رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به دست‌داشتن مثلث منافقین، استکبار خارجی و دنیاطلبان در فتنه ۸۸ اشاره کرد و اظهارداشت: فتنه‌گران بی‌قباحتی و بی شرمی را در روز عاشورای سال 88 به اوج خود رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و عضو جبهه پایداری در گفت‌‌وگوی مشروح با فارس به بررسی برخی ابعاد حماسه 9 دی پرداخته است که در ادامه می‌آید:

فارس: اساس شکل‌گیری حماسه 9 دی را در چه می‌دانید؟

9 دی یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و یک بیعت جدیدی بود که بین مردم و رهبری تجدید شد؛ 9 دی و اصولاً فنته‌ای که به وجود آمد را باید از الطاف خفیه الهی بدانیم.

شناختن چهره واقعی کسانی که در زیر لوای پرچم جمهوری اسلامی جاخوش کرده بودند اما اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی نداشتند، نام جمهوری اسلامی می‌برند اما دل در گرو دیگران داشتند از الطاف خفیه الهی بود گرچه ظاهری خشن داشت و به مردم و نظام مشکلاتی را تحمیل کرد اما به هر حال برای مردم یک شفافیت و یک آگاهی مجدد بود.

*9دی بیعت مجدد مردم با ولایت بود

9 دی یک بیعت مجدد بود که نشان داد مردم واقعاً دلشان در گرو رهبری است و پای انقلابشان تا همه جا ایستاده‌اند؛ مردم با مشت محکم بر دهان یاوه گویان و کسانی که سودای از بین بردن انقلاب را در سر می‌پروراندند، زدند.

فارس: به نظر شما پشت پرده فتنه 88 چه کسانی بودند؟

3 عنصر دست به دست هم دادند و جریان فتنه 88 را به وجود آوردند؛ یک استکبار خارجی بود یعنی دشمنانی که قرآن آنها را به عنوان مشرکان یا کافران می‌داند که هرگز از تو راضی نمی‌شوند؛ یکی عنصر خارجی بود که غرب به رهبری آمریکا بود و تا آنجایی که توانستند بر این توطئه دامن زدند تماس گرفتند و دلارهایی را خرج کردند و این فتنه را به وجود آوردند.

*منافقین یک ضلع از مثلث ضدانقلاب در فتنه 88

عنصر دوم عنصر منافقین بودند یعنی کسانی که در واقع اعتقادی به انقلاب انقلاب اسلامی نداشتند اما تظاهر می‌کردند که همراه انقلاب هستند امام(ره) را قبول کرده و انقلاب را پذیرفته‌اند؛ همچنین سومین عنصر هم دنیاطلبانی بودند که به خاطر شکست‌هایی که در حوزه انتخابات خورده بودند تصمیم گرفتند که از انقلاب و مسئولین انقلاب انتقام بگیرند؛ از این رو این 3 عنصر دست به دست هم دادند و این فتنه را به‌وجود آوردند.

عنصر منافقین متشکل از حزب توده، سازمان مجاهدین خلق، بهائیان و بسیاری از گروه‌هایی که تاکنون شکست خورده بودند از جمهوری اسلامی در این جریان فعالیت کردند و آنچه که در توان داشتند به عنوان یک ابزار به کار بردند تا انقلاب را شکست دهند اما به لطف خداوند و درایت مقام معظم رهبری و تبعیت مردم از ایشان موجب شد همگی با هم شکست خوردند.

فارس: پشت‌پرده دروغ بزرگ تقلب که فتنه‌گران مطرح کردند ناشی از چه بود؟

حسینیان: درست یکی از همین عناصر فتنه‌جو در محاکمه خود اعلام کرد که جریان تقلب یک رمزی بود برای ورود به تظاهرات خیابانی و ایجاد فتنه چراکه خودشان می‌دانستند و تجربه داشتند که تقلب امکان پذیر نیست و با همه تجربه‌ای که داشتند تقلب را بهانه کردند و عده‌ای فریب خورده را به خیابان‌ها کشانده و آشوب به پا کردند و فتنه را تا عاشورا ادامه دادند.

بسیاری از خود این‌ها دست در اندرکار بودند و می‌دانستند؛ همچنین بسیاری از آنها بیماری توهم داشتند به این دلیل حتی زمانی که وزارت کشور در دست آنها بود اگر بنا بود تقلبی صورت بگیرد حتماً به‌نفع این ها باید تقلب صورت بگیرد اما بازهم وزارت کشور زمان خود را به تقلب متهم کردند.

