روزنامه اعتماد، اظهارات عیسی سحرخیز درباره بی‌علاقگی اصلاح طلبان به امام خمینی(ره) را «سخن یک شخص» خواند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سحرخیز هفته گذشته در مصاحبه با سایت ضدانقلابی و فتنه‌گر جرس- که توسط اصلاح‌طلبان فراری نظیر کدیور اداره می‌شود- گفته بود «بسیاری از اطلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.» این اظهارات با سکوت مدعیان اصلاح‌طلبی مواجه شد و اعتراض منتقدان را برانگیخت.

روزنامه اعتماد در واکنش به منتقدان و نه اظهارات سحرخیز نوشت: تعدادی از رسانه‌های اصولگرا دیروز به بهانه سخن یک شخص که در دامنه اصلاح‌طلبان تعریف می‌شود و البته نماینده همه اصلاح‌طلبان نیست، موج جدیدی از حملات تخریبی خود علیه اصلاح‌طلبان را آغاز کردند و با بهره‌گیری از تاکتیکی نخ‌نما شده سعی کردند تا این پیام را به مخاطبان خود منتقل کنند که اصلاح‌طلبان اعتقادی به امام‌خمینی(ره)، انقلاب و نظام ندارند. این در حالی است که مدیران جریان اصلاحات از یک سو و رسانه‌ها و فعالان سیاسی- اجتماعی این گفتمان از سوی دیگر همواره اذعان به این نکته داشته‌اند که هویت تاریخی اصلاح طلبی، انقلاب اسلامی است و بن و بن‌مایه اصلاح‌طلبی، منظومه فکری امام خمینی است.

این روزنامه می‌افزاید: همه گروه‌های اصلاح طلب از جمله اعضای مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتماد ملی، فعالان سیاسی در مشارکت، کارگزاران حزب اسلامی کار و مجاهدین انقلاب همواره بر این نکته تاکید کرده‌اند که اهتمام به نظرات امام برای نظام و اصلاح‌طلبان بسیار مهم است و باید درباره آنچه مدنظر امام خمینی(ره) و روح انقلاب ما بود کار کرد.

آنچه در این واکنش روزنامه زنجیره‌ای مسکوت مانده یا تحریف شده، چند مطلب است. 1- عیسی سحرخیز هرچند در نگاه افکار عمومی، انسان مبتذل و ورشکسته‌ای است که تا مرز حمایت از هم‌جنس‌بازان و بهائیان پیش رفت و در پیوند کامل با گروهک‌های ضدانقلاب- از لیبرال‌های نهضت آزادی تا شبه مارکسیست‌های توده و فدائیان خلق- قرار گرفت اما در عین حال از مجموعه اصلاح‌طلبان آدم معمولی نیست بله در دولت خاتمی، مدیرکل مطبوعات داخلی بود که طیفی از نشریات زنجیره‌ای را به کمک دیگر افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی راه‌اندازی کرد و به ایجاد پایگاه مطبوعاتی دشمن کمک کرد. بنابراین جای سؤال است که عنصری چنین آلوده و سقوط کرده و متهم به خیانت در مجموعه اصلاح‌طلبان چه می‌کند و کدام سنخیت باعث تجانس امثال وی با مدعیان اصلاح‌طلبی شده است!

2- این تنها نمونه رویگردانی مدعیان اصلاح طلبی از حضرت امام(ره) و خط و مکتب الهی ایشان نیست. در همان دوره اصلاحات علیرضا علوی‌تبار سردبیر روزنامه زنجیره‌ای صبح امروز (متعلق به سعید حجاریان) صراحتا اعلام کرد 3 طیف در جبهه مشارکت حضور دارند که طیف‌های تکنوکرات و روشنفکر در آن، طیف خط امامی مخالف با آقا منتظری را به حاشیه خواهد راند. آیا غیر از این اتفاق افتاد. یا آن هنگام که اکبر گنجی در مصاحبه با تاگس اشپیگل سایتونگ گفت خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت کدام یک از اصلاح‌طلبان از جمله همین روزنامه اعتماد کمترین صدایی به اعتراض بلند کرد؟ و یا وقتی در 16 آذر 88 اوباش آشوب‌طلب و پیاده‌نظام فتنه‌گران عکس حضرت امام را به آتش کشیدند و خبر بعد از آن به بزرگ‌ترین میراث امام - ولایت فقیه- توهین کردند حتی گفتند انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» آیا مدعیان اصلاح‌طلبی مرده بودند که صدایشان به اعتراض بلند نشد؟!