تقصیر اصلی متوجه متولیان امر دین می باشد که در برابر این منجلاب برباد دهنده ی دین و اخلاق و فرهنگ و اقتصاد سکوت می کنند ولی چندی پیش برای مسئله ای ساده که ریشه در اختلاف سلیقه و اکثراً بدفهمی سخنان اشخاص داشت شیپور جنگ با مؤمنان و خدمتگزاران دولت دهم را با نام جهاد با« انحراف » نواختند!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل ازمیدان ۷۲/ مسعود شفیعی کیا: سال ها التهاب و جو رعب و وحشت با طراوت اولین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸شیرینی خاص خود را داشت ، تازه « پارک شاهنشاهی» ، « پارک ملّت»  نام گرفته بود که با خانواده به آنجا رفته بودیم ، از ده ها مجسمه ی سر شاهان باستان ایران که در کنار پله های هخامنشی پارک بود سر کوروش و رضا شاه و محمدرضا زود تر از همه جمع شده بود. ولی صحنه ای که از آن روز بیشتر در خاطرم مانده ، تجمعات حدود ۵۰تا ۱۰۰نفره دخترکان و پسرکان جوان و مدگرای اون زمان توی پارک بود که با تنبک و ساز به رقص و حرکاتی که زمان طاغوت باب بود می پرداختند و وقتی با چهره های مذهبی مواجه می شدند و یا سرو کلّه ی بچه های کمیته پیدا می شد همان جمع ناگهان به شکل گروهی که در حال تظاهرات هستند در می آمدند و با در دست گرفتن تصاویر حضرت امام خمینی و نام بردن از ایشان شعار می دادند : « به گفته … کاباره ی اسلامی ایجاد باید گردد. » برای من که در دوران نوجوانی بودم خیلی عجیب بود مگر کاباره ی اسلامی هم داریم ؟! ، یعنی مشروب و رقص شهوانی نامحرمان و … اسلامیش ممکن است ؟!

اگر چه این شعار مضحک و دروغ شارلاتان آمیزی بود که به امام راحل و یا مرحوم طالقانی می بستند ولی در حیطه ی اقتصادی شاهدیم که با همین منطق ، بدتر و شنیع تر از آنرا ولی اتو کشیده و شیک تر به خصوص از دوران دولت آقای رفسنجانی با نام جعلی « بانکداری اسلامی » وبال اقتصاد کشور کرده اند ، که تورم مزمن دم دستی ترین عواقب آن می باشد!

امام خمینی می فرمودند :

« مسئله بانک از مسائل مهمى است که چنانچه ربا از بانک حذف نشود، مشمول آیه شریفه و روایات کثیره مى‏شویم که آیه شریفه مى‏فرماید کسانى که ربا مى‏خورند اینها اعلام جنگ با خدا و پیغمبر مى‏کنند. این تعبیر در کم جایى واقع شده است که اعلان جنگ است بین کسانى که مى‏خواهند ربا بخورند با خدا و پیغمبر. روایات بسیار ما داریم که هیچ جاى شبهه در این روایات نیست که در بعضى از آنها تعبیرى شده است که شاید براى هیچ چیز نشده است که یک درهم ربا شدتش بیشتر است از اینکه هفتاد زنا بکند کسى با محرم خودش، با عمه خودش، با خاله خودش، با خواهر خودش. و اگر چنانچه ربا در یک کشورى مثل کشور ما خداى نخواسته، باز در بانکش، در تجارتش، در بین مردمش باشد، ما نمى‏توانیم بگوییم که ما جمهوریمان جمهورى اسلامى است، محتواى جمهورى، اسلامى است. از این جهت باید کارشناسان، علما در این مسئله بسیار فعالیت کنند، دقت کنند که ما را از این گرفتارى نجات بدهند، و ملت هم باید توجه بکنند به اینکه مواجه هستند با یک همچو چیزى که قرآن کریم مى‏فرماید: فَاْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِه‏ ( بقره ۲۷۸ ) اعلام جنگ بکنید با خدا. و اگر چنانچه بانکدارى به آن معنایى که در جاهاى دیگر هست رواج پیدا بکند، مردم از صنعت و کار و سایر چیزها باز مى‏مانند، مى‏نشینند توى خانه‏شان و پولشان برایشان کار مى‏کند و حال آنکه پول نباید کار بکند.»

