در پی حضور پرشور ملت ایران در انتخابات و پیروزی حسن روحانی، وزرای خارجه کشورهای "آلمان، فرانسه و انگلیس، کاترین اشتون دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و رئیس شیخ‌نشین امارات" در پیام هایی به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفتند.

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به مردم ایران و حسن روحانی تبریک گفت و خواستار افزایش روابط پاریس و تهران شد.

وزیر خارجه فرانسه
در این ‌بیانیه آمده است: انتظار جامعه بین الملل از ایران بالاست؛ به ویژه در مورد برنامه هسته ای و موضوع سوریه، فرانسه آماده است در این زمینه‌ها با دولت جدید ایران کار کند.
فرانسه به آرمان‌های تزلزل ناپذیر دموکراسی‌خواهی مردم ایران احترام می گذارد.
وزیر خارجه آلمان نیز طی بیانیه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت واز آمادگی مقامات برلین برای گسترش روابط با تهران خبر داده است.

وزیر خارجه آلمان
گیدو وستروله، همچنین اعلام کرده است مادامی که روابط ایران با کشورهای دیگر افزایش یابد و به دور از هرگونه تنشی باشد جامعه بین الملل راحت‌تر می‌تواند مشکلات موجود در جهان را حل کند و از این طریق روابط بین المللی از تمامی جهات رو به بهبود خواهد گذاشت.
انگلیس روز گذشته پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری کشورمان از وی خواست روابطی سازنده با جامعه بین‌الملل برقرار کند و رویکرد متفاوتی در عرصه بین‌المللی در پیش گیرد.

وزارت امور خارجه ایتالیا هم با انتشار بیانیه ای رسمی پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و بر تقویت روابط رم و تهران تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایتالیا در این بیانیه ، حضور بالای مردم ایران در انتخابات و مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه جوانان را نشان دهنده مشرعیت بی چون و چرا رئیس جمهوری جدید کشورمان دانست.

وزیر امور خارجه ایتالیا
وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر تقویت و توسعه روابط دو جانبه ابراز امیدواری کرد فصل جدیدی از درک متقابل و گفتگوی سازنده بین ایران و جامعه بین الملل بدون درنگ گشوده شود.
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا هم با انتشار بیانیه‌ای از تمایل ۲۷کشور عضو این اتحادیه برای مذاکره و ارتباط با رئیس‌جمهور جدید کشورمان خبر داد.
کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر وی با رئیس‌جمهور جدید ایران وارد همکاری خواهد شد تا راهی دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به مسأله هسته‌ای ایران فراهم شود.


وی گفت: "من کاملا متعهد به همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران به منظور دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک سریع برای برنامه هسته‌ای ایران هستم."
اشتون مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات 1+5 با ایران است.


تبریک دولت آمریکا به مردم ایران !!


کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای به مردم ایران به خاطر مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور و انتخاب حسن روحانی به عنوان یک رئیس جمهور "اعتدال گرا" تبریک گفت.کاخ سفید در این بیانیه همچنین تاکید کرد که دولت "باراک اوباما" آماده برگزاری مذاکرات مستقیم با مقامات تهران درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.


"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه گفت: ما به رای مردم ایران احترام می‌گذاریم و به آنان به خاطر مشارکت در این انتخابات تبریک می گوییم.
وی در ادامه افزود: امیدواریم که دولت ایران به خواسته مردم ایران توجه کند و تصمیمات درستی که منجر به آینده بهتری برای تمام ایرانیان شود اتخاذ کند.


رئیس شیخ‌نشین امارات و سایر مقامات این کشور طی پیام‌هایی جداگانه انتخاب رئیس‌جمهور جدید کشورمان را به وی تبریک گفته و آرزومند موفقیت و پیشرفت بیشتر ایران شدند.
شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و امیر ابوظبی، با ارسال پیامی انتخاب حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان تبریک گفت.
وی در این پیام گفت: "پیروزی شما در انتخابات ریاست‌جمهوری و موفقیت انتخابات را تبریک عرض کرده و برای شما و نیز مردم ایران آرزومند موفقیت و پیشرفت بیشتر هستیم. مشتاق همکاری با شما برای بهبود وضعیت منطقه و همچنین مردم ایران و امارات متحده عربی هستیم. ما علاقه‌مند به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اساس همکاری هستیم."


دو پیام مشابه نیز از جانب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی، و ژنرال شیخ محمد بن زاید آل نهیان، شاهزاده ابوظبی و قائم مقام فرمانده نیروهیا مسلح امارات متحده عربی به حسن روحانی ارسال شدند.

حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان ، از طرف خود و مردم افغانستان پیروزی حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت.رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اینکه برای رئیس جمهور جدید ایران آرزوی سعادت و موفقیت نمود، اظهار امیدواری کرده است که روابط میان افغانستان و ایران گسترش بیشتر یابد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت.
مادورو گفت: ملت و دولت ایران این بار نیز به جهانیان وحدت و یکپارچگی خود را نشان دادند. این حضور گسترده بیانگر این امر است که مردم این کشور دارای اهداف والایی هستند و برای دستیابی به این اهداف تمام تلاش و وحدت خود را به‌کار می‌گیرند. مردم و دولت ایران به تمام معنا به دنبال صلح و عدالت هستند.
رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در این پیام از محمود احمدی‌نژاد نیز قدردانی کرد و اعلام کرد که در آینده نیز به روابط خود با تهران ادامه خواهد داد.

ناامیدی و نگرانی رژیم صهیونیستی !!


رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش به انتخاب حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به عنوان رئیس جمهور ایران تاکید کرد که انتخاب وی به کاهش تحریم‌ها علیه ایران منجر می‌شود.


گیلاد ایردان وزیر دفاع شهری رژیم صهیونیستی گفت که انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران نتایج منفی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت زیرا فشارهای بین‌المللی بر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش خواهد یافت.


این وزیر صهیونیست که از نزدیکان به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد که انتخاب روحانی کاهش‌ فشارها و تحریم‌ها علیه ایران را به دنبال خواهد داشت.


شائول موفاز رئیس سابق حزب کادیما و وزیر جنگ سابق این رژیم نیز گفت که ایرانی‌ها با این انتخاب تمایل خود برای تغییر را اعلام کردند اما از دیدگاه اسرائیل هرگز تغییر مهمی رخ نخواهد داد نه در عرصه برنامه هسته‌ای نه حمایت از حزب‌الله و نه سیاست ایران در قبال بحران سوریه.


این در حالی است که پیش از اعلام پیروزی روحانی در انتخابات، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد.
حسن روحانی در انتخابات روز جمعه (24 خرداد) با کسب بیش از 18 میلیون رای و بدست آوردن 50.75 درصد پیروز انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری کشور شد.