افراد بدپوشش همگی تحت یک عنوان قرار نمی گیرند: اغلب این دختران عفیف بوده و همانگونه که رهبری فرمودند "دلبسته حق اند"، اما عده قلیل دیگری وجود دارند که عامدانه و از روی لجاجت به ساختار شکنی و توسعه فحشا می پردازند/ آقای روحانی انتخابات تمام شده و شما اکنون در موضع پاسخگویی هستید نه مطالبه گری/ رییس جمهور تیم متخصص فرهنگی خود را معرفی کند

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سخنان رییس دولت یازدهم درباره حجاب و عفاف همگان را به یاد مواضع اصولی دکتر احمدی نژاد ،رییس جمهور سابق، انداخت با این تفاوت که حرف‌های خوب روزگذشته روحانی کمی ناقص به نظر میرسید؛ چرا که 3 موضوع انواع بد پوششی، پاسخگویی نسبت به مسئولیت و معرفی متخصصان فرهنگی مورد غفلت واقع شد. رییس دولت با تاکید بر لزوم کار فرهنگی درباره مسئله حجاب گفت: ما مریض را با دیوار، ون و فیلتر درمان نمی‌کنیم، بلکه مریض را به متخصص می‌سپاریم پس اگر سلامت راه علمی دارد فرهنگ و مقابله با فساد نیز راه علمی دارد.

رهبرعزیز انقلاب نیز در اینباره با اشاره به پاکی دختران این سرزمین میفرمایند "بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد... او یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت"

اما درباره سخنان آقای روحانی میبایست به 3موضوع کلی اشاره نمود تا نواقص سخنان‌خوب آقای روحانی بیشتر آشکار شود و امیدواریم که این موارد مورد توجه ایشان نیز قرار گیرد.

1- افراد بدپوشش همگی تحت یک عنوان قرار نمی گیرند و حداقل در 3 دسته کلی تنویع میشوند:

* اغلب این دختران عفیف بوده و همانگونه که رهبری فرمودند "دلبسته حق اند" اما ضعف کارفرهنگی درمورد حجاب و عفاف موجب شده تا از آن دور باشند. درمان این افراد نیز جز با کارفرهنگی و رفتار عالمانه نیست.

* عده ای دیگر به خاطر مسایل و مشکلات مالی و یا خانوادگی به راه فساد کشیده میشوند. این افراد نیز نیاز به کمک دولت دارند؛ هم در زمینه فرهنگی و هم در زمینه مالی.

* اما عده قلیل دیگری وجود دارند که عامدانه و از روی لجاجت به ساختار شکنی و توسعه فحشا می پردازند. داروی این افراد نه در وزارت فرهنگ است، نه در حمایت های مالی! بلکه قوه قهریه و نیروی انتظامی باید ورود کند و این افراد را شناسایی و با آنان برخورد نماید.

پس با این حساب نباید به بهانه کار فرهنگی؛ حضور نیروی انتظامی را به طور کل رد نمود و یا آن را مورد استهزا قرار داد بلکه میبایست با تعریف درست حدود، جایگاه ورود ایشان را مشخص کرد.

2- آقای رییس جمهور باید به یاد داشته باشند که تبلیغات انتخاباتی تمام شده و دیگر در موضع مطالبه گری و نقد نیستند، بلکه ایشان یک سال است که بر کرسی ریاست دولت نشسته و در مقام اجرا و پاسخگویی قرار گرفته اند. طبق قانون: وزارت خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازرگانی، ورزش و جوانان، آموزش و پروش، اقتصاد و دارایی، علوم و تحقیقات، فن آوری ارتباطات، تربیت بدنی، بهداشت، امور خارجه، کار و امور اجتماعی، کشور، راه و مسکن، سازمان گردشگری و معاونت امور زنان و خانواده؛ نهادهای دولتی هستند که موظف به کار عالمانه و مهندسی فرهنگی در این ضمینه بوده اند. اکنون آقای روحانی باید پاسخ دهد که دستگاه های زیرمجموعه ایشان طی یکسال گذشته چه کرده اند؟! متخصصان مورد نظر ایشان چه کارنامه ای از خود به جای گذاشته اند؟!

3- آقای روحانی به خوبی میدانند که درمان بیماری باید توسط پزشک متخصص همان رشته صورت پذیرد و همواره در تمام دنیا نخبگان هر رشته هستند که مجوز طبابت و درمان را برای پزشکان صادر میکنند. حال سوال اینجاست که تیم متخصص آقای روحانی که قرار است بیماری "بد پوششی" را درمان کند از چه افرادی تشکیل شده است؟ تخصص و تجربه آنها چیست؟ آیا نخبگان فرهنگی کشور و متولیان دینی، صلاحیت این افراد را تایید میکنند یا خیر؟

منبع