صحیفه نور  ج‏۱۸ص ۴۳۴

 به راستی نظامی که به جا به شدّت و قاطع مشروب خانه ها و کاباره ها و دانسینگ ها را جمع کرد و رضایت داد به مهاجرت خیلی از گردانندگان آن به غرب و اپوزیسیون شدن آنها ، چگونه است که در مقابل عملی که شنیع تر از آن است اینقدر منفعل است ؟!

ربایی که به فرموده خدا :

« فَإن لّم تَفعلوا فَاْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِه‏ » البقره ۲۷۹

و اگر ربا را ترک نکنید خدا و رسولش را به جنگ خود خوانده اید !

و ربایی که اموال و سرمایه ها را نابود و شخص را بی دین و کافر می کند :

« یمحق الله الرّیا و یربی الصّدقات و الله لا یُحبّ کلّ کفّارٍ أثیم .»

 البقره ۲۷۶

خداوند مال ربا داده شده را نابود می کند و صدقات را موجب افزونی مال می کند و خدا هیچ کافر گنهکاری را دوست ندارد .

امام صادق علیه السلام درباره این آیه شریفه فرمودند :

« هرکسی درهمی (ریالی) ربا بخورد دینش نابود می شود و اگر توبه هم بکند مالش از دستش می رود و فقر دامن گیرش می شود . »

 ( من لایحضره الفقیه ج۳ص۲۷۹ )

و در روایات داریم اثر وضعی ربا نسل های آینده شخص رباخور را فقیر خواهد کرد.

آیا امید بستن به آباد شدن اقتصاد کشوری با ساختار بانکی ربا محور ، بی تدبیری و کفر به خدا نیست !؟

با این حساب آیا اقتصاد و به تبع آن فرهنگ و اخلاق کشورمان در باتلاق ربا فرو نرفته ؟!

و باز حضرت امام جعفرصادق علیه السلام  می فرمایند :

« درهمی (ریالی) ربا نزد خدا گناهش سنگین تر از ۷۰زنا با محرمان در مسجدالحرام می باشد . » ( نورالثقلین ج۱ص۲۹۵)

و باز فرمودند :

« ربا به ۷۰گناه بزرگ تقسیم می شود که کمترین آن معادل ازدواج شخص با مادرش در خانه خدا می باشد . » (بحارالأنوار ج ۱۰۳ص۱۱۷)

به راستی چرا ائمه اطهار علیهم السلام که نماد ادبند در مزمت ربا آنرا معادل شنیع ترین فحشای مکرر با محارم در مقدس ترین مکان ها دانسته اند ؟!

در واقع تمام این قیاس ها قیاسی واقعی و نمایانگر پلیدی سود ربوی می باشد که جامعه ی مقدس اسلامی را به بلیات بی شمار اقتصادی و کثیف ترین اعمال فرهنگی و اخلاقی دچار می کند و بدتر از آن گناهان ، موجب خروج انسان از مسیر خلقت و فطرت خود می شود ، ولی متأسفانه با گذشت ۳۵سال از انقلاب اسلامی که صدها هزار شهید خون خود را برای اجرای تمام احکام عدالت خیز اسلام نثار کرده اند ، مسئولان اقتصادی دولتی و مجلسی که برخی متظاهر به لباس روحانیت هم هستند در سکوت حوزه در قاب تلویزیون حاضر می شوند و با خوشحالی از افزایش سود بانکی می گویند !

آیا نامگذاری این ساختار ربوی به « بانکداری اسلامی » و آلوده کردن سفره ی مؤمنین شنیع تر و فسادانگیز تر از آن  خدعه ی « کاباره اسلامی » نیست ؟!

