گفتار ذیل در پی یافتن چرایی حملات مکرر به مکان های یهودی در طول ماه های گذشته در سطح اروپاست/با توجه به نقش موساد در وقوع چنین رویدادهای بایستی فرصت را غنیمت شمرد و به اندیشیدن در رابطه با صحت واقعه آمیا ( کشته شدن 85 شهروند یهودی آرژانتین بر اساس یک انفجار ) و پیامدهای متهم نمودن ایران به عنوان عامل آن از سوی اسرائیل و مخاطرات سیاسی و اقتصادی این رویداد برای وجهه کشورمان در سطح جامعه بین المللی و سایر وقایع مشابه پرداخت.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»؛ رسانه های دانمارکی روز گذشته عمر عبدالحمید الحسین جوان 22 ساله دانمارکی را عامل حملات این کشور نامیدند. گفته می شود که وی در حمله پلیس کشته شده است. الحسین که در دانمارک متولد شده، متهم بوده که در دو حمله مجزا در این کشور دخالت داشته است. بر اساس حملات فوق 2 تن کشته و 5 نفر مجروح شده اند. یکی از اهداف مورد حمله این تروریست یک کنیسه مذهبی یهودیان بوده است.

برآورد تحولات ماه های اخیر اروپا بویژه پس از قدرت نمایی داعش در سطح منطقه خاورمیانه حکایت از افزایش حملات به مکان های یهودی در سطح این قاره دارد، امری که نمود واضح آن را در حمله به یک کوشر یهودی در پاریس و حمله اخیر به کنیسه یهودیان می توان مشاهده نمود. بی شک تحولات فوق ذهنیت جامعه جهانی را بدین سوی هدایت خواهد نمود که رشد جریان های باصطلاح اسلامی مترادف است با افزایش حملات به یهودی ها، رخدادی که نهایتا منجر به حمایت هرچه بیشتر از یهودیان در سطح افکار عمومی بین المللی خواهد شد.

اولین تصویر ضبط شده از تروریست دانمارکی

تصادف زمانی رشد جریان های تروریستی در سطح خاورمیانه، افزایش حملات بر علیه یهودیان و کاهش میزان محبوبیت صهیونیست ها و جوامع پراکنده یهودیان در سطح اروپا و آمریکا موجب ایجاد تردیدهایی خواهد شد. آنان که به مسائل امنیتی آگاهند و نسبت به سیاست های شش دهه اخیر سازمان های جاسوسی بین المللی بویژه موساد اشراف دارند می توانند بر ظن خویش افزوده و با دیده ای پر ابهام به مسئله فوق بنگرند. مباحثی پر اهمیت در این زمینه وجود داشته که بر ابهام فوق می افزاید.

تروریست هایی که دشمن اسرائیل نیستند

از زمان شکل گیری هسته های القاعده در جلال آباد افغانستان در دهه نود میلادی تا کنون که جریان های تروریستی به شکلی چشمگیر به بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آفریقا سرایت نموده اند، به ندرت شاهد اقدامی از سوی گروه های فوق بر علیه منافع اسرائیل و یهودی ها بوده ایم.

برآوردی از اظهارات اسامه بن لادن، ایمن الظواهری، ابوبکر البغدادی، ابوبکر شیکاو، ابومعصب الزرقاوی، ابومحمد الجولانی، ملا محمد عمر، جلال الدین حقانی، حکیم الله محسود و... سایر رهبران گروه های افراطی وهابی در سراسر جهان حکایت از آن دارد که تا کنون به ندرت نسبت به مسئله فلسطین و سیاست های جنایتکارانه صهیونیست ها موضع گیری نموده اند. عمده مواضع رهبران باصطلاح جهادی حول محور حمله به منافع آمریکا، غرب و طرح مباحثی چون وقوع مجدد جنگ های صلیبی بوده است. فارغ از نحوه شکل گیری گروه های فوق که بدون تردید می توان رد پاهایی از نقش غرب و بویژه سازمان های امنیتی ایالات متحده در تاسیس آنها مشاهده نمود، تمامی حملات صورت گرفته از سوی آنها در یک دهه اخیر متوجه منافع آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عربی منطقه بوده است. حملات به برج های دوقلو در آمریکا، انفجار متروهای لندن و مادرید، انفجار بوستون آمریکا، حملات به مواضع دریایی آمریکا در خلیج عدن، انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا و... تنها بخشی از مواردی است که تروریست های سلفی ظاهرا در پی انتقام گیری از آمریکا و اروپا برآمده اند.

