سید حسین الحوثی به دنبال محاصره چند روزه، به همراه خانواده اش در حالی که تشنه لب بودند با بمباران وحشیانه نیروهای مزدوران علی عبدالله صالح به شهادت رسیدند، وقتی مؤسس أنصارالله یمن اینگونه مظلومانه به شهادت رسید عبداللّه صالح با حضور در تلویزیون رسمی یمن اعلام کرد: «من آن سیّد یمانی که قبل از مهدی (عج) می آید را کشتم، پس منتظر مهدی (عج) نباشید!»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ قصد از این گفتار تطبیق علائم و یا توقیت ظهور نیست اما هیچ عقل سلیمی با این همه شواهد احتمال و بلکه گمان قوی را سبک نمی شمارد. حرکت انصاراللّه یمن که از حرکت قرآنی شهید «سید حسین بدرالدّین حوثی» آغاز شد و با نشر افکار امام خمینی (رضوان اللّه علیه) همراه بود ، شاید در ابتدا مورد توجه خاستگاه انقلاب اسلامی قرار نگرفت و مانند خیلی از جنبش های آزادی خواه در مقاطعی مورد بی مهری نا أهلان و نامحرمان کشور واقع شد و به جز دوران دولت های نهم و دهم این جنبش ها در سایر دوران ها دیده نشدند، اما حرکت فطری شهید حوثی در صعده دیری نگذشت که در سایر بلاد کشور بزرگ یمن ریشه دواند و نوارهای کاست سخنرانی های بیدارگر شهید سید حسین حوثی مانند نوار کاست های امام خمینی (ره) در انقلاب ایران عمل کرد و سراسر یمن که حیات خلوت رژیم صهیونیستی آل سعود و پایگاه القاعده آمریکا بود را فراگرفت.
جلسات پر شور و مسالمت آمیز قرآنی و ضد صهیونیستی حوثی ها و شاگردان تحصیل کرده این مکتب، خاری در چشم ایادی شیطان در منطقه شد که جنگ های چندگانه و خانمانسوز ارتش عبدالله صالح و رژیم متجاوز سعودی در بیست سال گذشته نه تنها از رشد روزافزون آن نکاست بلکه بر عمق این مکتب فکری بین جوانان مؤمن طوائف مختلف یمنی افزود.
سید حسین الحوثی به دنبال محاصره چند روزه، به همراه خانواده اش در حالی که تشنه لب بودند با بمباران وحشیانه نیروهای مزدوران علی عبدالله صالح به شهادت رسیدند، وقتی مؤسس انصارالله یمن اینگونه مظلومانه به شهادت رسید عبداللّه صالح با حضور در تلویزیون رسمی یمن اعلام کرد: «من آن سیّد یمانی که قبل از مهدی (عج) می آید را کشتم، پس منتظر مهدی (عج) نباشید!»
لذا این ائتلاف کینه توزانه شیطان بزرگ در پوستین عربستان وهابی، نشانه پیش دستی آل شیطان برای جلوگیری از تحقق مهمترین تحول عصر ظهور یعنی قیام یمانی در آن منطقه حساس می باشد. اکنون مفتی های سفیانی پرست وهّابی، جوانان فریب خورده کشورهای اسلامی را برای جهاد با بشار اسد و حزب الله و شیعیانی که دجّال نامیده اند فرا می خوانند و با مدیریت آمریکا، النصرة و داعش را تاسیس کرده اند و در پاکستان و مصر و مالزی و ... به دوره گردی پرداخته تا با تهییج احساسات سایر مسلمین، به خیال خود یمن -مهمترین خاستگاه یاران امام عصر علیه السلام- را منهدم و تفکر زمینه ساز ظهور انقلاب اسلامی که حوثی ها مروج آن هستند را نابود کنند!
آیا با این احوال ما نباید قیام مردم یمن را جدّی تر بگیریم و از توان دولتی و ملّی خود برای حمایت از ایشان استفاده کنیم؟! آیا ایران نباید به اندازه ترکیه و قطر و کشورهای عربی خلیج فارس و عربستان در حفظ هم پیمانان خود و حفظ مرزهای استراتژیکش کوشا باشد؟!
امام محمّد باقر علیه السلام می فرمایند:
"پرچمی هدایتگر از پرچم یمانی نمی باشد ... و چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتاب که پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی روا نیست که با آن پرچم مقابله کند و هرکس چنین کند او أهل آتش است، زیرا مردم را به حقّ و راه مستقیم فرا می خواند"
غبیت نعمانی (رحمت اللّه علیه) باب چهاردم ص 412
شعارهای اصیل انقلابی و عملکرد حوثی ها در دو دهه اخیر تردیدی در حقانیت آنان باقی نمی گذارد و مرام و روش جمهوری اسلامی نیز دفاع از مظلومان عالم فارغ از ملاحظات شیطان خواسته،را بر همگان واجب می دارد، پس برماست که به هر قیمتی کمک های خود را به مظلومان یمن برسانیم چراکه پیامبر صل الله علیه و آله خود را أهل هیچ جایی ندانستند مگر یمن و مردمان آن را بهترین و شجاع ترین مردمان دانستند چنانچه به طرق مختلف روایت شده که نزد پیامبر کسی گفت: "مردان «نجد» بهترین مردان هستند - نجد فلاتی در عربستان است و ریاض و تا مرز شام و حجاز را شامل می شود - پیامبر با شنیدن این سخن برافروخته شدند و با شماتت مردان نجد آنان را عربده کش دانسته و سپس سمت یمن را نشان دادند و فرمودند : مردمان یمن بهترین هستند٬ ایمان و حکمت، اصلش یمنی است. اگر نبود امر خدا برای هجرت (به مدینه) تحقیقا من یمنی بودم ."
بحارالأنوار ج ۵۷ ص۲۳۵
برای پیروزی این برترین مردمان، دعای فرج بخوانیم و آستین همّتی بالا زده و ملّت خود را با یاری یمنی های عزتمند، عزیزتر کنیم.(+)

مسعود شفیعی کیا

"Our President, analytical news site"