صد افسوس که بیش از یکسال نه تنها مردم از مذاکرات و مفاد توافقات مسئولانشان با شیطان بزرگ بی خبرند ، بلکه درباره اتفاقی که علاوه بر پیشرفت هسته ای ، عزّت و استقلال و نقشمان در تحولات جهانی و آینده انقلاب و نظام اسلامی در گروی آن است ، نمایندگان ملّت در مجلس هم محرم نمی باشند !

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛مسعود شفیعی کیا در مقاله ای تحت عنوان «تحلیل نتیجه مذاکرات با شیطان بزرگ» در وبلاگ شخصی خود نوشت :

در ماجرای اولتیماتوم روس به ایران و برخورد مرحوم شهید مدرّس با آن ، آورده اند که ایشان در راه بازگشت از مجلس ، برای تهیه ماست به بقّالی محل مراجعه کرد ، و حین اینکه بقّال ظرفش را از تغار ماست پر می کرد ، شهید مدرس این مجتهد سیاستمدار به توضیح وقایع آنروز مجلس برای « مشهدی عبدالکریم بقّال » می پرداخت :

« با قبول اولتیماتوم روس ها مخالفت کردم و گفتم : حالا که بناست از بین برویم پس چرا با دست خودمان از بین بریم ؟! ، ما خواسته ی روسیه را امضا نمی کنیم و مجلس هم جرأت پیدا کرد و آن موضوع ردّ شد . »

همراهان شهید مدرس به ایشان ایراد گرفتند که : سیاست مملکت به مشهدی عبدالکریم بقّال چه دخلی دارد؟!

شهید مدرس فرمود : اینها موّکلین من هستند باید بدانند که در مجلس چه می گذرد و ما در آنجا چه می کنیم ؟! ( مردان علم در میدان عمل ص ۲۹۱ )

این ماجرا مربوط به دوره نظام اسلامی نیست بلکه مربوط به دوره جهل زده ی قاجار و عصری است که فن آوری ارتباطات به این پیشرفتگی و گستردگی نبود !

رهبر معزز انقلاب پس از توافق اولیّه ژنو صریحاً فرمودند :

« ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب – از روى ساده‌لوحى – نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند… چشم‌وگوش‌ها را باز کنید. هر ملّتى با آگاهى، با هوشیارى، با بیدار ماندن و به خواب نرفتن، میتواند به اهداف والاى خود دست پیدا کند. » ( دیدار دانش اموزان ۹۲/۸/۱۲ )

ولی حال گویا تکاثر ابزار رسانه ترفندی شده برای بیشتر ندانستن مردم و نظر سازی به جای ایشان ؟! به عنوان مثال اخیراً مردمی که مَحرمِ دانستن آنچه در مذاکرات ژنو و وین می گذرد ، نیستند و فقط کلیّاتی به دور از واقعیّت ها را شنیده اند ، در سیما مورد نظر خواهی قرار گرفتند ؛ که نظرتان از تداوم توافق چیست ؟! و سرگردان مردم از هر در سخنی شنیده چه قضاوتی می توانند بکنند ، به خصوص وقتی مجریان نیز قبل از ضبط ، تقریرات مطلوب سازمانشان را برایشان هجّی می کنند ؟!

از چماق مجلس در رأس امور تا تعطیلی اصل ۷۷ و تحقیر مجلس

صد افسوس که بیش از یکسال نه تنها مردم از مذاکرات و مفاد توافقات مسئولانشان با شیطان بزرگ بی خبرند ، بلکه درباره اتفاقی که علاوه بر پیشرفت هسته ای ، عزّت و استقلال و نقشمان در تحولات جهانی و آینده انقلاب و نظام اسلامی در گروی آن است ، نمایندگان ملّت در مجلس هم محرم نمی باشند !

اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت می گوید :

« عهدنامه ها ، مقاوله نامه ها ، قرار دادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد . »

حال بگویید با نمایندگانی که به اقرار خودشان از مفاد مذاکرات و طرح های پیشنهادی مذاکره کنندگان ایران در ژنو و وین بی خبرند و به توجیه دانستن یک یا چند نماینده در رأس مجلس مابقی دستور سکوت گرفته اند ، چگونه می توان به اجرای این بند مهم قانون اساسی امیدوار بود ؟! و پذیرش توافقی که بارهای سنگین حقوقی و الزام آور به دنبال دارد ، بدون موافقت مجلس چه وجهه قانونی دارد ؟!

ظاهراً تأویل و مصادره به مطلوب جمله « مجلس در رأس امور است ! » فقط برای تقابل با آن رئیس جمهور انقلابی بود و بس !

چه شد آن فریاد ها و « دو ، دو » کردن ها و نطق های آتشین و سوال از پرکارترین و انقلابی ترین رئیس جمهور ؟! حال می شه کسی تبیین کند تفاوت مجلس اصول گرا با مجلس اصلاح طلب در چیست ؟!

البته بعید است که صداهایی دردمند و وجدان های بیدار در مجلس نباشند ، ولی این اندک در شأن بزرگی و پاسداشت افتخارات ملّت ایران و دست آوردهای آن مرد نیست !

تحلیل محتوای بیانات اخیر رهبری/ آمریکا و غرب به دنبال به زانو درآوردن نظام نه تعامل با آن!

