کرگ رابرتز از مقامات وزارت خزانه داری دولت ریگان در یادداشتی به بررسی نقش سازمانهای امریکایی در آشوب‌های اخیر ایران پرداخت و این سؤال را مطرح کرد که چرا موسوی با عملکرد خود بهانه‌ای به دشمنان غربی‌ کشورش می‌دهد تا از آن برای بی اعتبار کردن انقلاب اسلامی استفاده کنند؟

آیا این اقدامی است که از سوی یک میانه‌رو صورت گرفته است؟ آیا موسوی بازیچه سازمان‌هایی شده است که با هزینه امریکا اداره می‌شوند؟

 

به گزارش رجانیوز به نقل از سایت "اینفرمیشن کلیرینگ هاوس"، رئیس‌جمهور باراک اوباما از دولت ایران خواست که به معترضان اجازه دهد تا کنترل خیابان های تهران را در دست بگیرند... آیا اوباما یا هر رئیس‌جمهور دیگری در امریکا به معترضان اجازه می‌دهد که کنترل خیابان‌های واشنگتن را در دست بگیرند؟

 

هنگامی که در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در دوران جرج بوش تقلب رخ داد، شواهد بیشتری نسبت به آنچه در ایران رخ داد، وجود داشت، اما تفاوت در این بود که برای پوشش دادن گزارش تخلفات انتخابات امریکا هیچ تلاش سازماندهی شده ای برای پوشش آن میان رسانه‌های جمعی وجود نداشت.

 

در 16 ماه می 2007 روزنامه لندن تلگرف گزارش داد که یکی از مقامات رژیم بوش جان بولتن در گفتگو با این روزنامه عنوان کرده بود، حمله نظامی امریکا به ایران تنها اگر تحریم اقتصادی و تحریک مردم این کشور به ایجاد انقلاب که منجر به شکست شود، ممکن است آخرین گزینه باشد.

 

ما هم اکنون شاهد تلاش‌های امریکا برای برقراری انقلاب مردمی در ایران به رهبری سیا، که در واقع همان انقلاب مخملی است، هستیم.

 

دخالت امریکا و اطلاعات غلطی که به صورت هماهنگ توسط رسانه‌های غربی منتشر می‌شد، برای ما مشخص کرد که دولت یا فردی این روند را هدایت می‌کند. از سوی دیگر نیز نمی‌توانیم فراموش کنیم که غرب همواره خواستار این بود که انقلاب سال 1978 ایران را به هر نحو ممکن سرنگون کند و البته برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی از جمله فریب‌کاری و حتی حمله فرو گذاری نکرد.

 

باور کردن این موضوع نیز روزبه روز دشوارتر می‌شود که، رسانه‌های غرب تنها به دلیل شرایط واقعی موجود، چنین پوشش گسترده ای به این رخداد می دهند.

 

بر اساس گزارش منابع متنوع که از انتخابات ایران گزارش ارائه می‌دادند، پیش از پایان شمارش آرا و بدون ارائه هیچ گونه مدرک مستدلی، آقای موسوی خودش را پیروز نامیده ‌بود و هرگونه نتیجه را قبل از اعلام به چالش کشید.

 

هنگامی که در سال‌های 1997 تا 2005 خاتمی ریاست‌جمهوری ایران را بر عهده داشت، توانست آرا 70 درصد از مردم را به خود اختصاص دهد.

 

در حالی که موسوی به عنوان یکی از مردان هاشمی رفسنجانی معرفی شده بود، چرا نباید باور کرد که احمدی‌نژاد به همان ‌شکلی که هاشمی را با اختلاف زیاد شکست داده بود، همین نتیجه را در برابر موسوی نیز بدست آورده باشد؟

 

پیش از انتخابات ایران، کنت تیمرمن یکی از نئومحافظه کاران در نوشته های خود فاش ساخته بود که "انقلاب رنگینی" در حال ساماندهی است. او نوشته بود که "صحبت‌هایی از انقلاب سبز" در تهران وجود دارد. چرا قبل از اینکه نتیجه انتخابات اعلام شود، اعترضات را سازماندهی کردند؟ پاسخ اولیه به انتخابات مشکوک نمی تواند اعتراضات از قبل هماهنگ شده‌ باشد.

 

سازمان تیمرمن "بنیاد دموکراسی" که زیر مجموعه ای از بنیاد ملی دموکراسی (NED)است، در جهت تشویق دموکراسی در ایران تاسیس شده است. بر اساس اظهارات تیمرمن، NED کمک های مالی به گروه‌های طرفدار موسوی که با گروه‌های غیر دولتی خارج از ایران در ارتباط بودند، می کند.

 

ولی رسانه های جمعی امریکا تمام این واقعیت‌های تعیین کننده‌ را نادیده گرفتند. این رسانه‌ها تحلیل‌های واقعی ارائه نمی دهند. آنها جنگ تبلیغاتی‌ا‌ی علیه دولت ایران در پیش گرفته اند.

 

ما می‌دانیم که امریکا تروریست‌های خارج از ایران را سازمان‌دهی می‌کند که این گروه‌های عملیات تروریستی نظیر بمب‌گذاری و دیگر حملات را انجام می‌دهند. پس احتمال این نیز می رود که این تروریست‌هایی اقداماتی نظیر آتش‌زدن اتوبوس و دیگر عملیات‌های تخریبی در طول اعتراضات تهران را بر عهده داشته اند.

 

یکی از وبلاگ نویسان نوشته بود که از ظهور ده‌ها هزار تهمت مبنی بر تقلب در انتخابات در تویتر متعجب شده است. بررسی‌های او نشان می داد که تمام کاربرهای مورد استفاده، تنها از روز بعد از انتخابات شروع به فعالیت کرده بودند. او همچنین به مطلبی که در روزنامه جروزالم پست در روز 14 ژوئن، مدعی نقش اسرائیلی ها در این زمینه شده بود، اشاره کرده است.

 

چرا جوانان دیگر نقاط دنیا که به موضوع تقلب انتخاباتی در هر جای دیگر دنیا بی‌تفاوت هستند، نسبت به رویدادهای اخیر ایران حساسیت نشان می‌‌دهند؟

 

ولی سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چرا موسوی با عملکرد خود بهانه‌ای به دشمنان غربی‌ کشورش می‌دهد تا از آن برای بی اعتبار کردن انقلاب اسلامی استفاده کنند؟ آیا این اقدامی است که از سوی یک میانه‌رو صورت گرفته است؟ آیا موسوی بازیچه سازمان‌هایی شده است که با هزینه امریکا اداره می‌شوند؟