دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: باید راستگویی را در جامعه رواج دهیم اما متاسفانه جامعه را به سمتی پیش برده‌اند که مردم به خاطر مسائل اقتصادی به دولت دروغهای بزرگ می‌گویند!!!

غلامحسین کرباسجی صبح جمعه در نشستی با عنوان "حماسه‌های ملی خرداد" که در گرگان برگزار شد، ابراز کرد: پیروزی در انتخابات 24 خرداد 92 مرهون عقل گرایی و اصلاحات دینی بود و در این انتخابات مردم به صداقت اصلاح طلبان ایمان آوردند.

وی افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و حتی رسانه‌های همراه جوری عمل می‌کنند تا به نوعی مشکلات دولت را حل نشدنی نشان دهند.

وی با اشاره به مسئله تحریم‌ها بیان داشت: تحریم‌ها در کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است چرا که در تمام دوران هشت سال جنگ تحمیلی هم همچنین تحریم هایی علیه کشور ایران انجام نشده بود به طوری که در حال حاضر بانک مرکزی نمی تواند به هیچ کشور دیگری پول حواله کند و یا سرمایه گذاری انجام دهد و ما حتی نمی توانیم به راحتی نفت را بفروشیم.

کرباسچی با بیان اینکه دولت به دنبال حل روابط خارجی است تصریح کرد: دولت در اولین گام تلاش دارد تا بتواند مسئله روابط خارجی و هسته ای را حل کند و در این راه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به دنبال این هستند تا مشکلات را با گفتگو حل کنند.

وی با عنوان اینکه مخالفان رئیس جمهور در کشور به دنبال فلج کردن سیاست‌های خارجی هستند، اظهار داشت: یکی از شگردهای این افراد در کشور این است که هر وقت هیئت امور خارجه در یکی از گفتگو های هسته ای با شکست روبرو می‌شود جشن می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا به مردم نشان دهند سیاست‌های خارجی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دولت با شکست روبرو می‌شود.

شهردار سابق تهران تشکیل و پایداری گروه هایی در جهت حمایت دولت را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: ما به وسیله این گروه‌ها باید تلاش کنیم تا شرایط کنونی کشور را الویت بندی کنیم و توانایی فکری را در جهت حمایت از دولت در کشور در بین مردم تزریق کنیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا از گذشته درس گرفته و مقداری از آن عبور کنیم و به آینده نگاه کنیم و بدانیم که وظیفه امروز ما چه چیزی است.

دروغ ملی بزرگی در ثبت نام مرحله دوم یارانه‌ها به دولت گفته شد!!

کرباسچی به ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه ما دارای یک کشور اسلامی هستیم و باید راستگویی را در جامعه رواج دهیم اما متاسفانه جامعه را به سمتی پیش برده‌اند که مردم به خاطر مسائل اقتصادی دروغ بزرگ را به دولت می‌گویند.

وی اضافه کرد: در این ثبت‌نام اعلام شده بود که 60 درصد مردم ایران بی‌خانه هستند و آیا این واقعا واقعیت دارد و این به‌عنوان یک دروغ ملی محسوب می‌شود چرا که ما در حال حاضر 21 میلیون خانوار در کشور داریم که این کشور نیز دارای 20 میلیون واحد مسکونی نیز است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه اصلاحات زیادی باید در جامعه ایجاد شود، اذعان داشت: اصلاحات فقط برای مقامات دولتی نیست بلکه باید تلاش کنیم تا در جامعه نیز اصلاحات را به وجود آوریم و وجود گروه‌های تشکیلاتی می تواند با ورود در مسائل فرهنگی در این زمینه به دولت کمک کند.

وی به نقش گروه های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: گروه‌های مردمی و تشکلات می توانند در همه زمینه‌ها نقش آفرین باشند و حتی می‌توانند در ایجاد اشتغال به دولت کمک کنند.

غلامحسین کرباسچی دومین مسئله مهم دولت را مسائل اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: دولت تلاش دارد تا مسائل اقتصادی کشور را حل کند و تلاش دارد تا با تشکیل خانه های سیاسی به تدریج فضای امنی را برای فعالیت و تلاش به وجود بیاورد.

وی تبعیت از دین و مکتب پیامبر(ص) یک اصل مهم در جهان اسلام عنوان کرد و تصریح داشت: در داخل کشور کسانی هستند که که خود را متکی به سنت های پیامبر اسلام(ص) می‌دانند اما دارای بینش‌های افراطی و خشونت‌باری هستند چرا که باید بدانیم چه چپ و چه راست باشی باید تلاش کنیم تا به دنبال صلح‌ورزی و سازگاری باشیم

شهردار سابق تهران عنوان داشت: اگر می‌خواهیم مدیران موفقی داشته باشیم باید فکر کنیم تا در چه شرایطی قرار و به چه شرایطی می توانیم در مسائل مختلف در کشور برسیم و ذهنیت خود را با مدیران تنظیم نماییم تا به بدانیم به سمت و سویی باید حرکت کنیم.

وی گفت: متاسفانه گروه های مختلف در مقاطع سیاسی و فعالیت‌های انتخاباتی به صورت شعاری از این مسائل عبور می‌کنند و نگاهمان را به آینده تنظیم نمی‌کنیم.