اطلاعات موثق و گزارش آژانس بین المللی هسته ای و سخنان کری و اوباما همگی از تعطیلی و عقب گرد هسته ای به ده سال گذشته حکایت دارد ، ولی فرمایش رهبری در بین علمای کشورهای اسلامی قابل تأمل است ! ایشان دراینباره فرمودند :

✔ « در مسئله هسته ای،آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند وهمه تلاششان را کردند که جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند اما نتوانستند و نخواهند توانست !»

( ۹۳/۹/۴ – دیدار با برخی از علمای اسلامی )

از چند بُعد می توان این سخن را بررسی کرد :

۱- رهبری بر خلاف دولت که به مذاکره خود با غرب و آمریکا نام « تعامل سازنده » گذاشته است ، طرف غربی را در تلاش برای به زانو درآوردن ایران دانسته و اذهان عمومی را از غفلت آلودگی نسبت به مذاکرات بر حذر داشته اند !

۲- با توجه به اظهارات رهبری در دیدار با مسئولان سیاست خارجی که گفتند :

« این کار ( مذاکره با آمریکا ) ما را در افکار عمومی و ملت ها و دولت ها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان ، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می دهند . »

( ۹۳/۵/۲۲ )

بنابر این ایشان برای تقابل با تبلیغات سهمگین شیطان بزرگ پس از یکسال مذاکرات بی فایده ، در دیدار برخی از علمای جهان اسلام این موضع را گرفتند تا حداقل نظر خود را صریح اعلام کرده باشند !

۳ – بنابر گرارش آمانو ( آژانس انرژی هسته ای ) ایران به تمام تعهدات توقف غنی سازی ها در فردو و نطنز و اکسید اورانیوم های ۲۰ درصد و تغییر کاربری آب سنگین اراک عمل کرده است ٬ و این یعنی ناکارآمد کردن صنعت هسته ای کشور که هر دقیقه تعلیق آن برابر با خسارت های جبران ناپذیر انسانی و مادی و معنوی است !

پس این سخن رهبری که اشاره به ناتوانی غرب در سال های گذشته است ، گویای اراده ایشان برای جلوگیری از تداوم تحقیر تعلیق جدید هسته ای می باشد و نوعی گوشزد به خواص برای جلوگیری از تعطیلی هسته ای می توان آنرا ارزیابی کرد !

و چگونه دولتی که تعطیلی یک روز مدارس که بار مثبت فرهنگی برای جامعه دارد را مستلزم میلیاردها خسارت می داند ولی هزینه جبران ناپذیر عقبگرد و ایستایی هسته ای را برُد کشور دانسته ؟!

تمدید مذاکرات یا زمان خریدن برای تشدید تخاصم با نظام اسلامی

بنابراین گفتار رهبری پرده نمایی از مصاف شدید ‌ولی سرد و نرم با دسیسه ی مکارانه شیطان بزرگ و ایّادی داخلیش می باشد ، که این کارزار به خصوص در بخش اقتصاد و شبیه آنچه که شیاطین دو سال آخر بر علیه دولت عدالت اجرا کردند را تدارک می بینند تا به خیال خود مقاومت ایشان را خورد کنند !

می توان پیش بینی کرد در این چند ماه که به بهانه ی توافق افزوده شده است ، مکر خاموش و منافقانه و سیاست چند پهلو برای شکستن اراده رهبری بی سابقه خواهد شد چراکه عده ای در داخل به دنبال توافق به هرقیمتی هستند ، چنانچه در صحنه واقع تعلیق یا فعالیت حداقلی و نمایشی هسته ای و تعطیلی عملی فضانوردی و موشک دوربرد و … را شاهد هستیم !

هدف دشمن از توافق نهایی ؛ عدم تکرار حماسه هسته ای احمدی نژاد

اکنون دو طرف که تجربه ی توافق نامه سعد آباد را دارند و ترس خویش از بازگشت دکتر احمدی نژاد و فک دوباره پلمپ تأسیسات هسته ای را بارها ابراز کرده اند ، برای پر هزینه کردن تکرار حماسه ی هسته ای هشت سال دولت عدالت ، دنبال امضای توافقی چند ساله و الزام آور و تعهدی سنگین از طرف کشورمان هستند !

آمریکا که پس از سی و پنج سال توانسته در مذاکرات هسته ای مچ در مچ بخشی از نظام بیاندازد و این پیروزی را مدیون تحریم ها می داند به راحتی حاضر به لغو تحریم ها نیست ، و همین حماقت آمریکا نیز فرصتی ایجاد کرده تا رهبری که از سخنان روز گذشته شان معلوم بود که حاضر به بازی به میل مذاکره کنندگان نیستند و به تصریح خودشان فقط برای اتمام حجت و روشنگری افکار عمومی به این تجربه تن داده اند به دنبال اینند تا این خباثت آمریکا را به فرصت همگرایی عمومی مردم و رسوایی سر پل های داخلی آن منجر کنند !

البته در این پیچ تاریخی خواص اکثراً خفته و مراکز مهمی مثل مجلس که تا پیش از این خود را رأس امور می دانستند باید وظیفه ی تاریخی خود را عمل کنند و اصل ۷۷ را در باره هر توافقی که قرار است با شیطان انجام شود را عملی کرده ، تا در تاریخ ثبت شود این مجلس شریک این توافق هست یا خیر ؟ !