دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور به خط پایان نزدیک می شود.

غلام‌عباس رحمانی دارای مدرک لیسانس و جانباز 70 درصدی که یک پای خود را در راه آرمان‌های انقلاب و دفاع از کشورمان تقدیم کرده بود، اولین نفری بود که در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در گفت‌وگوی با خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که شما وابسته به کدام جناح هستید تصریح کرد: بنده حزب‌اللهی هستم و هدف‌ام از ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم فقط خدمت به کشورم است.بنده در لیست هیچ گروه و حزبی نیستم.

یکی از نکاتی که با حضور این جانباز 70 درصدی توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد پایین آمدن این جانباز از پله‌ها با و یلچر اما بدون کمک بود. البته نکته قابل تأمل عدم تدبیر اتخاذ شده برای تردد جانبازان در این مکان بود.

غربت‌علی رضایی متولد 1328 دیگر داوطلب دیگری بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

وی که دارای مدرک ششم ابتدایی بود شغل خود را مشاور املاک عنوان کرد و گفت: هر چند بنده مدرک فوق لیسانس از دانشگاه خاصی را ندارم اما تجارب بنده در حوزه مسکن و املاک معادل فوق‌لیسانس است.

براساس این گزارش، حسن حسین‌زاده متولد سال 58 و دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی نیز دیگر فردی بود که برای ثبت‌نام کاندیداتوری خود در انتخابات نهم دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

وی با بیان اینکه بنده می‌خواهم از شاهرود کاندید شوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما جزو کدام حزب و جبهه هستید اظهار داشت: با مطالعه در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و قرآن و احادیث به این نتیجه رسیده‌ام که افراد با این گستردگی نظرات در موضوعات، نمی‌توانند به یک تشکل خاص محصور شوند و تجربه بعد از انقلاب نیز نشان داده که چنین گروه‌ها و جریاناتی نتوانسته‌اند اغنای حداکثری جامعه و حتی مخاطبان را رقم بزنند.
بنابر این از آنجایی که احزاب و گروه‌ها را محدود می‌دانند وابسته به هیچ کدام نیستم.

این دانشجوی دکتری علوم سیاسی خاطر نشان کرد: اما اگر منظور این باشد که از گروه‌ها و جریان‌های فعال فعلی به کدام یک علاقه بیشتری دارم باید بگویم که بنده تقریبا در همه، جبهه پایداری اسلامی را اصلح‌تر، برای قرارگرفتن افراد در معرض انتخاب مردم می‌دانم.

وی یادآور شد: ضمن اینکه باید بگویم جبهه پایداری حزب و گروه نیست و گفتمانی است که ارزش‌های اصیل انقلابی را مدنظر قرار داده و بر آن تاکید می‌کند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری دیگر داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم بود که از شهرستان قوچان قصد حضور در انتخابات را داشت.
وی در گفت‌و گو با خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که از کدام حوزه انتخابیه می‌خواهید حضور پیدا کنید اظهار داشت: بنده می‌خواهم از شهرستان شهید پرور قوچان شرکت کنم.

حجت‌الاسلام ذاکری در ادامه به ذکر خاطره‌ای از برادر شهیدش می‌پردازد و می‌گوید: برادرم مهدی ذاکری فرمانده گردان فضل‌الله استان خراسان بود.ایشان یک شب قبل از یک عملیات در جمعی از فرماندهان همچون محسن‌رضایی و محمد‌باقر قالیباف وقتی می‌خواهد خود را معرفی کند می‌گوید از شهرستان شهید پرور قوچان هستم. فردای همان شب زمانی که عملیات آغاز می‌شود به محسن رضایی خبر می‌رسد که یک گردان از خط عبور کرده. او می‌پرسد که این همان گردان شهید پرور است و قالیباف هم می‌گوید: همان گردان شهرستان شهید پرور قوچان است. از همین رو بنده نیز در تبعیت از برادرم می‌گویم شهرستان شهید پرورقوچان.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انگیزه‌اش برای حضور در انتخابات گفت: انگیزه اصلی بنده برای حضور در انتخابات مخالفت با تحریم انتخابات است.

حجت‌الاسلام ذاکری که خود را اصلاح‌طلب اصولگرا می‌نامید در پاسخ به این سؤال که اینکه شما چندی پیش علیه محمد خاتمی مباحثی مطرح کرده بود آیا این موضوع صحت دارد؟ اظهار داشت: بله بنده یکسری موارد را مطرح کردم اما بخشی را خبرنگار شیطنت کرده بود و زمانی که بنده بعد از آن جریان پیش خاتمی رفته‌ام گفت همه حرف‌هایت را قبول دارم.

وی که در کارنامه خود نمایندگی مجالس سوم، پنجم و ششم را دارد در پاسخ به این سوال که استراتژی اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: بنده که در دوره مجلس ششم جزء اکثریت بودم ولی به عملکرد اصلاح‌طلبان اعتراض داشتم و الان نیز اعتراض دارم چرا که اگر اصلاح‌طلبان یک لیدر داشتند به این وضعیت دچار نمی‌شدند. چرا که بعضی از اصلاح‌طلبان می‌گویند انتخابات را تحریم می‌کنیم و عده‌ای دیگر می‌گویند تحریم نمی‌کنیم و لیست هم نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام ذاکری همچنین با بیان اینکه مشکل اصلاح‌طلبان این است که معلوم نیست بزرگ و کوچکشان چه کسی خاطر نشان کرد: بنده در دوره مجلس ششم عضو حزب مشارکت بودند ولی در همان دوران از این حزب جدا شدم.

به گزاش فارس، حضور برخی اصلاح طلبان رد صلاحیت شده در مجلس هفتم یکی از نکات قابل توجه بود که خبر از استراتژی جدید اصلاح‌طلبان می‌داد.

غلامعلی عابدی نماینده مجلس ششم یکی از این چهره‌ها بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا شما اصلاح‌طلب هستید یا نه اظهار داشت: بنده قانونمند هستم.

عابدی همچنین در پاسخ به این سؤال که شما در مجلس ششم عضو فراکسیون اقلیت بودید یا اکثریت اظهار داشت: بنده در آن دوره مستقل بودم.

وی همچنین گفت: من از حوزه انتخابیه مهربندان و سربیشه شرکت خواهم کرد.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس هشتم نیز از جمله کسانی بود که برای ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی طی گفت‌وگوی گفت بنده از تهران کاندیدا می‌شوم.

جهانبخش کریمی هم دیگر جانباز 70 درصدی بود که در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی گفت: بنده اصولگرای مستقل هستم و از کرمانشاه شرکت می‌کنم.