بی شک سیاسی کاری به معنای طرح مباحث غرض ورزانه خطی و جناحی که با اهداف وحدت گرایانه انقلاب و سیره مقام معظم رهبری همخوانی ندارد، امری است ناپسند اما این که به اسم مقابله با سیاسی کاری ، اصل طرح مباحث سیاسی روز و به خصوص بصیرت افزایی متعهدانه در محافل حسینی را نفی کنیم، آیا مگر معنایی به جز آب به آسیاب دشمن ریختن دارد؟!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ بی شک هشدار مراجع تقلید در روزهای پیش از آغاز ماه محرم مبنی بر این که مجالس حسینی نباید به تریبونی برای مباحث سیاسی آن هم با رویکرد و طعم جناحی تبدیل شود، کاملاً درست و دلسوزانه است، با این حال آن چه واقعاً مایه نگرانی است برداشت ناصواب و غرض ورزانه برخی رسانه ها و ایضاً شخصیت ها از این گونه دغدغه هاست که مصداق امروزین عبارت معروف "کلمه حق یراد بها الباطل" می باشد و الا به راستی کیست که نداند قیام امام حسین(ع) همه اش سیاسی است و مگر این فرمایش ماندگار بت شکن قرن معاصر نبود که فرمود: «ما ملت گریه سیاسى هستیم، ما ملتى هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‏دهیم و خُرد مى‏کنیم سدهایى را که در مقابل اسلام ایستاده است». (صحیفه امام، ج‏13، ص 327)

متاسفانه نحوه بیان برخی افراد اعم از سیاسی و غیر سیاسی در کنار نوع تیترزنی برخی سایت ها و روزنامه ها در روزهای اخیر و ادامه آن در قاموس تحلیل های رسانه ای تا همین امروز این شائبه را در ذهن عوام ایجاد می کند که علما و مراجع به طور کلی مخالف با طرح مسایل سیاسی روز هستند و این انگاره ی غلط برآمده از اندیشه سکولار در حالی به سان ویروسی خطرناک در اتمسفر جامعه پراکنده و منتشر می شود که همه می دانیم حضرت ثارالله(ع) خود شهید مبارزه با بزرگترین منکر سیاسی زمانه ی خود است و آمر به معروفی بود که طاغوت یزیدی وجودش را به هیچ وجه برنمی تافت.

از دیگر سو، با نگاهی ژرف به چرایی و چگونگی وقوع عاشورای خونین سال 61 هجری، نیک درمی یابیم که قیام امام حسین (ع) تاکیدی غیرقابل خدشه بر این اصل بود که اسلام و اساساً دین الهی تنها احکام عبادی، اخلاقی و فردی را شامل نمی شود ، کما این که به طور خاص این دین داعیه به حقی در راستای تمشیت امور و اصلاح نظام و جامعه دارد و البته برای این مهم از برنامه ای جامع و قوی بهره مند است که باید مجال بروز و ظهورش یافت گردد.

از این منظر به تعبیر یکی از بزرگان و اساتید حوزه، سکولاریسم خود مغلوب قیام و نهضت حسینی است و گرچه کوفیانِ حرامی ، سر برترین خلق خدا را بر نیزه کرده و اهل بیت او را به اسارت بُردند اما چه کسی است که نداند خون مقدس عاشوراییان بر خدعه و نیرنگ و مثلث شوم زر و زور و تزویر یزیدیان پیروز شد و این سنت الهی است که" ان تنصروا الله ینصرکم"
تاکید سیدالشهدا(ع) بر احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در بیان چرایی قیام خونین خود نیز گواه دیگری است بر این حقیقت که دیانت ما عین سیاست ماست و بالعکس.

البته در طول تاریخ ، قوای استعمار و استکبار در پرتو فعالیت روشنفکرمآبان از یکسو و متحجران از دیگر سو، کوشیده اند و می کوشند که در ذهن مردم و متاسفانه برخی روحانیون و مادحین اهل بیت(ع) این اندیشه غلط را جا بیندازند که مجلس روضه و گریه بر سیدالشهدا(ع) را چه به طرح مباحث سیاسی.

امام خمینی (ره) با آگاهی کامل نسبت به این ترفند و توطئه دشمن، با تاکید بر این که یک بُعد مهم عزاداری حسینی ناظر به مباحث سیاسی است می فرماید:« اهل منبر کوشش کنند در این که مردم را سوق بدهند به مسایل اسلامی و مسایل سیاسی- اسلامی، مسایل اجتماعی – اسلامی و روضه را دست از آن برندارید که ما با روضه زنده هستیم. »(صحیفه امام، ج‏13، ص 330)

البته که سیاسی کاری به معنای طرح مباحث غرض ورزانه خطی و جناحی که با اهداف وحدت گرایانه انقلاب و سیره مقام معظم رهبری همخوانی ندارد، امری است ناپسند که هیچ عقل سلیم و وجدان بیداری آن را نمی پذیرد اما این که به اسم مقابله با سیاسی کاری ، اصل طرح مباحث سیاسی روز و به خصوص بصیرت افزایی متعهدانه در محافل حسینی را نفی کنیم، آیا مگر معنایی به جز آب به آسیاب دشمن ریختن دارد؟!

آن هم در زمانه پرتلاطمی که سفیانی های منطقه، سرداران عزیز ما را مظلومانه به جرم محبت اهل بیت(ع) و استواری در خط انقلابی گری ، شهید می کنند و به خصوص شیطان بزرگ به هر ترفندی به دنبال راه و معبری برای نفوذ است؛ حال چه با ابزارهای شیک دیپلماتیک و چه با استکبارورزی ذاتی خود.

لينک کوتاه مطلب: http://miniurl.ir/Ac7Sm