در مسائل جهانی آن چیزی که از همه واضح‌تر و بارزتر است، بیش فعال شدنِ جبهه‌ی مقابل ماست.بیش‌فعالی معناش این است که تحرک، زیاد؛ کارهای گوناگون انجام میدهند، اما تمرکز نیست، هدف نیست؛ به این در و آن در میزنند. تحرک زیاد، اما بدون هدف و غالباً همراه با ناکامی. این حالت بیش‌فعالی است. انسان این حالت را امروز در جبهه‌ی مقابلِ دشمن مشاهده میکند.

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» گزیده‌ای از بیانات امام خامنه ای را که با موضوع فتنه ۸۸ بیان شده است را به منظور بررسی درس‌ها و عبرت‌ها و تدبر بیشتر در آن فتنه بازنشر می‌کند.

پنجمین بخش از این گزیده‌ها، اختصاص دارد به تحلیل رهبر معظم انقلاب از نحوه رفتار جبهه استکبار و  «بیش‌فعالی جبهه خارجی دشمنان جمهوری اسلامی» در فتنه سال گذشته، که در دیدار ایشان باخبرگان رهبری مورخ 1389/6/25، بیان شد.

دانلود لینک مستقیم فایل صوتی این گزیده بیانات با حجم 5.74 مگابایت

  به نظر من، باید با این چشم به این حوادث تلخ نگاه کرد. نه اینکه اهانت به قرآن کار کوچکی است؛ خیلی بزرگ است، خیلی زشت است، خیلی ننگین است؛ اما برای ما باید زنگ بیدارباش باشد، باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛(نهج‌البلاغه: نامه‌ی 62) اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه‌ی دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد.

به نظر من، فتنه‌ی سال 88 هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود. بعد از آنی که در یک انتخاباتی، چهل میلیون شرکت میکنند و همه‌ی ما تا آخر شب، خوشحال، خرسند که پای صندوقهای رأی مردم جمع شدند و تا آخر شب رأی دادند - و البته هنوز عدد گفته نشده بود، همه هم لذت میبردند - ناگهان از یک گوشه‌ای، فتنه‌ای شروع میشود؛ ما را بیدار میکند؛ میگوید: به خواب نروید، غفلت نکنید، خطرهائی در مقابل شما وجود دارد و آن خطرها اینهاست. به نظر من، همه‌ی حوادث را اینجوری باید نگاه کرد.

در این جلسه‌ی محترم و مکرم، یکنگاهی به مسائل جهانی مرتبط با ما بکنیم:
در مسائل جهانی آن چیزی که از همه واضح‌تر و بارزتر است، بیش فعال شدنِ جبهه‌ی مقابل ماست. بیماری بیش‌فعالی یکی از بیماری‌های کودکان و نوجوانان است. بیش‌فعالی معناش این است که تحرک، زیاد؛ کارهای گوناگون انجام میدهند، اما تمرکز نیست، هدف نیست؛ به این در و آن در میزنند. تحرک زیاد، اما بدون هدف و غالباً همراه با ناکامی. این حالت بیش‌فعالی است. انسان این حالت را امروز در جبهه‌ی مقابلِ دشمن مشاهده میکند. مشغول تحرکات گوناگونند: تحریم، قطعنامه، تهمت، جوسازی علیه نظام اسلامی، تقویت معارضان داخلی، به اصطلاح ورزشکارها دوپینگ کردنِ معارضین داخلی، که اینها را همین طور هی با آمپولهای نیروزا که هیچ تأثیری هم در تقویت واقعی ندارد و فقط ظاهراً او را فعال میکند، هی تزریق کنند.

پارسال در همان بحبوحه‌ی جریان فتنه‌ی سال 88 شنیدید که یکی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی که در ارتباط با معارضین فعال بود: خبرهای اینجا را ببرند، دستورهای آنجا را برسانند، همین طور شلوغ کنند، فضا را چه کنند، میخواست موقتاً برای تعمیرات کارش را تعطیل کند، دولت آمریکا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو برای تعمیرات تعطیل موقت بکنید، این به معارضین داخل ایران ضرر میزند؛ جلویش را گرفتند. یعنی تعطیلی موقت را به این شبکه‌ی اجتماعی اجازه ندادند. یعنی کمکهای اینجوری بود. و انواع و اقسام کمکها و اعانتهایی که به اینها میشود.

امروز، همه‌ی وسائل ارتباطی را به کار گرفتند؛ وسائل سیاسی را به کار گرفتند؛ وسائل فرهنگی را به کار گرفتند؛ وسائل اقتصادی را به کار گرفتند، برای اینکه تحریمها در حق ایران کهنه نشود و وسط راه از کار نیفتد. دولت آمریکا یک مأمور عالیرتبه‌ی اقتصادی و پولی خودش را مخصوصاً مأمور این کار کرده که این همین طور وظیفه‌اش این است که کمیته‌هائی را هدایت کند، به این طرف و آن طرف دنیا مسافرت کند، با سران و رهبران کشورها تماس بگیرد و دائم کشورهای دیگر را علیه ایران وادار کنند. این بیش‌فعالیِ نظام استکبار و جبهه‌ی مقابل نظام اسلامی، امروز به نظر من بارزترین حوادث است.

بنابراین، حوادثی از قبیل آنچه در این مدت برای ما اتفاق افتاده است - چه قطعنامه‌ی 1929، چه این مسئله‌ی اهانت به قرآن کریم، چه اظهارات صریحاً خصمانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی میکنند، چه آنچه که در سال 88 گذشت، که این هم بلاشک و به طور واضح دست دشمنان مستکبر در این جریان عیان بود - اینها همه‌اش به خاطر این است که آن طرف احساس میکند که این طرف قوی شده است. این قدرت و قوّت و استحکامی که در این طرف به وجود آمده، آن طرف را میترساند. این در اظهارات خودشان هم هست و دارند میگویند: اگر این کار را نکنیم، ایران قدرت اول خاورمیانه میشود؛ اگر این کار را نکنیم، نفوذ ایران در خاورمیانه زیاد میشود؛ از این حرفها میزنند.

 

در همین زمینه بخوانید :

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت اول: امیدوار کردن دشمن

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت دوم: شکاف در میان ملت

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت سوم: قصد عجیب فتنه‌گران

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت چهارم: دگرگون جلوه‌دادن واقعیات

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت پنجم: بیش فعالی جبهه استکبار

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت ششم: مردم ایستادند

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت هفتم: اخلاص در کنار بصیرت

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت هشتم: کشور واکسینه شد

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت نهم: بصیرت، شرط لازم و غیر کافی

ـ 10باب تفکر و عبرت درباره فتنه 88 از نگاه امام خامنه ای/ قسمت دهم: غلبه با ماست