حسن روحانی با یادآوری وعده‌های دولت به مردم و اهتمام جدی همه مسؤولان به اجرای آنها، گفت: ما به مردم وعده دادیم که این کشور را از آن مسیر بسیار سخت دیروز به مسیری آسان‌تر و راحت‌تر عودت خواهیم داد!! یک سال از آن وعده ما گذشته است و از آن روزهایی که به مردم قول دادیم یک چهارم زمانمان صرف شده، باید بررسی کنیم که آیا به یک چهارم وعده‌ای که به مردم دادیم، عمل شده است؟ اگر نشده باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حسن روحانی عصر شنبه در دیدار و ضیافت افطار اعضای دولت، معاونان وزرا و رؤسای سازمان‌های تابعه با یادآوری وعده‌های دولت به مردم و اهتمام جدی همه مسؤولان به اجرای آنها، گفت: ما به مردم وعده دادیم که این کشور را از آن مسیر بسیار سخت دیروز به مسیری آسان‌تر و راحت‌تر عودت خواهیم داد!! یک سال از آن وعده ما گذشته است و از آن روزهایی که به مردم قول دادیم یک چهارم زمانمان صرف شده، باید بررسی کنیم که آیا به یک چهارم وعده‌ای که به مردم دادیم، عمل شده است؟ اگر نشده باید از مردم عذرخواهی کنیم.

تاکید و صراحت رئیس‌جمهور بر لزوم و ضرورت عذرخواهی از مردم در صورت عدم‌تحقق وعده‌ها را باید یک اقدام قابل قبول دانست.

آقای روحانی پیش از این و در جریان توزیع سبد کالا نیز از مردم عذرخواهی کرد. او اینک صراحتا گفته است با توجه به گذشت یک سال از عمر دولت چهارساله او در صورتی که به همین میزان، وعده‌های دولت در زمان انتخابات محقق نشده، باید از مردم عذرخواهی کرد. در ادامه این گزارش مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی مطرح شده آقای روحانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توان میزان تحقق وعده‌های آقای روحانی را طی مدت یک سال گذشته ارزیابی کرد. قاعدتا تحقق 25درصد این وعده‌ها مانع عذرخواهی دولت خواهد شد.

بررسی آمار وعده‌های مختلف منتسب به آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی می‌تواند میزان اجرا و تحقق این وعده‌ها را در طول یک سال گذشته نشان دهد. در هر صورت آقای روحانی صراحتا اعلام کرده است اگر او و دولتمردانش نتوانستند طی یک سال حدود 25درصد وعده‌های داده شده را محقق کنند، باید از مردم عذرخواهی کنند. البته این موضوع درحالی است که باید کیفیت وعده‌های داده شده را به عنوان یک پارامتر مهم در این محاسبات در نظر گرفت.

برنامه‌های 100 روزه معیشتی یکی از این وعده‌ها بوده است که البته موج روانی قابل‌توجهی در دوران تبلیغات ایجاد کرد. در مجموع نگاهی به آمار وعده ها نشان می دهد تنها کمتر از 10 درصد آنها تاکنون محقق شده است. به هر حال باید منتظر ماند و اقدام دولت در قبال این وعده‌ها را در انتظار نشست.

آیا دولت در یک سالگی خود از مردم عذرخواهی خواهد کرد؟ یا اینکه جشن تحقق وعده‌ها را برگزار خواهد کرد؟
منبع : روزنامه وطن امروز