حميد رسايي با اشاره به مذاکرات و لابي هاي پشت پرده برخي افراد از تلاش محمدرضا باهنر براي رأي نياوردن تعدادي از وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي کابينه دهم خبر داد.

حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اين خبر تاکيد کرد که چنين مبالغي هر سه ماه يک بار در اختيار نمايندگان قرار مي گيرد تا آنان براي انجام وظايف مربوط به نمايندگي اين پول را در اختيار شخصيت هاي حقيقي و حقوقي قرار دهند.

 

رسايي با رد هر گونه پرداختي و نيز اعطاي هدايا از سوي دولت و وزراي پيشنهادي به نمايندگان در آستانه راي اعتماد مجلس گفت: اصلا چنين چيزي وجود ندارد و انتشار چنين اخباري فضاسازي عليه مجلس است.

 

وي گفت: از سوي دولت هيچ وعده اي به نمايندگان داده نشده زيرا فضاي مجلس براي دادن راي اعتماد به وزرا فضاي مساعد و مثبتي است.

 

عضو فراکسيون اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه گفته مي شود برخي نمايندگان 100 ميليون تومان براي راي اعتماد به وزرا از دولت دريافت کرده اند، گفت: اصلا چنين چيزي صحت ندارد و نمايندگاني که چنين چيزي را دريافت کرده اند اگر شجاعت دارند، آن را علام کنند.

 

رسايي گفت: اگر قرار است از هر چيزي برداشت خود را داشته باشيم مي توان رييس مجلس را هم متهم کرد که در آستانه راي اعتماد چنين پولي را در اختيار نمايندگان قرار داده است.

 

عضو فراکسيون انقلاب اسلامي با اشاره به جلسه شب گذشته اين فراکسيون با رييس جمهور اظهار داشت: در اين جلسه اعضاي فراکسيون برآوردهاي خود را در خصوص وضعيت وزراي پيشنهادي و فضاي مجلس با رييس جمهور در ميان گذاشتند.

 

وي افزود: فضاي مجلس در حال حاضر بسيار خوب است و به خصوص بعد از سخنان رييس جمهوري شيب انتقادات کاهش يافته و پيش بيني مي شود وزرا راي بياورند.

 

نماينده تهران گفت: پيش بيني ما اين است که 2 تا 3 نفر از وزراي پيشنهادي نتوانند راي اعتماد مجلس را کسب کنند و بقيه وزرا موفق به اخذ راي اعتماد خواهند شد.

 

عضو کميسيون فرهنگي مجلس در عين حال از لابي برخي نمايندگان از جمله محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس براي اين که تعداد بيشتري از وزراي پيشنهادي راي نياورند، خبر داد و گفت: اينها تلاش مي کنند که تعداد وزرايي که راي نمي آورند بيشتر شود.

 

وي با تاکيد بر اين که ديدارها و ملاقات نمايندگان با وزراي پيشنهادي در دوره هاي مختلف مجلس روند مرسومي بوده است، گفت: اين گونه رفت و آمدها در همه دوره ها وجود داشته و برخي نمايندگان را در دفاتري خارج از مجلس دعوت مي کردند و چنين نيست که بخواهند در خلال اين دعوت ها فضاي مجلس را تحت تاثير قرار دهند.

 

رسايي ادامه داد: تنها کسي که چيزي از وزير دفاع گرفت و با او مخالفت نکرد آقاي قوامي بود که يک تانک گرفت و به عنوان مخالف صحبت نکرد.