نماد المپیک تابستانی لندن این روزها باز هم محلی برای مخالف خوانی علیه نمادهای ماسونی/ یهودی شده است. جایی که کمیته ملی المپیک ایران در نامه ای به ژاگ روک، رئیس کمیته بین المللی المپیک نگرانی خود را از این موضوع اعلام کرد.

در این میان، جدا از پاسخ بی ادبانه و غیرمسئولانه نخست وزیر انگلیس و اظهارات رئیس کمیته بین المللی المپیک، در این گزارش طراح این آرم را معرفی کنیم . با بررسی سوابق طراحان این آرم، بسیاری از ناگفته ها مشخص خواهد شد و مکم اهل نظر خواهد بود.

* طراح یهودی نماد لندن
وولف الینس (Wolff Olins ) شرکتی مشاوره ای تبلیغاتی است که در لندن، نیویورک و دبی دفاتر فعالی دارد. این شرکت بزرگ بیش از 150 طراح و استراتژیست تبلیغاتی را در استخدام خود دارد و از شرکت های بزرگ در زمینه طراحی و تبلیغات آرم و برندهای تجاری و شرکت های صنعتی و تولیدی است. وولف الینس در سال 1965 توسط یک طراح به نام مایکل (میکائیل) وولف برای اجرای و طراحی تبلغات تاسیس شد. اوج کار این شرکت در زمینه کسب کار سال های 1983 تا سال 2001 بود که توانست دفاتری را در هامبورگ، پاریس، سانفرانسیسکو، مادرید و لیسبون افتتاح کند. دو دفتر نیویورک و دبی، در واقع این شرکت را به یک شرکت بزرگ در زمینه تبلغات تبدیل کرد.

طراحی های گرافیکی در زمینه آرام و برندهای تجاری در این شرکت نشان می دهد که وولف الینس در بازار اروپا به عنوان یکی از شرکت های برتر و شناخته شده مطرح است که از شرکت های بعضا صهیونیستی نیز سفارش های خود را به این کمپانی تبلیغاتی ارائه می دهند.
شرکت در سومین سال تاسیس خود توانست طراحی آرم شرکت انحصاری گروه موسیفی بیتل ها را به دست آورد. بعد از آن بود که فولکس واگن و شرکت سرمایه گذاری بانک مرکزی کانادا نیز توسط وولف الینس طراحی شد. نمادهایی که عمدتا به بازار سرمایه و تولید صنعتی وابسته بودند.
در سال های بعد طراحی آرم شرکت های معروف فولکس واگن، جنرال الکترونیک و سونی اریکسون را به دست آورد. ناگفته نماند شرکت فولکس واگن شرکت یهودی و صهیونیستی بود که در جنگ جهانی دوم صاحب آن در شرایطی دوگانه هم به هیتلر خدمت می کرد و هم به جامعه صهیون.
در این میان، شرکت در بازار سرمایه نیویورک نیز آرم چندین شرکت از جمله شرکت PricewaterhouseCoopers را که هفتمین شرکت سرمایه گذاری آمریکا است، طراحی کرده است.

وولف الینس با طراحی آرم شرکت هایی که در رژیم صهیونیستی مشغول فعالیت هستند، پرده دیگری از وابستگی خود را نشان می داد؛ جایی که در سال 2003 آرم شرکت BT Group را طراحی کرد. شرکتی که با حضور خود در بازار تلفن همراه رژیم صهیونیستی مورد طعنه برخی مشتریان خود قرار گرفت.

