احمدی نژاد وابسته به هیچ گروه و حزبی نبوده و اگر سال 88 اصلاح طلبان در تدارک فتنه و اتش افروزی برای زمین زدن انقلابی ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی بودند در فتنه 90 تا 92 برادران ارزشی! نیز به جمع آنان پیوستند تا «چپ راست کارگزار علیه خدمتگزار» به عینه تعبیر شود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ پس از فرمان حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی مبنی بر عدم اجازه برای از زمین بلند شدن احمدی نژاد که با مصاحبه های وزرای اخراجی دولت های نهم و دهم و دمیدن بر طبل موهوم انحراف از سوی آنان همراه شد،کاظمی،وحید دستجردی،دانشجو،مصلحی و جهرمی به بیان به اصطلاح ناگفته های!خویش از دوران وزارت پرداختند.

در این بین حمله کاظمی،دستجردی و جهرمی متفاوت با حملات مصلحی و دانشجو بوده و ضرب هجمه های این سه تن ناخودآگاه یادآور حملات ناجوانمردانه اصولگرایان به اصطلاح معتدل(و غلتیده در دامان دولت یازدهم) و حملات مصلحی با ضرب آهنگ بیشتر و دانشجو با ضرب آهنگ کمتر که اولی تداعی گر هجمه بی سابقه و ناجوانمردانه پایداری های تندرو و دومی یادآور حملات پایداری های منصف تر بود، بی تردید بر این اصل مهم صحه گذاشت که احمدینژاد وابسته به هیچ گروه و حزبی نبوده و اگر سال۸۸ اصلاح طلبان در تدارک فتنه و اتش افروزی برای زمین زدن انقلابی ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی بودند در فتنه ۹۰ تا ۹۲ برادران ارزشی! نیز به جمع آنان پیوستند تا «چپ راست کارگزار علیه خدمتگزار» به عینه تعبیر شود.

اما نکته مهم و مغفول مانده صحبتهای وحید دستجردی که مورد عنایت رسانه ها واقع نگردید، آنجایی بود که وی به حقیقتی مهم اعتراف کرد.

وحید دستجردی در بخشی از مصاحبه خود با برنامه شناسنامه در مورد درگیری نهایی اش با دکتراحمدینژاد می گوید:

« در مورد بودجه سلامت و وقتی هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود در مجلس لابی می‌کردیم چرا که مجلس جای لابی است و ما هم می‌خواستیم سهم سلامت را از هدفمندی بگیریم اما به خاطر دارم که رئیس جمهور با من تماس گرفتند و با صدای بلند پرخاش کردند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی که هستند و چرا آن‌جا هستند و بنده نیز آنقدر عصبانی شدم و پرخاشگرایانه گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است می‌توانند بروند لابی کنند اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است نمی‌تواند؟»

در مورد این سخنان ذکر چند نکته الزامی به نظر میرسد:

اول : اگر سرکار علیه! خانم وحید دستجری وزیر بهداشت پدر دوست قدیمی شان[۱] هاشمی رفسنجانی و یا وزیر بهداشت حجه الاسلام روحانی نیز بودند آیا می توانستند در برابر صحبتهای وی اینگونه پرخاش کنند و یا اینکه چون دکتر احمدی نژاد از جنس خاص سیاسیون غالب در ایران و جز آقازاده ها نبوده اند، یک وزیر که تا پیش از این در ده کوره های ایران نیز وی را نمی شناخته اند و با عنایت دکتر احمدی نژاد به وی، و با سر زبان افتادن نامش، دچار این تکبر و استعلا و خودبرتربینی شده است که در برابر رئیس جمهور ۲۵میلیونی اینگونه پرخاش می کند، امروز سر از پا نمیشناسد و اینگونه به منتخب ۶۳درصدی مردم اهانت می کند؟

دوم: ایشان بر اساس کدام مبنا مدعی اند که « مجلس جای لابی است؟»اصولا لابی کردن در قاموس حقیقت چه جایگاهی دارد؟

آیا دادن بودجه بخش سلامت نیاز به لابی دارد و یا اینکه جز وظایف ذاتی مجلس است؟

اگر جز وظایف ذاتی مجلس است(که قطعا اینگونه است) دیگر چه نیازی به لابی است؟

ایشان چه تضمینی به رییس جمهور داده بودند که در لابی های خود،حقوق ملت به نفع یک عده خاص(و یا یک فرد خاص) ذبح نشود؟

آیا این لابی ها جز فسادهای مالی و رانت خواری عایدی دیگری برای ملت داشته است؟ اصولا تفاوت ذاتی و مبنایی دکتر احمدی نژاد و غالب سیاسیون این کشور در اعتقاد نداشتن به لابی و زد و بند و نهایتا ذبح حقوق مردم به نفع عده ای خاص بود و بس! و حال اینکه جناب وحید دستجردی با کمال افتخار این موضوع را نقطه مثبت کارنامه خویش می داند!

سوم : اصولا دکتر احمدی نژاد آنچنان که گفته شد اعتقادی به لابی ندارد و اگر ادعای وحید دستجردی مبنی بر لابی معاونان وزارتخانه دیگر حقیقت نیز داشته باشد بی تردید مورد تایید دکتر احمدینژاد نبوده است و لیکن سوال اینجاست که این موضوع چه ارتباطی به حیطه کاری خانم وزیر دارد؟ آیا همین سخنان کافی و وافی در اثبات حقانیت دکتر احمدینژاد و گویای مظلومیت وی نیست؟

این نوشته را به پایان میرسانم با صحبتی از رئیس جمهور سابق مظلوم که اگرچه با سانسور کامل صداوسیما همراه شد و لیکن سانسورچیان باید بدانند که حقیقت روزی از پشت ابرهای تیره و تار خود را نمایان خواهد کرد:

« اصلا برای چی من و شما اومدیم تو این مناصب؟ برای چی شما نماینده شدی؟ برای چی بنده شدم نوکر ملت؟ اینم نکته بسیار مهمه هر روز باید یادآوری کنیم این اگر گم بشه همه چی از دست میره اصلا برای چی انقلاب شد؟ انقلاب درست شد ما یه حکومتی درست کنیم با هم دیگه حزب بازی در آریم بجنگیم….هرکسی هم رسید سر قدرت جیبش رو پر کنه و فک و فامیلشو و ایل و تبارشو….بعد هم هزار جور مسائل فرعی درست کنیم کسی به اینجور چیزا توجه نکنه برای این انقلاب شد؟برای این انقلاب شد که بخاطر گرفتن پستها و …دین و خدا و پیغمبر و مقدسات و همه چیزو خرج کنیم، برای اینا انقلاب شده؟ به هرقیمت؟ انقلاب شده برای انجام یک ماموریت الهی، انقلاب ما دنباله انقلاب پیامبر عظیم محمد مصطفاست»

_____________________________
[۱] ایشان تاکید کرده اند که از دوستان قدیمی فائزه هاشمی هستند و با خانواده هاشمی رفت و آمد خانوادگی داشته اند
 

میدان ۷۲/ حسین مهدیزاده نراقی