این روزها اخباری مبنی بر اسیدپاشی بر صورت چند دختر جوان در اصفهان مخابره شده که نحوه پوشش این اخبار و غرض‌ورزی برخی رسانه‌ها در بازنشر آن یک‌بار دیگر زمینه را برای سوء استفاده رسانه‌های بیگانه فراهم آورد.

به گزارش گروه اجتماعی فرهنگ نیوز، چندی پیش عبدالمجید محتشم دبیرکل انصار حزب‌الله، از آغاز به کار گشت‌های ارشادی این تشکل خبر داده بود. وی با بیان اینکه مربیان آن‌ها ائمه جماعات مساجد و روحانیون هستند، خاطرنشان کرده بود: «گرفتن و بردن، کار ما نیست. این مسائل از وظایف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهیم اما این تذکر حتماً جدی و مؤثر خواهد بود. بهتر است کار عملیاتی ما آغاز شود تا شما ببینید ما چگونه عمل خواهیم کرد. مأمورین گشت ارشاد از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقریباً هزارنفر هستند.»
همین مصاحبه کافی بود تا موجی از تخریب‌ها علیه «آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی رسانه‌های شبه‌روشنفکر آغاز شود. البته اقدامی که هیچ قرابتی با عالم سیاست ندارد، پایش به سیاست هم باز و با غضب و خشم رسانه و مطبوعات جریان اصلاح طلب روبرو شد؛ جریانی که قرار است هر اتفاقی را با دنیای سیاست گره بزنند.
اما حواشی گشت‌های ارشاد انصار حزب الله می‌رفت فراموش شود تا اینکه اخبار اسید پاشی بر روی صورت چند دختر جوان در اصفهان به یک‌باره یک خبر آرشیو شده را به صدر اخبار باز گرداند و در یک آسمان ریسمان از پیش تعیین شده، اسیدپاشی به صورت دختران اصفهانی را به ماجرای امر به معروف و نهی از منکران گشت‌های ارشاد انصار حزب الله پیوند زد.
همین حلقه وصل کافی بود تا رسانه‌های معاند بار دیگر فعال شده و از هیچ تلاشی برای تخریب یک حکم شرعی به نام «امر به معروف و نهی از منکر» دریغ نکنند.
گره زدن یک اتفاق اجتماعی در استان اصفهان که طی سالیان قبل نیز امثال آن در سایر شهرهای ایران به کرّات دیده شده بود، صدای اعتراض دادستان کل کشور را نیز در آورد. سیدابراهیم رئیسی با بیان این‌که ما به دادستان عمومی اصفهان اعلام کردیم که با تمام توان تمام نیروها را بسیج کنند تا عوامل اسیدپاشی کشف شوند و با آنان برخورد عبرت‌آمیز صورت گیرد، تاکید کرد: «پیوند دادن چنین مسائلی به امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضدانقلاب است چراکه یک نیروی حزب‌اللهی متدین هرگز چنین کاری نخواهد کرد.»


فیلم/گفتگو با مصدوم حادثه اسید پاشی | دانلود فیلم


جالب توجه آنجاست که برخی چهره‌های به ظاهر مذهبی طیف اصلاح‌طلب که یک‌بار دیگر موفق شده بودند دو مسئله بی‌ربط را با هم پیوند بزنند نیز به میدان آمده و با اظهاراتی جنجالی آب به آسیاب رسانه‌های بیگانه ریختند.
در حالی که رئیس دادگستری کل استان اصفهان شایعه رابطه اسیدپاشی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکذیب می‌کند، موسوی بجنوردی چهره سرشناس اصلاح طلبان در اظهار نظری عجیب می‌گوید: «تفهیم معنای منکر به افراد باید با لطف، محبت، از روی ادب و به دنبال ایجاد آگاهی باشد. اما اگر کار ناپسندی انجام دهیم، برای مثال بدگویی کنیم و دشنام دهیم، کتک کاری کنیم یا احیاناً جنایتی مرتکب شویم مثل اسیدپاشی خود مصداق منکر است و نمی‌تواند به معنی نهی از منکر باشد.»
از سوی دیگر یکی از رسانه‌های منتسب به شیرازی‌ها (طیف تندروی مذهبی) که تندروی‌هایشان در مسائل مذهبی و دینی و حتی عزاداری ائمه زبانزد عام و خاص است، مسئولیت حادثه اسید پاشی را به یک گروه مذهبی در اصفهان نسبت داد. این سایت گروه انصار حزب الله شاخه اصفهان را به عنوان مسئول این کار قلمداد کرده و جالب تر اینکه از قول این گروه حتی بیانیه ای نیز درباره دلایل ورود آن‌ها به این موضوع منتشر کرده است.
موضوع زمانی دردناک‌تر می‌شود که یک دروغ آن‌قدر بزرگ می‌شود که پایش به سخنرانی رئیس جمهور در سفر استانی نیز می‌رسد.
حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردمی استان زنجان در نهمین سفر استانی خود گفت: «امر به معروف و نهی از منکر عملی متقابل است و من شما را به خیر دعوت می‌کنم و شما بنده را به خیر و صلاح و شایستگی دعوت می‌کنید، پس مبادا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر که باید وسیله ارتباط نزدیک‌تر جامعه به یکدیگر باشد وسیله‌ای شود برای اینکه تفرقه و جدایی در جامعه به وجود آورد.»
وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، خاطرنشان کرد: «اول باید پیوند ولایت و محبت و اخوت در جامعه به وجود بیاید و هر کس نسبت به دیگری حالت سرپرستی دلسوزانه داشته باشد، یعنی همه نسبت به هم احساس پیوند ولایت کنیم و آگاهانه و دلسوزانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم که قانون اساسی نیز به همین نکته اشاره دارد.»
اینکه روحانی از امر به معروف و نهی از منکر سخن بگوید و یکی از وظایف مسلمین را یادآوری کند امری بسیار قابل پسند و مورد تأیید است اما دلیل همزمانی این سخنان با هوچی گری رسانه‌های داخلی و خارجی در این ماجرا سؤالی است که رئیس جمهور باید به آن پاسخ دهد. آیا آقای رئیس جمهور نیز همفکر با رسانه‌های بیگانه و معاند با نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارد رابطه نزدیکی بین آمران به معروف و ماجرای اسیدپاشی در اصفهان وجود دارد؟!

منبع: فرهنگ نیوز