بعد از اصرار‌های جبهه پایداری به جلیلی و تاکید وی مبنی بر عدم حضور در انتخابات اعضای جبهه پایداری برای اقناع بدنه و حامیان خود تاکید می‌کردند «قطعاً جلیلی نخواهد آمد»، اما با حضور یکباره جلیلی و ثبت نام وی مسئولان این جبهه دچار شوک بزرگی شدند.

در این بین تاکیدات صریح و قاطع آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان پدر معنوی جبهه پایداری بر این امر که از باقری لنکرانی اصلح‌تر زیر آسمان خدا نیست موجب شد تا بازهم حامیان جلیلی انتقادات خود را از جبهه پایداری بیشتر و بیشتر کنند.
به گزارش ایران آیت‌الله مصباح در دیدار شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید داشت: «بینی و بین الله شهادت می‌دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی‌شناسم. من در پیشگاه الهی شهادت می‌دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند جناب آقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درکارنامه 80 ساله من باشد.
برخی افرادی که کاندیدا شدند من به آن‌ها ارادت دارم و آن‌ها نور چشم من محسوب می‌شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می‌دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی‌شناسم.»

(24/02/1392 سایت رسمی جبهه پایداری) در همان روز جبهه پایداری نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری بر اساس وظیفه دینی و انقلابی خود و با ملحوظ داشتن جمیع شاخص‌های مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پس از تایید و تصویب مصوبه شورای مرکزی توسط شورای محترم فقها، به معرفی جناب آقای دکتر باقری لنکرانی اقدام نموده است و با اتمام ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز تغییری در تصمیم جبهه پایداری حاصل نشده است.
البته پیش از این نیز آیت‌الله مصباح تکلیف خود را با سایر کاندیدا‌ها روشن کرده بود و تاکید داشت: برخی می‌گویند اگر رأی نیاورید آبرو و حیثیت شما می‌رود و اگر حیثیتی داریم برای همین کارهاست. ما ایستاده ایم و عقبگردهم نداریم. نظری داشتیم و گفتیم نظر ما تغییر نکرده است ما ثابت هستیم.

( 23/02/1392 سایت رسمی جبهه پایداری) البته اصلح از نگاه آیت‌الله روشن بود، از همین رو ایشان چندی قبل از ثبت نام جلیلی در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی با عنوان «پایداری، حماسه سیاسی، انتخاب اصلح» مواردی را بیان کردند که سایت رسمی جبهه پایداری صلاح دانست این‌گونه تیتر بزند: کسی که باور دارد اصلح حضور دارد و به عرصه بیاید، خیانت کرده است/افراد صالحی در کشور وجود دارند، ولی اصلح یک نفر است. (تاریخ 01/02/1392 سایت رسمی جبهه پایداری) محصولی نیز به عنوان تأثیر گذارترین عضو سیاسی جبهه پایداری در پاسخ به سوالات، و فشار دانشجویان برای معرفی سعید جلیلی گفت: سعید جلیلی از برادران ارزشی و رویش‌های انقلاب هستند. ما از 6 ماه گذشته برای ورود جلیلی به انتخابات صحبت کردیم و به او گفتیم شما در مظان اصلح بودن هستید و آقای جلیلی از آن موقع می‌گفت برای ورود احساس تکلیف نمی‌کنم.
وی افزود: بعد از عید نیز چندین نوبت با آقای جلیلی دیدار داشتیم که در تمامی جلسات وی معتقد بود برای ورود به انتخابات تکلیف شرعی احساس نکرده است. (11/02/1392 سایت رسمی جبهه پایداری)
پیش از این نیز محصولی تاکید داشت: جلیلی اگر می‌خواست مستقل نامزد شود آنقدر شجاعت داشت که به ما بگوید صلاح نیست من به اسم جبهه پایداری در انتخابات حضور یابم لذا نقل قول‌های غیر موثق در مورد ایشان بیشتر از طرف مخالفین پایداری و برای ایجاد تردید در بدنه حزب الله مطرح می‌شود. (03/02/1392 سایت رسمی جبهه پایداری) اما سرانجام جلیلی کاندید شد و جبهه پایداری دچار شوک جدی شد. اما نه تنها خبری از انصراف نبود بلکه این انتظار مطرح می‌شد تا جلیلی به نفع لنکرانی از عرصه کنار بکشد از همین رو رئیس ستاد لنکرانی کاندیدای منتخب جبهه پایداری گفت: اگر جلیلی عاقلانه فکر و عمل کند، باید به نفع لنکرانی کنار رود.
محمد سلیمانی رئیس ستاد باقری لنکرانی کاندیدای منتخب جبهه پایداری با تاکید بر اینکه جبهه پایداری تنها از لنکرانی حمایت می‌کند معتقد بود: جبهه پایداری بعد از برگزاری نشستی با حضور بزرگانی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، آقای لنکرانی را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی کرد، از همان زمان کاندیدای خود را لنکرانی می‌دانند.
وی در مورد احتمال تغییر نظر جبهه پایداری و حمایت این جبهه از جلیلی گفت: ممکن است این اتفاق برعکس بیفتد، یعنی اینکه ممکن است جلیلی به نفع لنکرانی کنار بکشد.
همه این اتفاقات در حالی رخ می‌داد که لنکرانی علی رغم وعده‌های قبلی به علت فشار جبهه پایداری حاضر به کناره گیری به نفع جلیلی نبود اما با مشخص شدن قطعیت عدم احراز صلاحیت وی؛ لنکرانی ترجیح داد تا روغن ریخته را نذر امامزاده کند و بلافاصله به جای حضور در ستاد جلیلی راهی شیراز شود تا همان طبابت را در پیش گیرد و سایت رسمی جبهه پایداری نیز تنها به همان بیانیه انصراف کفایت کرد و مشی بایکوت فعالیت‌های جلیلی را در پیش گرفت.
با سفر جلیلی به قم بسیاری منتظر بودند تا شکاف ایجاد شده بین جبهه پایداری و جلیلی کم رنگ شود اما سفر جلیلی به قم و دیدار با بسیاری از مراجع قم در حالی به پایان رسید که، دیداری با آیت‌الله مصباح صورت نگرفت و سایت الف در این رابطه نوشت: « مصباح درخواست جلیلی را رد کرد »
شنیده‌های نیز حکایت از آن دارد که بین شورای مرکزی و حتی بدنه جبهه پایداری؛ اختلافات بسیار جدی‌تر شده است، عده‌ای بر حمایت همه جانبه از جلیلی تاکید می‌کنند و در مقابل نزدیکان علامه از ضربه جلیلی به پایداری می‌گویند. آیا باید منتظر انشعاب از جبهه نوظهور پایداری بود؟! باید صبر پیشه کرد و منتظر بود.