شاید گفته شود طبق قانون بانکداری اسلامی عمل می شود ! رئیس بانک مرکزی آقای « سیف » در ابتدای دولت ۱۱، در همایش « بانکداری اسلامی » خود به اجرایی نشدن و ناقص ماندن بانکداری اسلامی اعتراف کرد ولی عجیب تر اینکه پیشنهاد داد که بانک ها را از نظر اسلامی درجه بندی و رتبه بندی کنند و این هم از آن نوع واژه سازی ها مانند « کاباره اسلامی » است ، وقتی یک درهم (ریال) ربا آنقدر خباثت دارد – که روایاتش گذشت – مگر می شود بانک ها را بر حسب درصد سود درجه بندی اسلامی و اسلامی تر و اندکی اسلامی کرد ؟!!!

 البته مقصر اصلی ایشان نیستند بلکه تقصیر اصلی متوجه متولیان امر دین می باشد که در برابر این منجلاب برباد دهنده ی دین و اخلاق و فرهنگ و اقتصاد سکوت می کنند ولی چندی پیش برای مسئله ای ساده که ریشه در اختلاف سلیقه و اکثراً بدفهمی سخنان اشخاص داشت شیپور جنگ با مؤمنان و خدمتگزاران دولت دهم را با نام جهاد با « انحراف » نواختند !

در همان موج خانمانسوز تهمت انحراف ، مشاور مستعفی امور روحانیّتِ « دکتر احمدی نژاد» که از شاگردان آقای مصباح و منسوبان مؤسسه ای خاص است به گمانش دلیل محکمی برای اثبات انحراف دکتر احمدی نژاد و « مهندس مشائی » ارائه کرد و گفت : « یکی از دلایل انحرافش این است که می گوید حذف ربا از بانک ها از اجرای طرح عفاف و حجاب اولویت بیشتری دارد . » و از این معیار مغایر با فقه آل محمّد صلّ الله علیه و آله می توان سست بودن دیگر استدلال های ایشان را فهمید .

ولی چرا در غفلت متولیان دین و خواص انقلاب ، کشور امام زمان ارواحنافداه و انقلاب اسلامی آن گرفتار برنامه های بانکی و اقتصادی سلطه گران صهیونیست شده و اقتصاد محارب با خدا را با نام اسلام باید ببینیم تا معضلات آن پای انقلاب اسلامی نوشته شود ؟!

آیا دفع شرّ ربا و نجات کشور از این باتلاق شیطانی ، از تشویق مردم برای انصراف از یارانه ای که حقشان است کم اهمیّت تر است ؟!

رهبری عزیز انقلاب اسلامی در زادروز صدمین سال ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند:

« اگر ما در زمینه اقتصادی و در زمینه تشکیلات اداری هم توصیه اسلام را دقیقاً عمل می‌کردیم، یقیناً وضعمان بهتر از این بود. ما آنچه را که در زمینه‌های اقتصادی عمل کرده‌ایم، متأسفانه یک نسخه مخلوط است. چیزهایی از اسلام در آن هست؛ اما مخلوط دارد. آن بخشِ مخلوط شده، برای ما هرگز خیری به‌بار نیاورده است. امروز نظرات اقتصادی غربی که تا اندکی قبل جزو مسلّمات محسوب می‌شد، مورد مناقشه خود غربیها قرار می‌گیرد. واقعاً تقصیر ملتها چیست؟ تقصیر ملتهایی که به‌وسیله سرانشان به پیروی از این روشهای اقتصادی مجبور می‌شوند، چیست؟ ما بانک بدون ربای اسلامی را در اواخر حیات مبارک امام راه انداختیم، اما ناقص! یکی از همّت های دولت فعلی این هست ( باید باشد ) و امیدواریم إن‌شاءاللَّه در این کار موفّق شوند که بانک اسلامیِ بدون ربا را به‌طور کامل اجرا کنند. ( که نکردند. ) »