بن لادن و الظواهری هیچگاه تا کنون اقدامی را بر علیه اسرائیل انجام نداده اند.

حال و با توجه به دو حمله اخیر که در آنها مواضع یهودی ها مورد تهدید قرار گرفته، ظن هایی نسبت به منتصب نمودن وقایع فوق به گروه های تروریستی موجود در خاورمیانه به وجود آمده است، بویژه که پس از حملات پاریس، نیروهای امنیتی در سراسر اروپا بیش از هرجا متوجه حفاظت از مکان های یهودی در سراسر این قاره بوده اند.

جدای از آن و با وجود قدرت نمایی های گروه های سلفی در سطح خاورمیانه، توان امنیتی آنها جهت مقابله با منافع اسرائیل در برابر دستگاه های امنیتی قدرتمندی همچون موساد و شاباک ناچیز است.

از زمان وقوع حملات پاریس تدابیر امنیتی در حفاظت از مکان های یهودی بشدت افزایش یافته است/عکس: مدرسه یهودیان در پاریس

هدفی که وسیله را توجیه می کند

از زمان طرح موسوم به تشکیل دولتی به نام اسرائیل که به تئودور هرتزل در اواخر قرن نوزدهم نسبت داده می شود تا کنون مخوف ترین و اسرار آمیزترین اقدام های صورت پذیرفته در جامعه بین المللی را می توان به سازمان های امنیتی اسرائیل نسبت داد. موساد و سایر سازمان های امنیتی اسرائیل به مانند سیا و کا گ ب و بلکه حرفه ای تر از آنها  در فعالیتهای خود جنبه مخفیانه کار کردن را همواره در اولویت قرار می دهند. در رابطه با زمینه‌های مختلفی که توسط موساد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان از روابط مخفیانه‌ای که کمک زیادی به بستن پیمان های  صلح میان اسرائیل با مصر و اردن نام برد. همچنین این سازمان اقدامات و تحقیقات زیادی را در رابطه با مسئله تکنولوژی، پژوهش، از میان بردن مخالفین رژیم صهیونیستی در سطح جهان و حتی جاسوسی از هم پیمانان خود صورت می دهد. جاناتان پولارد یهودی تبعه آمریکا سال هاست که توسط سازمان سیا به جرم جاسوسی از این سازمان به حبس ابد محکوم شده است. افشای این مسئله تلویحا مورد تایید موساد قرار گرفت که آنها از سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده هم جاسوسی می نمایند. طراحی ویروس استاکس نت جهت تخریب دستگاه های فعال در فناوری هسته ای ایران و ترور دانشمندان هسته ای ایران، یافتن عبدالله اوجالان در کنیا و ترور رهبران بلند پایه جهادی از جمله اقداماتی است که توسط این سازمان مخوف صورت پذیرفته است.

جاناتان پولارد جاسوس موساد در سیا

سازمان موساد در سال 1951 توسط دیوید بن گوریون موسس رژیم اسرائیل تاسیس گردید. بن گوریون هدف خود از تاسیس موساد را این چنین بیان می کند: « برای کشور ما که از ابتدای تأسیس تحت فشار دشمنانش قرار داشته‌است، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروری‌است و ما باید به خوبی بیاموزیم و بدانیم که در اطرافمان چه می‌گذرد.»

سازمان موساد از مخوف ترین سازمان های امنیتی جهان است

این سازمان در طول دهه های متمادی جهت دسترسی به اهداف خویش مبادرت به اقدامات متعددی نموده است. تلاش جهت جلب نظر افکار عمومی جامعه جهانی همواره به عنوان یکی از اهداف کلیدی سازمان های امنیتی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب می شده است. موقعیت متزلزل اسرائیل در سطح منطقه و جهان که عمدتا ناشی از ناهمخوانی فرهنگی یهودی های ساکن در این کشور با بافت اجتماعی منطقه است، سازمان های امنیتی و رسانه های این رژیم و حامیان بین المللی شان را بر آن داشته تا آنجا که ممکن است در راستای ایجاد همدردی در سطح جهان نسبت به یهودیان تلاش نمایند.

