خبرگزاری فارس با محمدحسین رجایی برادر بزرگتر شهید «محمدعلی رجایی» که شهید رجایی او را به عنوان وصی خود انتخاب کرد به گفت‌و‌گو نشسته که بخش هایی از آن را در ذیل می‌خوانید.

فارس: آیا شما با این شعار که رئیس جمهور را رجایی دیگر می‌دانند موافق هستید؟

احمدی‌نژاد نگفته می‌خواهم جای شهید رجایی باشم بلکه می‌گوید می‌خواهم راه او را ادامه دهم و الحمدالله موفق نیز بوده است؛ هیچ دولتی در مقطع زمانی خود نتوانسته کارهای وی را انجام دهد؛ امروز دولت اعضای خود را به همه استان‌ها برده و مشکلات مردم را پیگیری می‌کند و هیچ دولتی این کار را نکرده است.

دولت‌های قبل هم کار کرده‌اند اما در مرکز نشسته‌ و دستور می‌دادند همچنین پیگیری نمی‌کردند که چه شده است؛ اما احمدی‌نژاد در یک مرحله برای بررسی به استانی می‌رود و در دور دوم نیز برای پیگیری و نظارت می‌رود که این اقدامی اساسی است؛ در کارهای دولتی اگر نظارت نباشد مشکل به وجود می‌آید کما اینکه در گذشته حتی در زمان رضاشاه نیز وجود داشته است.

فارس: آیا شما قائل به وجود جریان انحرافی در دولت هستید؟

رجایی: تا جایی که بنده اطلاع دارم انحراف نیست چراکه اگر انحراف باشد رهبر انقلاب با قاطعیت برخورد می‌کند از این رو اختلاف سلیقه بوده و انحراف نیست؛ گاهی وقت‌ها برای سرعت‌بخشی به کارها دولت، خود اقداماتی را انجام می‌دهد نه اینکه مخالفتی با مجلس داشته باشد؛ ما باید برای مردم پیشرفت‌ها را توضیح دهیم چراکه اگر بخواهیم تنها نقاط ضعف را شرح دهیم هم مردم مایوس می‌شوند و هم دولت سرد خواهد شد.

فارس: برای مراسم حضور در ختم خواهر شهید رجایی برخی از اعضای جریان فتنه 88 فراخوانی دادند برای تطهیر سازی و مدعی شده‌ بودند تفکرات ما به شهید رجایی و شهید بهشتی نزدیک است، نظر شما در این باره چیست؟

جامعه اصلاح‌طلبان را قبول نمی‌کند، اینکه در فوت همشیره بنده اطلاعیه دادند از طرف خودشان بوده است حال نمی‌دانم چه کسی این مطالب را به آنها گفته که اطلاعات غلطی است اما به هر حال آنها سوء استفاده می‌کنند؛ کسی که در جایی خیانتش محرز شده دیگر نمی‌تواند در جامعه اظهار وجود کند؛ کسی که با مردم درمی‌‌افتد و آنها را می‌کشد اصلاح‌طلب نیست و در جامعه جایی ندارد. اصلاح‌طلب کسی است که یک چشمه از خود نشان دهد مثل کارهایی که احمدی‌نژاد کرده است.

دولت‌های قبلی نمونه‌ کاری مثل احمدی‌نژاد ندارند؛ اقدامات زیربنایی انجام دادند اما پیگیری نکردند؛ مشکل ما با دولت‌های قبلی در این مسئله است؛ الان آقای احمدی‌نژاد واقعا پرچمدار است و زحمت می‌کشد؛ همت و حرکت وی واقعا قابل تقدیر است اما اصلاح‌طلبان کوشش بی‌خودی می‌کنند.

فارس: یعنی اصلاح طلبی از دید شما ایجاد تغییرات گسترده در بحث مدیریت کلان کشور است و در نهایت احمدی‌نژاد یک اصلاح طلب است؟

اصلاح‌طلبی با حرف نیست با عمل است؛ به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست و احمدی‌نژاد مرد عمل بود؛ امیدواریم این راه را که احمدی‌نژاد رفته سایر مسئولان که می‌آیند نیز ادامه دهند.