متاسفانه از اواسط دهه 70 شمسی و در دو دولت اصلاحات که سکانداران اصلی فرهنگی آن آقایان مهاجرانی و مسجد جامعی بوده اند رویه غلطی آغاز شد و آن دلجویی از افرادی بود که به ظاهر هنرمند بودند و آشکارا علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گیری کرده بودند اما با این توجیه که باید این افراد را جذب کرد از آنها حمایت می شد ...

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ هفته قبل بود که خبر فوت سیمین بهبهانی شاعر پر آوازه ایرانی منتشر شد و بسیاری از مسئولین وزارت ارشاد برای ابراز همدردی با نزدیکان این شاعره مشهور ایرانی در بیمارستان حاضر شدند و پیام های تسلیتی را صادر کردند.

جمعه گذشته نیز مراسم تشییع سیمین بهبهانی در محوطه تالار وحدت تهران برگزار شد و برخی از مسئولین ارشاد در این مراسم که با حاشیه های فراوانی هم همراه بود حاضر شده بودند.

وزارت ارشاد دولت یازدهم چه در عرصه عمل و چه در عرصه نظر ثابت کرده است که به شدت علاقمند است با هنرمندانی که به هر نحوی تفاوت دیدگاه های خود با انقلاب اسلامی را به اثبات رسانیده اند رابطه نزدیکی داشته باشد و از آنها به هر نحوی تجلیل کند و این نام عمل خود را جذب هنرمندان به نفع انقلاب اسلامی بگذارند و اینگونه اعمال و سخنان خود را توجیه کنند!

یقینا بسیاری از مخاطبین این سطور تجلیل های مسئولین ارشاد از افرادی همانند محمد رضا شجریان ، محمد یعقوبی ، محمود دولت آبادی ، ناصر تقوایی و ... را به خاطر دارند و می دانند که در برخی از این تجلیل ها نیز شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشته اند و مستقیما در مورد این افراد صحبت کرده اند.

اما سوالی که به جد در مورد این رفتارهای مسئولین ارشاد وجود دارد این است که تا به حال چقدر از هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی توسط این افراد دلجویی شده است و سعی شده تا گرهی از زندگی این هنرمندان باز شود؟

متاسفانه از اواسط دهه 70 شمسی و در دو دولت اصلاحات که سکانداران اصلی فرهنگی آن آقایان مهاجرانی و مسجد جامعی بوده اند رویه غلطی آغاز شد و آن دلجویی از افرادی بود که به ظاهر هنرمند بودند و آشکارا علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گیری کرده بودند اما با این توجیه که باید این افراد را جذب کرد از آنها حمایت می شد اما در آخر امر مشاهده شد که به جای جذب این افراد به طرف نظام اسلامی افرادی همانند آقای عطاء الله مهاجرانی به طرف مخالفین نظام اسلامی جذب شدند!

اکنون و با روی کار آمدن دولت یازدهم نیز شاهد همان روند هستیم و همان سیاست های دوران اصلاحات در دوران مدیریت جناب آقای جنتی دنبال می شود.اما آیا نباید به این سوال پاسخ داده شود که جایگاه نیروهای حزب اللهی و ارزشی در دستگاه وزارت ارشاد کشور ما کجاست؟چرا نباید از نیروهای ارزشی حمایت شود و تا به کی باید شاهد آن باشیم که با پول بیت المال که متعلق به آحاد نیروهای انقلابی و ولایتمدار است، از افراد مخالف نظام اسلامی تجلیل می شود؟

ای کاش یک بار برای همیشه که شده است ، مسئولان وزارت ارشاد پاسخ این سوالات را صریح می دادند که در ساحت اندیشه آنان نیروهای ولایی و ارزشی چه جایگاهی دارند و نیروهای غیر ارزشی چه جایگاهی دارند و چرا برای برخی ها ارزش ها وارونه شده است؟

منبع