انحراف حقیقی زمانی است که انقلاب اسلامی را از اصلش که امام عصر اروحنافداه می باشد جدا کنیم، اگر خدای ناکرده کارگزاران نظام به دلیل رخنه نا اهلان از ولایت امام عصر (عج) جدا شوند، آن زمان است که طاغوت و شیطان بزرگ، اولیاء و کعبه شان می شود و جامعه اسلامی به جای استشمام رایحه خوش حکومت عدل علی علیه السلام به معضلات اقتصاد لیبرالیستی و کاخ نشینی به سبک شیوخ مرتجع عرب گرفتار می شود.

زین العابدین، حضرت علی بن حسین علیه السلام در خبری از طولانی بودن غیبت دوازدهمین وصی پیامبر (ص) فرمودند:

«إن أهل زمان غیبته ، القائلین بإمامته و المنتظرین لظهوره افضل من أهل کل زمان ، لأن الله تبارک و تعالی أعطاهم من العقول و الأفهام و المعزفة ما صارت به الغیبة عندهم بمنزلة المشاهدة ، و جعلهم فی ذلک الزمان بمنزلة المجاهدین بین یدی رسول الله صل الله علیه و آله بالسیف ، اولئک المخلصون حقاً و شیعتنا صدقاً ، و الدعاة إلی دین الله عز و جل سراً و جهراً و قال علیه السلام: إنتظار الفرج من أعظم الفرج.» (1)

ترجمه: «مردم زمان غیبت که گفتمانشان امامت مهدی است و منتظران ظهور او هستند حتماً از اهل هر زمانی برترند .زیرا خدا به آنها عقل ها و فهم ها و معرفتی بخشیده که غیبت برایشان به مثابه ی مشاهد ه امام است .جایگاه ایشان مانند کسانی است که در رکاب پیامبر خدا صل الله علیه و آله با شمشیر به جهاد می پردازند .ایشان حقیقتاً مخلصند و شیعه راستین ما هستند و در نهان و آشکار دعوت کننده به دین خدا هستند. و فرمود: - انتظار فرج خود بالاترین گشایش و فرج است.»

مهمترین اشاره این روایت وصف منتظران واقعی است که در عبارت « القائلین بإمامته» متجلی شده است. قائل از ریشه ی قول می باشد، قائلین بإمامته یعنی کسانیکه گفتمانشان این باشد و در گفتار از امامت مهدی علیه السلام دم بزنند و بر این باورغلط نباشد که نام و یاد امام حاضر علیه السلام در غیبت نیز باید در پس پرده بماند و دم زدن از ایشان را انحراف ندانند.

گرفتاری روزگار ما از خیانت های انقلابی نمایانی شروع شد که شاخص ترین آن ها آنان در بیت و برخی نزدیکان مرحوم آقای منتظری و باند مهدی هاشمی نمایان بود، این جماعت هر نوع دم زدن از امام زمان علیه السلام را مساوی با انحراف اعلام می کردند. این جریان به واقع منحرف در شب نامه های گسترده در آستانه انتخابات چهارمین دوره ریاست جمهوری این ظلم مکرر را حتی درباره حضرت آیت الله خامنه ای هم مرتبا تکرار کردند.

واقعیت هدفگذاری انقلاب اسلامی برای رسیدن به دولت کریمه بر کسی نباید پوشیده بماند، به خصوص که امام راحل (ره) در یکی از آخرین پیام های خود فرمودند :
«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏ اى مسئولین را از وظیفه ‏اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.» (2)

انحراف حقیقی زمانی است که انقلاب اسلامی را از اصلش که امام عصر اروحنافداه می باشد جدا کنیم، اگر خدای ناکرده کارگزاران نظام به دلیل رخنه نا اهلان از ولایت امام عصر (عج) جدا شوند، آن زمان است که طاغوت و شیطان بزرگ، اولیاء و کعبه شان می شود و جامعه اسلامی به جای استشمام رایحه خوش حکومت عدل علی علیه السلام به معضلات اقتصاد لیبرالیستی و کاخ نشینی به سبک شیوخ مرتجع عرب گرفتار می شود. متاسفانه امروز عده ای، دست درازی هزار فامیل و آقازادگان سیری ناپذیر به بیت المال و دخالتشان در مدیریت جامعه را حقی مسلم می دانند ولی ورود انقلابیون اصیل و آشنایان با مکتب امام عصر علیه السلام به این منطقه ی ممنوعه را انحراف و گناه بزرگ بر می شمارند و تمام قوایشان را برای به زمین زدن و در مرحله ی بعد برای به اصطلاح از زمین بلند نشدن خادمان ملت به کار می گیرند!

ولی همانطور که امام سجاد علیه السلام فرمودند، منتظران مخلصی که گفتمانشان، زمینه سازی برای ظهور امام عصر علیه السلام است، خداوند به آنها خرد و فهم و معرفتی عطا می کند که در نبود ظاهری امام اروحنا فداه او را با تمام وجود مشاهده می کنند و چون او را حجت و جانشین قدرت مطلق خدا در روی زمین می بینند هیچ شیطانی را کدخدای جهان ندانسته و شرف ملت بزرگ و امام زمانی ایران را فدای خواست وحوش نمی کنند و همان کاری را می کنند که «دکتر محمود احمدی نژاد» در 8 سال دولت بی نظیرش کرد .

در این گفتمان اطاعت از ولایت فقیه و شخص رهبری معزز انقلاب اسلامی مانند تسلیم «مسلم» شدن است که پیام آور تحقق دولت کریمه ی امام زمانش بود. مهمترین فلسفه وجودی ولی فقیه و مسلم زمان، نشان دادن امام زمان (عج) به مردم و آماده کردن جامعه اسلامی برای تحقق حاکمیت آن ولی الله الأعظم اروحنا فداه می باشد.

چنانچه امام خمینی (ره) فرمودند :
«ما همه انتظار فرج داریم، و باید در این انتظار خدمت بکنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه بشود.» (3)

عجبا که و در این میان افرادی از این حقیقت فاصله گرفته اند و طرفدار حذف قائلین به این گفتمان هستند، غافل از اینکه خدا پشتیبان این گفتمان است.

-------------
1- کمال الدین و تمام النعمة ج1 ص 588
2- صحیفه نور ج‏21 ص 327
3- صحیفه نور ج‏8 ص 374

مسعود شفیعی کیا