* آرم جنجالی
بیشتر از آنچه وولف الینس را به میان رسانه ها کشاند، وابستگی های این شرکت طراحی نبود؛ چه آنکه زمانی که در سال 2007 آرام المپیک تابستانی لندن 2012 رونمایی شد، بسیاری از مردم انگلیس نسبت به آن واکنش نشان دادند.
در مراسمی که تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا حضور داشت، همه مسائل تحت شعاع یک چیز قرار گرفت؛ شرکت وولف الینس. این شرکت برای طراحی این آرم 400 هزار دلار مطالبه کرده بود؛ مبلغی که فریاد بسیاری از شهروندان لندنی را که شهرشان میزبان بود، به آسمان رساند. رسانه های انگلیسی با انتقاد از این رقم بالا برای طراحی یک آرم، آن را از نظر فنی نیز مورد طعنه و تمسخر قرار دادند. 20 هزار نفر در وب سایت روزنامه دیلی تلگراف، طوماری در اعتراض به این آرم امضا کردند؛ اما این همه واقعیت نبود.
در این میان برخی رسانه ها نیز معتقد بودند لوگو، تصویر پورنوگرافی لیزا سیمپسون (یکی از شخصیت های سریال کارتونی خانواده سیمپسون) است. در قافله اعتراض برخی یهودیان نیز معتقد بودند که این لوگو به نوعی صلیب شکسته نازی هاست؛ اما سوابق خانوادگی آقای مایکل (انگلیسی شده نام عبری میکائیل) وولف نشان می دهد که او ریشه هایی یهودی دارد و البته خانواده ای فراماسونر.

* نمادهای یهودی- ماسونی
این برای اولین بار نیست نمادهای یهودی در بناهای مهم شهرها استفاده می شود. در این میان پیوند سنتی یهودیت و فراماسونری (فراماسونرهای اولیه معمارانی بودند که بناهای نمادین و مخفی می ساختند) در بسیاری از نمادها و آرم های شرکت ها و کمپانی های بزرگ مشهود است.
در مورد طراحان آرام المپیک 2012 نیز هم ریشه های یهودی می توان یافت و هم ماسونی؛ جایی که مایکل وولف طبق نوشته برخی منابع انگلیسی زبان، از پدر و مادری یهودی که در سال ها 1880 تا 1890 به بریتانیا مهاجرت کرده بودند، به دنیا آمد. او در سال 1930 به دنیا آمد. پدرش آلفرد الینس و مادرش ریچل موسکوویچ بود. پدر او در زمینه حمل و نقل فعالیت می کرد. پس از کسب موفقیت هایی فراوان در این زمینه کاری، وی به عضویت شبکه ماسون های یهودی مقیم انگلیس درآمد. مایکل در دانشگاه هنر لندن تحصیل کرد و عضو ارشد RCA (کالج سلطنتی هنر) است.
شرکت در حال حاضر به مدیریت والی الینس که پسر مایکل است، مدیریت می شود. او تحصیلکرده دانشگاه آکسفورد است و جایگزین پدرش در شبکه ماسونی یهودیان لندن به شمار می رود. نمادی که وی طراحی کرده، به شدت نزدیک به ساختمان موزه هولکاست در آلمان است. با دقت در آن و تفکیک بنا، می‌توان واژه zion را در آن پیدا کرد. این موزه بی شباهت به نشان المپیک 2012 نیست؟

* فعالیت جدی ماسون های یهودی لندن در المپیک
پیش از این، سایت مشرق در خبری به نماد عروسکی المپیک اشاره کرده بود. نماد به کار رفته در آن مرتبط با نمادهای ماسونی عنوان شده بود. ونلاک و مندویل، نام عروسک‌های المپیک لندن هستند؛ اما چرا یک چشم دارند؟ آیا نمی‌توان گمانه‌زنی کرد که در پس طراحی این عروسک‌ها، اندیشه‌ای نهان شده است؟
این عروسک ها تنها با داشتن یک چشم، ناخودآگاه توجه ما را معطوف به علامت تک چشم فراماسونری می کنند. تک چشم یکی از نمادهای اصلی فراماسونری است و استفاده صریح از این نماد به عنوان یکی از نمادهای المپیک 2012 با توجه به اینکه لوگوی این دوره هم در ارتباط با فراماسونری بوده، می تواند در بردارنده این پیام باشد که می بایست منتظر اتفاقات جدیدی از این دست در برنامه های افتتاحیه و اختتامیه باشیم. برگزاری المپیک در انگستان و شهر لندن (مرکز و مهد فراماسونری در جهان) و آن هم در سال 2012، سالی که صهیونیست ها نگاه ویژه ای به آن دارند، خود نیز بسیار قابل تامل است.