دستگاه قضایی دارد کار را به جایی می‌رساند که خطوط سفید آن را هم کسی نتواند نقد کند چه برسد به خطوط قرمز خود ساخته!

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی اگر می‌خواهد ابهت خود را نشان دهد باید با کسانی همچون فائزه هاشمی که در فتنه نقش بسزایی داشتند برخورد کند،گفت: برخورد با چهره‌های ارزشی به معنای عدم نقد‌پذیری است.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره برخورد سنگین قوه قضائیه با فعالان رسانه‌ای کشور به دلیل انتقادات جزئی از روسای دو قوه اظهار داشت: از آنجایی که دو برادر رئیس دو قوه کشور هستند لازم است که در برخورد با منتقدین خود شرح صدر بیشتری نشان دهند تا شائبه استفاده از یک قوه برای یک برادر دیگر در اذهان جامعه ایجاد نشود.

رسایی با بیان اینکه در حال حاضر اگر کسی نسبت به لاریجانی‌ها انتقاد داشته باشد با آن فرد منتقد برخورد شدید صورت می گیرد و نمونه‌های این امر متاسفانه زیاد است افزود: این برخورد فقط با روزی‌طلب صورت نگرفته است؛ بنده فرزند شهید دیگری را هم سراغ دارم که به خاطر چند جمله در نقد آقای علی لاریجانی در وبلاگش که 50 بازدیدکننده هم ندارد فیلتر شد و مدعی‌العموم با اقامه دعوا علیه وی از او خواسته تا از آقای لاریجانی رضایت‌نامه بیاورد تا مورد تخفیف قرار گیرد.

* تحرکات رسانه‌‌ای ضد انقلاب اگر متوجه لاریجانی‌ها نباشد، مشکلی ندارد!

مدیرمسئول نشریه 9 دی با تاکید بر اینکه برخوردهای اینچنینی با فعالان مطبوعاتی، شأن دستگاه دستگاه قضایی و مجلس را زیر سوال می‌برد خاطرنشان کرد: ما مسئولان از آنجایی که تریبون داریم و از طریق آن به شهرت می‌رسیم زکات این شهرت‌مان این است که اجازه دهیم دیگران ما را نقد کنند، گفت: ممکن است این نقدها همیشه منصفانه و واقع‌بینانه نباشد اما به دلیل برخورداری از تریبون ما می‌توانیم به نقدها پاسخ دهیم اما نباید جلوی آن را گرفت و نقد کردن را به امری غیرممکن تبدیل کرد .

وی افزود: به‌ویژه که این برخوردها در حال حاضر با عناصری از رسانه صورت می‌گیرد که در خط انقلاب هستند و نه همسو با ضد انقلاب. متاسفانه در مواقعی که عناصر همسو با رسانه های ضد انقلاب تحرکات مطبوعاتی دارند به دلیل این که نقد آنها متوجه برادران لاریجانی نیست کسی به آن توجه نمی‌کند اما کوچکترین نقدی نسبت به این افراد واکنش سریع مدعی العموم را به دنبال دارد.

رسایی با بیان اینکه مدعی العموم از خود بنده شکایت کرده که در مواردی واقعا جای تعجب است ولی تاکنون آن را رسانه‌ای نکرده‌ام و طی چنر روز آینده قطعا آن را از پشت تریبون مجلس اعلام خواهم کرد افزود: معتقدم این برخوردها وجاهت قانونی ندارد و دستگاه قضایی دارد کار را به جایی می‌رساند که خطوط سفید آن را هم کسی نتواند نقد کند چه برسد به خطوط قرمز خود ساخته!

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضایی اگر می‌خواهد ابهت خود را نشان دهد باید با کسانی همچون فائزه هاشمی که در فتنه نقش بسزایی داشتند برخورد کند تاکید کرد: قوه قضائیه اگر جرات دارد حکم فائزه را اجرا کند تا مردم باور کنند این قوه از استقلال برخوردار است و می‌تواند با مجرمین برخورد لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات آملی لاریجانی درباره برخورد با فتنه‌گران که گفته بود ما می‌خواهیم با آنها برخورد کنیم اما فعلا سیاست نظام چیز دیگری است یادآور شد: چرا در حالی که دادگاه فائزه هاشمی برگزار شده و حکم ضعیف آن هم قطعی شد اما حکم اجرایی نشد تا وی از کشور خارج شود و او هم به مهدی هاشمی پیوست؟

رسایی در پایان تاکید کرد: برخورد با چهره‌های ارزشی و انقلابی در راستای عدم تحمل و نقد‌پذیری است که این امر اصلا پسندیده نیست و ما قطعا دفاع از این رسانه‌نگاران و فرزندان شهدا را از تریبون مجلس دنبال می کنیم.

* توصیه رهبر انقلاب باید موجب بازبینی پرونده فعالان رسانه‌ای شود

وی همچنین با اشاره به دیدار شب گذشته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب هم درخصوص برخی برخوردهای قضایی با تشکل ها، سایت ها و وبلاگ های دانشجویی گفتند که "قوه قضاییه در این خصوص، استدلالهایی دارد که اگر مطرح شود احتمالاً برخی ابهامات برطرف خواهند شد اما عقیده من هم این است که نباید در قبال اظهار نظر تند یک جوان دانشجو، برخورد تند شود." از این رو امیدوارم توصیه اخیر مقام معظم رهبری موجب بازبینی پرونده‌های فعالان رسانه‌ای شود.