با نگاهی به بخش پولی و بانکی آمارهای بانک مرکزی روشن می شود که اتفاقاً احمدی نژاد رتبه دوم کمترین رشد نقدینگی را در میان ۴ رئیس جمهور پس از جنگ در دست دارد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛از ابتدای روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، همواره مهمترین انتقاد سیاسیون و رسانه ها به دولت افزایش بی رویه ی نقدینگی بوده است. این موضوع آنچنان ادامه پیدا کرد که در حال حاضر باور عمومی اینست که دولت احمدی نژاد به خاطر مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها، رکوردار افزایش نقدینگی در بین دولت های پس از انقلاب است، این تفکر غالب با خبرهای عوامانه ای نظیر ۷ برابر شدن نقدینگی توسط احمدی نژاد شیوع بیشتری نیز پیدا کرده است. اما واقعیت ماجرا چیست؟

با نگاهی به بخش پولی و بانکی آمارهای بانک مرکزی روشن می شود که اتفاقا احمدی نژاد رتبه دوم کمترین رشد نقدینگی را در میان ۴ رییس جمهور پس از جنگ در دست دارد. بر اساس این آمار بیشترین رشد نقدینگی مربوط به دولت هاشمی با میانگین سالانه ۲۸٫۶۵ درصد است و پس از آن یک ساله اخیر دولت روحانی با ۲۸٫۱ درصد رتبه دوم را داراست. میانگین رشد نقدینگی در دولت احمدی نژاد ۲۶٫۰۵ درصد و در دولت خاتمی ۲۴٫۹۰ درصد می باشد.

برای مشاهده عکس فوق در سایز بزرگ، اینجا یا بر روی آن کلیک نمایید

منبع

"Our President, analytical news site"