به نظر می‌رسد محمد هاشمی دلخور از گذشته‌ها، نگران وضعیتی است که با تحت تاثیر قرار گرفتن کارگزاران از برخی جریانات افراطی اصلاح‌طلب، به زودی موج تازه‌ای از تخریب آقای هاشمی رفسنجانی به راه بیافتد.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ محمد هاشمی، برادر علی اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرده که مدتی است از حزب کارگزاران استعفا کرده و در جلسات آن شرکت نمی‌کند. وی گفته است: “الان بیش از یک ماه است که از تمام مسئولیت‌هایم در حزب کارگزاران کناره‌گیری کردم. من استعفای خود را از اوایل شهریورماه به شورای مرکزی حزب دادم.”

محمد هاشمی از اصلی ترین چهره های کارگزاران از ابتدای تاسیس تا کنون بوده است. ریاست هیات موسس حزب کارگزاران سازندگی، دبیر کمیته سیاسی، عضو کمیته سیاسی و عضو شورای مرکزی بخشی از سوابق محمد هاشمی در این حزب محسوب می شود.

وی دلایلی را هم برای جدایی از کارگزاران مطرح کرده است که یکی از اصلی ترین آن بر اساس آنچه که وی بیان کرده اضافه شدن چهره های جدید به حزب کارگزاران است. به گفته وی، این افراد جدید، کارگزاران را از حالت حزبی خارج کرده و تبدیل به یک جبهه با سلایق مختلف کرده اند.

حزب کارگزاران که آقای اکبر هاشمی رفسنجانی پدر معنوی آن محسوب می شود، هاشمی‌های دیگری را نیز در بدنه اصلی خود دارد، فائزه هاشمی، دختر هاشمی از اعضای اصلی این حزب محسوب می‌شود و حسین مرعشی، برادر خانم آقای هاشمی نیز از اعضای باسابقه آن است.

در همین حال روزنامه آرمان که به روزنامه خانوادگی هاشمی‌ها مشهور است، استعفای محمد هاشمی را “زنگ خطر یک خداحافظی ناگهانی” برای کارگزاران نامیده و تاکید کرده که استعفای محمد هاشمی ناگهانی و از قهرهای بچگانه و دفعی و آنی نیست و بی‌گمان موضوع تا جایی پیش رفته که امکان حضور او ممکن و میسر نبوده است.”

بعد از این ماجرا استعفای فائزه هاشمی نیز به رسانه‌ها راه یافت که البته بلافاصله با تکذیب غلامحسین کرباسچی، دبیر کل این حزب روبه‌رو شد؛ تکذیبی که هنوز با تایید یا رد فائزه هاشمی روبه‌رو نشده است.

به نظر می‌آید ترکیب کارگزاران بیشتر به سمت اصلاح‌طلبان تندروتر گرایش پیدا کرده و از خانواده هاشمی در حال فاصله گرفتن است. محمد هاشمی به نحوی این موضوع را تایید کرده است، وی در گفتگویی با روزنامه اصلاح‌طلب شرق، گفته است: “من نمی‌خواهم در تشکیلاتی کار کنم که به‌عنوان مثال می‌گویم -چون در مثل مناقشه نیست- سرنوشت حزب «مشارکت» را پیدا کند. من سابقه انقلابی داشتم و از ۱۶سالگی وارد مبارزه شدم. از ۱۱۷روزی که امام در پاریس بود من ۱۱۴روز با ایشان بودم. با همان هواپیمایی که امام به ایران آمد همراه ایشان شدم. اینجا مسوولیت‌هایی داشتم. نظام جمهوری اسلامی برای من نظام مقدسی است. حالا من نمی‌خواهم شاهد این باشم که حزبی که من عضوش هستم سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند.

این در حالی است که برخی منابع خبر می دهند، طیفی از کارگزاران درصدد یارگیری از احزاب منحله‌ای نظیر مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) هستند. نکته جالب اینکه اکثریت این طیف، روزگاری آقای هاشمی را عالیجناب سرخپوش می‌نامیدند و از اساس دشمنان در جه یک وی محسوب می شدند!