*بیماری توهم تقلب رمز آگاهانه دشمن در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم

بیماری توهم تقلب و رمز آگاهانه‌ای که دشمن انتخاب کرده و از قبل از انتخابات هم رقم زده بود و روی تقلب و اینکه انتخابات درست نخواهد بود و آراء مردم خوانده نمی‌شود این افراد دست به دست هم دادند و متأسفانه این مشکل را برای مردم و برای جامعه ایجاد کردند در عین حال که باز تکرار می‌کنم این یکی از الطاف الهی بود که منافقین و همدستی آنها با کفار و استکبار جهانی برای مردم کشف و آشکار شد.

فارس: نظر شما درباره حرمت شکنی روز عاشورا توسط فتنه‌گران چیست؛ همچنین قبل از آن نیز ما در روز قدس و برخی روزهای دیگر شاهد ساختارشکنی‌های فتنه‌گران بودیم.

بعد از پیام مقام معظم رهبری و صحبتی که مقام معظم رهبری داشتند آگاهی مردم و کسانی که گول خورده بودند واقعاً شروع شد اما در امتداد جریان فتنه به لطف خداوند فتنه‌گران شروع به شناساندن خود به مردم کردند، از قبیل همان روز قدس که آمدند در مقابل فلسطین موضوع گیری کردند و در دفاع از اسرائیل شعار سر دادند.

*فتنه‌گران بی‌‌شرمی را در روز عاشورا به اوج رساندند

مردم لبنان یک مردم مظلومی بودند که در خط مبارزه علیه صهیونیست ایستاده بودند که فتنه‌گران این مردم مظلوم را نادیده گرفتند و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و متأسفانه کسانی که مدعی انحصاری حمایت از فلسطین را داشتند در این آزمون شکست خوردند و برای مردم روشن شد که دروغ می‌گویند.

در امتداد این جریان فتنه بود که در روز عاشورا فتنه‌گران نشان دادند واقعاً اعتقادی به اسلام و ارزش‌های دینی مردم و امام‌حسین(ع) ندارند و مشکل اساسی‌شان با حسین‌بن علی(ع) و روز عاشورا است و به همین دلیل هم بی‌قباحتی و بی شرمی را در روز عاشورا را به اوج خود رساندند و این تداوم جریان فتنه‌گری روز به روز خود را برای مردم آشکار کرد.

مردم که واقعاً به ماهیت ضد دینی آنها پی بردند در روز عاشورا تکلیفشان را روشن کردند و در روز 9 دی بیعت مجدد با رهبری کردند تصمیم گرفتند از انقلاب خود دفاع کنند.

فارس: نظر شما درباره مدیریت و مهار فتنه چیست؟

جا دارد که شکرگزار باشیم که خداوند رهبری فرزانه، صبور، مدیر و مدبر به این مردم داده است؛ اگر درایت مقام معظم رهبری نبود خیلی اتفاقات به وجود می‌آمد اگر صبوری رهبری نبود امکان داشت که خشونت‌ها و قتل‌هایی رخ دهد اما رهبری توانست با صبوری و درایت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم را از فتنه‌گران جدا و فتنه‌گران را در میدان تنش و مصاف با انقلاب اسلامی تنها بگذارد و این یکی از مهمترین درایت‌ها و رهبری‌های مقام معظم رهبری بود که در این مدت خود را نشان داد.

*شناساندن رهبری به مردم از الطاف خفیه الهی بود

همچنین یکی دیگر از موهبت‌ها و الطاف خفیه الهی شناساندن رهبری به مردم بود که مردم کاملاً با همه وجودشان احساس کردند اگر رهبری و ولایت نباشد چگونه یک عده قلیل و اقلیت می‌خواهند به زور و با تحمیل عقیده خود بر اکثریت استبداد نشان دهند.

واقعاً استبدادی از این بالاتر نداشتیم که یک عده‌ای که در انتخابات شکست خورده بودند به زور می‌خواستند خود را بر اکثریت جامعه تحمیل کنند و این را باید از درایت رهبری و الطاف الهی دانست.

این عده قلیل با اینکه رأی نیاورده بودند می‌گفتند که حکومت حق ما است ما بادی حکومت کنیم و این امر در هیچ جای دنیا پسندیده نیست که یک اقلیتی که رأی نیاوردند بر اکثریتی که رأی آوردند حکومت کنند و این بدترین استبداد است.