همانطور که امام عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرمودند؛ اگر رئیس جمهور توجه به کاخ کند باید مرگ انقلاب و نظام را اعلام کنیم و یا مجلسی که خانه های معمولی خود در بهارستان را تخریب کند و بعضی نمایندگان بالا شهر نشین و با حقوق های چند میلیونی و مزایای فراوان جزو اشراف شده باشند در هر جناحی باشند هیچگاه سر یاری مردم و همکاری با رئیس جمهور عدالت محوری مانند دکتر احمدی نژاد را نخواهند داشت.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از میدان ۷۲/ مسعود شفیعی کیا: پس از رفتن رئیس جمهور محبوب و عدالت محورمان« دکتر محمود احمدی نژاد» در سکوت مدعیان اصولگرایی و عمارپنداران خفته، مجدداً کاخ ظلم ستم شاهی« سعدآباد» برای تشریفات مقامات دولتی گشوده شد، سنت غلط و زشتی که در دولت رفسنجانی شروع و در دولت خاتمی تداوم یافت.

ماجرای مهمانی همسر« حسن روحانی» برای زنان دولتی ها و سفیران خارجی، بیم بیدار شدن روح کاخ نشینی را که امام راحل بارها نگرانی خود از آنرا گوشزد می کردند را بیش از پیش کرده است.

و این با روش مولانا امیرمومنان(علیه السلام) در تضاد است، « عثمان ابن حُنیف » استاندار خوش سابقه ی امیرمؤمنان، امام علی بن ابیطالب علیهماالسلام در مهمانی یکی از جوانان مرفه بصره شرکت کرد و به دلیل مقامش به وی خیلی اکرام کردند، وقتی این خبر به مولای عدالت مداران رسید به وی نامه ای عتاب انگیز نوشت و بعد از حمد و ثنای إلهی فرمود:

«گمان نداشتم تو دعوت طایفه ای را بپذیری که فقیران را از خود دور می کنند و بی نیازان را بر سفره ی خود می نشانند! پس بنگر که چه چیز می خوری و از این طعام می جوی و می بلعی!. آگاه باش که امامت از دنیایش به دو لباس و دو قرص نان اکتفا کرده است. اگر چه باید بدانید که توانایی زندگی مانند مرا ندارید ولی مرا به پرهیزگاری و کوشش و پاکدامنی و درستکاری یاری دهید» ( نهج البلاغه نامه ۴۵ )

و سپس حضرت اوصاف حقیقی حزب اللهی ها را که عمده آن دوری از دنیا و تجملات است را برای عثمان برشمرد.

به راستی اگر عثمان به کاخی وارد می شد و خود این مهمانی را ترتیب می داد چه نهیبی از مرد عدالت می شنید؟!

امام خمینی(سلام الله علیه) بزرگ مردی که تمام هدفش شکل دهی حکومت اسلامی با الگوگیری از امیرمؤمنان(علیه السلام ) بود وقتی در ابتدای انقلاب« نهضت آزادی ها » ی مشغول در دولت موقت به بهانه ی حفط آبروی کشور در برابر مهمانان خارجی ها و توجیهاتی دیگر قصد راه اندازی کاخ ها و استفاده از آنها داشتند فریاد امام مهربان انقلاب اسلامی بلند شد و می توان گفت این سخنرانی امام راحل از معدود سخنرانی های عتاب انگیز ایشان بود که خطاب به مسئولان وقت فرمودند :

« کاخ دادگسترى، کاخ نخست وزیرى، کاخ وزارتِ مالى، هى کاخ! کاخ مال ملت است. این تزییناتى که الآن در این کاخ ها موجود است، علاوه بر اینکه بسیارى‏اش یا بعضى‏اش از محرّمات است و حتماً باید دولت توجه کند به آن، دولتى که میی گوید دولت اسلامى است- و هستند- نباید تحت تأثیر واقع بشود و هر طورى سابق بوده همان طورى که در زمان محمدرضاشاه خان بوده است حالا هم همان فرم باشد.

پس شما چکاره اید! تو که می ‏گویى من مسلمان هستم، چکاره هستى؟ ما یکى یکى باید بگوییم؟ دانه دانه باید بسپاریم؟ اینها باید اصلاح بشود و شماها – من می ‏دانم مسلمانید- من همه افراد اینها را بعضیشان را می ‏شناسم، بعضی‏شان را هم معرفى کرده ‏اند به من اینها همه متعهدند، همه مسلمانند، لکن ضعیف النفسند! می ‏ترسند که مبادا یک وقت میهمانى از اجانب بیاید در کاخ دادگسترى یا در کاخ نخست وزیرى و آنجا ببیند که یک [محیط] محقرى است؛ باید حتماً به فرم غرب باشد؟! ضعیفید آقا! تا ضعیفید زیر بار اقویا هستید. آن وقتى که نَفْس شما قوى شد و اعتنا نکردید، اعتنا به این زخارف نکردید، آن وقت است که از شما حساب می ‏برند. » صحیفه نور ج‏۶ ۳۲۹