حال و با توجه به تضعیف موقعیت اسرائیل نزد افکار عمومی بویژه پس از سیاست های جنگ افروزانه رژیم حاکم بر تل آویو در خلال جنگ های اخیر بر علیه جنبش حماس و حزب الله که چهره ای خشونت طلب از این رژیم در سطح جهانی نشان داده، بیش از هر زمان نیاز به بازسازی چهره اسرائیل ضرورت می باید. اکنون دیگر این اسرائیل نیست که به گونه ای مکرر مورد حمله باصطلاح دشمنان عرب قرار می گیرد، بلکه سیاست های تهاجمی صهیونیست هاست که بی توجه به قطعنامه های شورای امنیت مبنی بر خروج از سرزمین های اشغالی و خواست های مکرر نهادهای حقوق بشری مبنی بر باز نمودن گذرگاه های منتهی به غزه، عدم حمله به مقرهای ناظران سازمان ملل متحد و ... زمینه تنش در منطقه را فراهم نموده و حاضر به پذیرش طرح تشکیل دو دولت اسرائیلی-فلسطینی در کنار یکدیگر نیست. در چنین فضایی ضروری است که به باز تولید چهره اسرائیل نزد افکار عمومی پرداخت، امری که می تواند با اعطای هزینه ای اندک زمینه کسب دستاوردی بزرگ را مهیا نماید. مروری بر تاریخ به وضوح بیانگر آن است که صهیونیست ها جهت دستیابی به مطامع کلیدی شان حاضر به پذیرش هزینه های ولو نسبتا بزرگ هستند. تاکید مکرر بر مظلومیت یهودی ها و تمرکز بر واقعه هلوکاست در سال 1945 نتیجتا منجر به تشکیل اسرائیل سه سال پس از آن حادثه شد.

سیاست های جنگ افروزانه صهیونیست ها بر میزان تنفر از اسرائیل افزوده است

آمی هورویتز کارگردان و طنزپرداز آمریکایی اخیرا اقدام به انجام یک آزمایش در سطح جامعه آمریکا نموده که نشان از افت چشمگیر محبوبیت اسرائیل نزد افکار عمومی آن هم در سطح جامعه آمریکا دارد.بر اساس گزارش فاکس نیوز وی در شعبه برکلی دانشگاه کالیفورنیا که یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های آمریکاست مبادرت به برافراشتن پرچم داعش نموده و بشدت به تبلیغ این گروه پرداخته است. هورویتز می گوید علی رغم منفوریت داعش نزد افکار عمومی با هیچ واکنشی از سوی دانشجویان مبنی بر محکومیت اقدام خودم مواجه نشدم. وی اظهار داشته با وجود آنکه به گونه ای مکرر به اهانت به آمریکا پرداخته و خواستار خروج این کشور از عراق شده و بیان داشته ام که راز موفقیت بشریت در حمایت از دولت اسلامی (داعش) است باز هم با واکنش منفی مواجه نگردیدم.

این کارگردان طنز پرداز در ادامه می گوید که در روزهای آینده این بار با ظاهری متفاوت و با پرچم اسرائیل وارد محوطه دانشگاه شدم و شروع به حمایت از این رژیم نمودم. هورویتز می گوید که بلافاصله این اقدام من با واکنش شدید برخی دانشجویان مواجه شد که اسرائیل را رژیمی کودک کش، قاتل و متهم به نسل کشی معرفی می نمودند، امری که حیرت من را بر انگیخت که میزان نفرت از اسرائیل بیش از داعش می باشد.

رخداد فوق تنها نمونه ای از موقعیت رو به نزول اسرائیل نزد افکار عمومی است. کاهش تدریجی محبوبیت اسرائیل در بلند مدت زمینه زوال و حتی نابودی اسرائیل را فراهم خواهد نمود، امری که تمامی دستگاه های سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی این رژیم را بر آن خواهد داشت تا هر یک متناسب به حیطه فعالیتشان به بازسازی چهره اسرائیل نزد افکار عمومی بپردازند.

