رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در روز شنبه ۹ شهریور در جمع بیشتر از هزار نفر از مردم استان مازندران، نه در جلسه ای خصوصی، به صراحت از بمباران شیمیایی مردم سوریه توسط حکومت سوریه سخن گفت. ادعایی که می تواند پشتوانه محکمی برای حمله آمریکا و متحدانش به سوریه باشد و در خود غرب هم خیلیها به این صراحت آن را مطرح نکرده اند و در مورد آن با اطمینان سخن نمی گویند.

قضیه «هاله نور» را یادتان می آید؟ احمدی نژاد در جلسه ای کاملا خصوصی، آن هم در گفتگو با مخاطبی خاص، یعنی عالمی دینی، مساله و ادعایی را نه از قول خودش بلکه از قول شخصی دیگر در مورد سخنرانی اش در اجلاس سازمان ملل مطرح کرده بود. فیلم این جلسه خصوصی را منتشر کردند و تا ماهها و سالها روی آن جنجال به پا کردند و حیثیت رئیس جمهور کشور را به مضحکه گرفتند. بارها و به انحا مختلف، مساله هاله نور، تیتر یک روزنامه ها و سایتها شد، در مناظرات انتخاباتی به چالشی اصلی مبدل شد، فصل ویژه ای از فیلم معروف «نود سیاسی» به آن اختصاص یافت، بر مبنای آن کاریکاتورها، مطالب طنز و شعارهای متعددی تولید شدند و کار به جایی کشیده شده است که الان در سایت «ویکی پدیا»، مدخلی با عنوان «هاله نور احمدی نژاد» وجود دارد و این در حالی است که این مساله هیچ ربطی به امنیت ملی و امنیت جهانی نداشت.

اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در روز شنبه ۹ شهریور در جمع بیشتر از هزار نفر از مردم استان مازندران، نه در جلسه ای خصوصی، به صراحت از بمباران شیمیایی مردم سوریه توسط حکومت سوریه سخن گفت. ادعایی که می تواند پشتوانه محکمی برای حمله آمریکا و متحدانش به سوریه باشد و در خود غرب هم خیلیها به این صراحت آن را مطرح نکرده اند و در مورد آن با اطمینان سخن نمی گویند. جنابِ تشخیص دهنده مصلحت نظام، این سخنان را زمانی مطرح کرد که هنوز ۲۴ ساعت از تکذیب ایراد چنین سخنانی توسط او در حسینیه جماران نمی گذشت. پس از انتشار خبر جدید، باز هم دفتر ایشان به تکذیب روی آورد و جالب اینجاست که سخنگوی وزارت خارجه هم این سخنان را تکذیب کرد! پس از این تکذیبها، فایل صوتی این سخنرانی منتشر شد و جالب اینجا است که اصالت این فایل صوتی هم توسط حضرات تکذیب شد. انگار نه انگار که این سخنان در جلسه ای عمومی ایراد شده است و صدها نفر از مردم، شنونده آن بوده اند و می توانند در مورد آن شهادت بدهند و در دوره ای زندگی می کنیم که هر کسی با گوشی موبایل همراهش می تواند ضبط کننده سخنرانیهایی باشد که می شنود و بالطبع این سخنرانی را هم دهها نفر از مردم سوادکوه شمالی ضبط کرده اند. خوب شد که معنای «دولت راستگویان» و مخالفت با دروغ را هم فهمیدیم!

فایل صوتی که تا الان از این سخنرانی منتشر شده است، در فرازی که به سوریه اختصاص دارد، با صدای زمینه قابل توجهی همراه است که راه را برای تکذیبِ دوستداران صداقت(!) باز کرده است. فایلی که در ادامه آمده است توسط فردی دیگر ضبط شده است و کیفیت بهتری دارد. برای اینکه بهانه از دست بهانه جویان برای خدشه در اصالت آن گرفته شود، قدری از قبل و بعد از فراز مربوط به سوریه هم در فایل صوتی هست.

فایل صوتی را از اینجا دانلود کنید. (بر روی لینک، رایت کلیک کنید و بعد آن را ذخیره کنید.)

راستی از فایلهای صوتی مکالمات حیرت آور مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر چه خبر؟ چرا کسی در مورد آن فایلها صحبت نمی کند؟ از «عباس یزدان پناه» که گفته می شد منتشر کننده آن فایلها است چه خبر؟ چرا خبرِ مهم مفقود شدن و به قتل رسیدن یزدان پناه، آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است؟ چرا این سکوتها برای کسی عجیب و جای سئوال نیست؟

حامد فتاحي