امام روی آوری به کاخ و پیدا شدن زرق و برق دنیا را نشانه ی نفوذ شیطان می دانستند و جدّی مسئولان را از « خوی کاخ نشینی » که از درد مردم دور کرده و نسبت به دشمنان ضعیف می کند بر حذر می داشتند:

«آن روزى که رئیس جمهور ما خداى نخواسته، از آن خوى کوخ نشینى بیرون برود و به کاخ نشینى توجه بکند، آن روز است که انحطاط براى خود و براى کسانى که با او تماس دارند پیدا مى‏شود. آن روزى که مجلسیان خوى کاخ نشینى پیدا کنند خداى نخواسته، و از این خوى ارزنده کوخ نشینى بیرون بروند، آن روز است که ما براى این کشور باید فاتحه بخوانیم.

آن روزى که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنماى ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرتها می توانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهى بکشند. همیشه این کشور به واسطه این کاخ نشینها تباهى داشته است. این سلاطین جور که همه کاخ نشین تقریباً بودند، اینها به فکر مردم نمی ‏توانستند باشند، احساس نمی ‏توانستند بکنند فقر یعنى چه، احساس نمی ‏توانستند بکنند بیخانمانى یعنى چه، اینها اصلًا احساس این را نمی ‏توانستند بکنند. وقتى کسى احساس نکند که فقر معنایش چى است، گرسنگى معنایش چى است، این نمی ‏تواند به فکر گشنه ‏ها و به فکر مستمندان باشد.» صحیفه نور ج‏۱۷ صص ۳۷۶ و ۳۷۷

امام راحل در آغاز به کار مجلس دوم به نمایندگان مجلس صرحاً متذکر شدند تا خود را به « ساده زیستن » عادت دهند و از « تعلق به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزند . » و در ادامه فرمودند :

« مردان بزرگ که خدمت هاى بزرگ براى ملت هاى خود کرده ‏اند اکثر ساده زیست و بى ‏علاقه به زخارف دنیا بوده ‏اند. آنها که اسیر هواهاى پست نفسانى و حیوانى بوده و هستند براى حفظ یا رسیدن به آن تن به هر ذلت و خوارى می دهند؛ و در مقابل زور و قدرتهاى شیطانى خاضع، و نسبت به توده ‏هاى ضعیف ستمکار و زورگو هستند. » صحیفه نور ج‏۱۸ ۴۷۱

اگر ما دیدیم هشت سال دولت دکتر احمدی نژاد و اکثر همکاران بی ادعایش منشأ کارهای بزرگی بود، سرّش در همین ساده زیستی بود و از طرف دیگر اگر دیدیم که خواص و وابستگان به احزاب قدرت و ثروت ناسازگاری با دولت عدالت را داشتند به علّت فرورفتن در زرق و برق دنیا می باشد و اگر می بینیم موج مضحک و خجالت آور انصراف از یارانه ها به رفراندوم علیه اشرافی گری و به نه بزرگ ملّت به مرفهان نظام تبدیل شده است هم ریشه در خفتن عالیجنابان در کنج عافیت دارد.

همانطور که امام عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرمودند؛ اگر رئیس جمهور توجه به کاخ کند باید مرگ انقلاب و نظام را اعلام کنیم و یا مجلسی که خانه های معمولی خود در بهارستان را تخریب کند و بعضی نمایندگان بالا شهر نشین و با حقوق های چند میلیونی و مزایای فراوان جزو اشراف شده باشند در هر جناحی باشند هیچگاه سر یاری مردم و همکاری با رئیس جمهور عدالت محوری مانند دکتر احمدی نژاد را نخواهند داشت.

و کسانیکه قدر دولت به واقع مردمی دکتر احمدی نزاد و یارانش را ندانستند و در جلوگیری از تداوم آن از هیچ کار قبیحی دریغ نکردند باید چنین فضیحت هایی را پاسخگو باشند.

بزرگترین دستاورد دولت دکتر محمود احمدی نژاد بیدارشدن مردم و آگاهی ایشان به حقشان بوده بنابر این هرکس در هر مقامی بخواهد برای خود و دارودسته اش کاخ نشینی راه بیاندازد خانه عنکبوتی برای خود تنیده که بس سست است.

امت خمینی بت شکن و مریدان امیرمؤمنان علیه السلام صدها هزار شهید ندادند تا شاه و فرح و هزار فامیل را از کشور بیرون کنند تا هزار فامیل و شاهان و ملکه های تازه به دوران رسیده ی دیگری بر این ملّت و سرمایه هایش حاکم شوند و تمام افتخاراتمان را فدای مستکبران عالم کنند ، و غیرت هیچ آزاده ای هم این مصیبت را در کشور امام زمان ارواحنا فداه تحمل نخواهد کرد .