناتوان مسألت ميكنم و با سلام به حضرت ولی‌ّ الله‌الاعظم‌ روحی‌فداه به دعا و رعايت و حمايت آن صاحب اصلی اين كشور دل می‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طيبه‌ی شهيدان عزيز درود ميفرستم.

والسلام عليكم و رحمةالله

سيّدعلی خامنه‌ای

23/خرداد/1388