یک روز از دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان چهار کاندیدای حاضر در انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌گذرد. رهبری در این دیدار همگان را به آرامش دعوت کردند: "هم، آن کسانی که اکثریت را بدست آورده اند و هم آن کسانی که موفق به کسب اکثریت نشده اند، باید با صبر و بردباری و حفظ ظرفیت لازم، در رفتار و حرکات خود مراقبت کنند."

یک روز از آن دیدار می گذرد و همه مردم با توجه به وقایع ناگوار پیش آمده در شب‌های اخیر، انتظار رفتاری آرامش‌بخش از کاندیداها دارند.

 

با وجود چنین انتظاری، امروز بیانیه‌ی دیگری از سلسله بیانیه های میرحسین موسوی برای دعوت حامیانش "به حضور در صحنه" منتشر شد.

 

در این بیانیه، او از حامیانش خواسته که فردا، پنج‌شنبه، با حضور در مراکز گوناگون و با استفاده از نمادهای سوگواری، همدردی خود را با بازماندگان کسانی که در اغتشاشات اخیر "شهید" شده اند، اعلام کنند.

 

صدور بیانیه های پی در پی از سوی موسوی که در آن ها مردم به حضورهای خیابانی دعوت می شوند در حالی است که به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این نامزد انتخابات اخیر تا کنون برای اثبات ادعای خود درباره مخدوش بودن انتخابات حتی یک برگ سند هم ارائه نکرده است.

 

با این حال، شباهت عجیب ادبیات این بیانیه ها با بیانیه های سازمان مجاهدین، تناقض میان حضور دوستانه دیروز نمایندگان موسوی در محضر رهبر انقلاب را با آنچه امروز به عنوان بیانیه از سوی وی صادر شده است، حل می کند. به نظر می‌رسد بیانیه های مذکور نتیجه تصمیمات خودسرانه حلقه متخصصین جنگ روانی است که این روزها اداره موسوی را در دست گرفته است.

 

حضور افرادی چون "محمدرضا تاجیک" و "علی ربیعی(عباد)" در حلقه اول، و ارتباط تنگاتنگ این حلقه با تیم جنگ روانی مشارکت متشکل از افرادی چون "خسرو تهرانی" و "سعید حجاریان" در ستاد موسوی پیش از این نیز مشخص بود که با اهدافی برای بعد از انتخابات انجام می‌شود.

 

این گروه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی با بودجه نهاد ریاست جمهوری به انگلستان و برخی کشورهای دیگر اروپایی اعزام و در آنجا دوره های عالی "جنگ روانی" و "بحران" را گذرانده بودند.

 

با این حال، موسوی نیز که 3 روز پیش به دیدار رهبر انقلاب شتافته بود و فرمایشات ایشان درباره لزوم پیگیری قانونی ابهامات را پذیرفته بود، در برابر این رفتارهای خودسرانه مقاومت نمی کند.

 

مقام معظم رهبری در دیدار با میرحسین موسوی، با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها خطاب به موسوی تأکید کردند: "جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید."