سایت خبری الف به نقل از یکی از نمایندگان حامی دولت از انتشار نامه‌ای انتقادی و طرح برخی ابهامات نسبت به مدرک تحصیلی حسن روحانی انتقاد کرد. در این نامه نسبت به استفادۀ روحانی از عنوان «دکتری» در مجلس بدون مدرک معتبر و برخی موارد دیگر مرتبط با مدرک تحصیلی ایشان سؤالاتی مطرح شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سایت خبری الف به نقل از یکی از نمایندگان حامی دولت چنین نوشت:

کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: با کمال تأسف امروز شاهد بودیم که در روز روشن علیه رئیس جمهور نامه تخریبی منتشر شده که تاریخ مجلس چنین چیزی را به خود ندیده است.

او گفت: در این نامه آمده که مدرک دکترای رئیس جمهور در زمان نمایندگی وی جعلی بوده و روحانی در زمان نمایندگی مدرک دکترا نداشته است.

این نماینده مجلس بر لزوم پاسخ‌گویی هیأت رئیسه در برابر پخش این نامه‌ها تأکید کرد.

پیر موذن با بیان اینکه مهدی کوچک زاده مسئولیت نگارش این نامه را بر عهده گرفته گفت: انتشار این نامه برای جوسازی، تخریب و تندروی پیش از طرح استیضاح وزیر علوم است تا رئیس جمهور با شجاعت و صراحت واقعیت‌های پشت پرده استیضاح را مطرح نکند.

پیرموذن در پایان گفت: من امیدوارم حتما استیضاح وزیر علوم انجام شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.

سایت تابناک نیز که از حامیان تندروی دولت محسوب می‌شود، متن نامه را به شرح زیر اعلام کرد:

بسم‌الله ‌الرحم‌الرحیم

حسب مندرجات اسناد مجلس شورای اسلامی، آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور از دوره اول مجلس شورای اسلامی با عنوان «دکتر» عهده‌دار سمت نمایندگی بوده‌اند در حالی که مطابق مندرجات سایت مرکز تحقیقات استراتژیک (تحت مدیریت خود ایشان) ایشان طی سال‌های منتهی به ۷۴ برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام نموده‌اند و اکنون نیز حسب اظهارات معاون خود آقای نوبخت استاد تمام دانشگاه بوده و از آن محل حقوق دریافت می‌دارند! در این رابطه سؤالاتی به شرح زیر مطرح است که لازم است مراجع ذیربط برای روشن شدن اذهان و افکار عمومی بدان پاسخ دهند.

۱- در فاصله سال‌های مجلس اول تا سال ۷۴ که ایشان مدرک دکترا گرفته‌اند از حقوق و امتیازات عنوان «دکتر» استفاده نموده‌اند؟ اگر بلی با چه مجوز قانونی و شرعی؟

۲- چگونه همزمان با تحصیل در انگلستان در پست‌های خطیری مثل نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و … انجام وظیفه شده است.

۳- ایشان در هیئت ممیزه کدام دانشگاه و با کدام سوابق پژوهشی موفق به کسب عنوان «استاد تمام» شده‌اند؟

۴- در دوران تحصیل از بورس استفاده کرده‌اند یا با هزینه شخصی در انگلستان درس خوانده‌اند؟ اگر بورسیه بوده‌اند با شرکت در کدام آزمون و یا با کدام مجوز قانونی از بورسیه استفاده نموده‌اند؟

اسناد مجلس

حسن روحانی سابقه پنج دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را داشته و در دورۀ چهارم و پنجم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته است. اما اسناد مجلس شورای اسلامی در این باره چه می‌گویند؟ به سایت مجلس شورای اسلامی مراجعه می‌کنیم:

مدرک ثبت شده ایشان از ابتدا چندین بار تغییر کرده و به ترتیب دکترای حقوق، دکترای حقوق قضائی، فوق لیسانس حقوق، دکترای حقوق قضائی و دکترای حقوق ثبت شده است.

معرفی نمایندگان دورۀ اول مجلس شورای اسلامی: روحانی - دکترای حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۵۴ فایل PDF

==============

معرفی نمایندگان دورۀ دوم مجلس شورای اسلامی: روحانی - دکترای حقوق قضائی

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۵۰ فایل PDF

==============

معرفی نمایندگان دورۀ سوم مجلس شورای اسلامی: روحانی - فوق لیسانس حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۶ فایل PDF

==============

معرفی نمایندگان دورۀ چهارم مجلس شورای اسلامی: روحانی - دکترای حقوق قضائی

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۱ فایل PDF

==============

معرفی نمایندگان دورۀ پنجم مجلس شورای اسلامی: روحانی - دکترای حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۶ فایل PDF

برخی اسناد از کتاب‌ها و روزنامه‌ها هم جالب توجه است:

کتابی دربارۀ مناظره «دکتر روحانی» و مسعود رجوی که در اوائل انقلاب منتشر شده است:

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی از شعار زیبای مرگ بر آمریکا می‌گوید: (تصویر کامل در خبرگزاری فارس)

باز هم «دکتر حسن روحانی»: کسی می‌تواند نماینده مجلس باشد که در خط راستین امام و انقلاب باشد

پاسخ کوچک‌زاده به فضاسازی یک نماینده

«مهدی کوچک زاده» نماینده مردم تهران با انتقاد از به کاربردن عنوان شبنامه درمورد یادداشت انتقادی اش درمورد رییس جمهوری توسط برخی رسانه‌ها، گفت: توزیع یادداشتم در مجلس با مجوز هیات رییسه بوده است.

ببه گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، کوچک زاده درباره انتشار اخباری مبنی بر توزیع متنی از سوی وی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و استفاده از عنوانˈ شب نامهˈ درمورد این متن گفت: متاسفانه برخی رسانه ها ، عنوان شب نامه را برای مطلب توزیع شده در جلسه امروز مجلس به کار بردند که بی اخلاقی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همانطور که از اسم شبنامه مشخص است نام نویسنده و توزیع کننده معلوم نیست، افزود: من برای توزیع این مطلب در صحن علنی مجلس از هیات رئیسه مجلس مجوز گرفتم و همه می دانستند که این متن انتقادی از طرف من است، بنابراین به کار بردن واژه شب نامه درست نیست.

کمال الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس اعلام کرد: مهدی کوچک زاده شبنامه‌ای در صحن علنی مجلس توزیع کرد.

منبع : میدان 72

در همین زمینه بخوانید :

ـ سوالات مهم مهدی کوچک زاده درباره مدرک تحصیلی و نحوه بورسیه شدن حسن روحانی