نقش موساد در قتل یهودی ها

سازمان های موساد و شاباک ( سازمان امنیت داخلی اسرائیل ) در طول تاریخ شش دهه سپری شده از عمر رژیم صهیونیستی بوضوح نشان داده اند که جهت کسب منافع جنبش جهانی صهیونیسم حاضر به پرداخت هر هزینه ای من جمله کشته شدن برخی شهروندان خویش هستند. تبحر و مهارت بی نظیر موساد در وقایع فوق و سایر اقدامات مشابه منجر به انتشار و درز اندکی از این حوادث به رسانه ها شده است. چند ماه پیش رسانه های فرانسوی از دستگیری مهدی نموش یکی از شهروندان مسلمان این کشور که در حمله به موزه یهودیان در بروکسل نقش داشته خبر داده اند. در پی بازداشت نموش مدارکی از وی بدست آمد که نشان از همراهی او با داعش در طول ماه های گذشته داشته است. نموش در طول دو سال گذشته چندین مرتبه به سوریه سفر نموده و بارها با تروریست های داعش ارتباط پیدا نموده است. رخداد فوق که منجر به مرگ چهار یهودی گردید از سوی رسانه های جهانی به مسلمانان نسبت داده شده و زمینه همراهی و همدلی با یهودیان را فراهم نمود، این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی در همان زمان مدعی است که علی رغم تلاش رژیم صهیونیستی برای القای این ترور به عنوان یک اقدام ضد یهودی این زوج تبعه رژیم صهیونیستی توسط عوامل موساد به هلاکت رسیده اند و از مدتی قبل با سازمان موساد به مشکلات متعددی برخورد کرده بودند و با توجه به اینکه خودشان نیز از ماموران موساد بوده اند و خطر افشای اطلاعات توسط آنها برای مقامات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی احساس می شده اقدام به از بین بردن آنها کرده اند.

حمله به موزه یهودیان در بلژیک به اسلامگرایان نسبت داده شد

بر اساس گزارش هاآرتص پس از آن که اختلافات زوج قربانی با سازمان موساد افزایش یافت، مقامات امنیتی تل آویو تصمیم به ترور آن ها گرفتند و این اقدام توسط یکی از آدم کشهای حرفه ای درمقابل این موزه انجام گرفت تا وجهه ای ضد یهودی به آن داده شود.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌الیوم»  نیز چندی بعد و در مطلبی در همین باره مدعی شده بود که   دو فرد کشته شده موساد در موزه یهودی بروکسل با پرونده ترور « محموح المبحوح» از فرماندهان گردان «القسام» در دوبی و نیز ترور «عماد مغنیه» فرمانده بارز حزب‌الله لبنان ارتباط داشتند. گفتنی است که سازمان های امنیتی شماری از کشورهای منطقه و فرامنطقه ای همچنان در پی یافتن چگونگی مرگ محمود الممبوح و عماد مغنیه بوده و در پی یافتن عوامل این رخداد هستند. افرادی که در دوبی مبادرت به قتل الممبوح نموده اند با پاسپورت های جعلی برخی کشورهای غربی نظیر ایرلند و استرالیا مبادرت به این اقدام نموده اند که واکنش و حساسیت کشورهای فوق را بر انگیخته است.

المبحوح رهبر شاخه نظامی حماس توسط موساد در دوبی ترور شد

جدیدترین مورد از دخالت صهیونیست ها در مرگ شهروندان یهودی به حادثه بازداشت یکی از رهبران بلندپایه حزب الله توسط این سازمان باز می گردد.

مقامات حزب الله لبنان اعلام نمودند که محمد شوربه از مقامات ارشد حزب الله و مسئول عملیات خارجی این جنبش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است. وی پیشتر مسئولیت حفاظت از سید حسن نصرالله دبیر کل این سازمان را برعهده داشته است.

گفته می شود لو رفتن بسیاری از اقدامات حزب الله در سطح لبنان و منطقه و ترور عماد المغنیه و حسان اللقیس دو فرمانده بلندپایه این گروه با همکاری محمد شوربه با مقامات صهیونیستی صورت پذیرفته است. بنابر گزارش های منتشر شده مقامات اسرائیلی 800 میلیون دلار به این عضو ارشد حزب الله رشوه داده اند.

بر اساس منابع امنیتی پس از مشورت های صورت گرفته میان شوربه و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل در یک کشور ثالث و به ویژه پس از افشای برخی اقدامات حزب الله و ایجاد ظن نسبت به وی، دو طرف توافق نمودند جهت ادامه حضور شوربه در سطح مقامات بلند پایه حزب الله و رفع سوظن، وی بعنوان مسئول عملیات حزب الله با موافقت سازمان موساد، 5 شهروند یهودی اسرائیل را در اثر وقوع انفجاری در بلغارستان از میان ببرند.

رسانه های خبری در ژوئیه 2012 از وقوع انفجاری انتحاری در شهر بورگاس در بلغارستان خبر دادند که بر اساس آن 5 توریست اسرائیلی و یک راننده محلی را کشت و ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

مشارکت موساد در قتل پنج گردشگر یهودی در بلغارستان

انگشت اتهام بسوی خودتان است

اکنون و با توجه به وقوع دو حادثه مشابه در پاریس و کپنهاگ که در هر دو آنها حملاتی بر علیه مکان های یهودی صورت پذیرفته می توان از نقش پررنگ احتمالی موساد در وقایع فوق خبر داد.حوادث فوق بیش از آنکه در راستای تامین منافع گروه های تروریستی قلمداد شود، مزایایی را از آن موساد و یا سایر دستگاه های اطلاعاتی غرب فراهم خواهد ساخت. بی گمان نظارت و وجود ساختار امنیتی فوق العاده در کشورهای اروپایی به راحتی نمی تواند توسط گروهی غیر حرفه ای نظیر عناصر وابسته به القاعده و یا داعش مورد تهدید واقع شود، مگر آن که رویدادهای فوق توسط خود عوامل نهاد های امنیتی اروپایی و آمریکایی و یا نهادی هم تراز آنها ( به مانند موساد) صورت پذیرفته شده باشد. شواهدی مبنی بر تلاش برای ترمیم چهره اسرائیل نزد افکار عمومی و یا حملات آتی به کشورهایی اسلامی از سوی قدرت های های غربی همگی بر دال این امر هستند. جان آلن از مقامات بلندپایه نظامی آمریکا بر ضرورت حضور نیروهای زمینی ناتو در عراق تاکید کرده و هم اکنون گذاره هایی مبنی بر مشارکت ایتالیا در حمله به لیبی و یا حملاتی از سوی فرانسه در سطح خاورمیانه منتشر می شود.

امیدی کولیبالی و همسرش حیات بومدین که عملیات حمله به کوشر یهودیان به آنها نسبت داده شد با ابوبکر البغدادی بیعت نمودند

برآورد تحولات ماه های اخیر اروپا و خاورمیانه حکایت از آن دارد که خسران اصلی از وقایع فوق متوجه مسلمانان شده است، تا آنجا که ضمن ارائه چهره ای منفی از اسلام از سوی گروه های تروریستی چون داعش که به شکلی گسترده از سوی رسانه های غربی بدان پوشش داده می شود، امنیت زندگی شهروندان مسلمان در سراسر اروپا به مخاطره افتاده است. اروپا در ماه های اخیر به شکل گسترده ای شاهد رشد گروه های راست گرا و نژادپرست بوده که نوک حملات خویش را بر علیه مسلمانان این قاره گرفته اند.

گروه های ضد اسلامی نظیر جنبش پگیدا به شکلی روز افزون در سطح اروپا در حال افزایش هستند

اکنون و با توجه به نقش موساد در وقوع چنین رویدادهای بایستی فرصت را غنیمت شمرد و به اندیشیدن در رابطه با صحت واقعه آمیا ( کشته شدن 85 شهروند یهودی آرژانتین بر اساس یک انفجار ) و پیامدهای متهم نمودن ایران به عنوان عامل آن از سوی اسرائیل و مخاطرات سیاسی و اقتصادی این رویداد برای وجهه کشورمان در سطح جامعه بین المللی و سایر وقایع مشابه پرداخت.