خدمات بی‌منت و گسترده دولت آقای احمدی‌نژاد تمام‌شدنی نیست و گاهی اوقات آمار خدمات دولت آنقدر بزرگ است که خودمان به تردید می‌افتیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تهمت‌های زیادی به دولت‌های نهم و دهم زده‌اند اما به احترام رهبری حرفی نمی‌زنیم و حرفی هم نخواهیم زد‌ اما در همه جا حرکات ما ثبت شده است.
محمدرضا رحیمی در جشن ثبت جهانی باغ موزه اکبریه بیرجند اظهار کرد: خدمات بی‌منت و گسترده دولت آقای احمدی‌نژاد تمام‌شدنی نیست و گاهی اوقات آمار خدمات دولت آنقدر بزرگ است که خودمان به تردید می‌افتیم.

وی افزود: در مبارزه با فساد در طی دولت‌های نهم و دهم اقدامات بسیار زیادی انجام شده است اما هنوز به حد دلخواه نرسیده‌‎ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌‎ها را از مدت‌ها پیش پنهان کرده تا دشمن شاد نشود، گفت: در سال گذشته شدت تحریم‌ها به حدی بود که برای تجارت جهان گرفتاری‌های زیادی داشته‌ایم و تمام راه‌های پولی کشور در دنیا با تحریم مواجه شده است اما دولت در چنین شرایط سختی کارهای بسیار بزرگی مانند مسکن مهر، گازرسانی، ساخت بیمارستان واحداث راه‌ و جاده‌های شهری و روستایی را در کشور انجام داده که این خدمات دولت در تاریخ ثبت می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه مشکلات ایجاد شده در دو سال اخیر در بخش اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: تحریم‌ها یکی از موضوعاتی بود که دولت سعی کرد با تدابیر و بدون آنکه دل دشمنان شاد شود مسایل و مشکلات را حل کند.
رحیمی به تبلیغات و مناظره‌های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچکدام از این نامزدها به نقش تحریم در مسایل اقتصادی اشاره نکردند.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه افرادی بودند که قدر این دولت را ندانسته و یا می‌دانستند و پابر حق گذاشتند ، تصریح کرد: بدون تردید این‌گونه نخواهد ماند.
وی با یادآوری سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره رضایت از عملکرد دولت‌های نهم و دهم، گفت: ایشان بخوبی از علمکرد و خدمات دولت آگاه هستند.
وی افزود: متاسفانه با وجود خدمات شبانه‌روزی دولت احمدی نژاد، بارها این دولت مورد آماج تهمت‌ها قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه به اقدامات دولت در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت تلاش کرد با برگزاری جلسات و تشکیل ستادی برای مبارزه با فساد، ریشه آن را بخشکاند اما متاسفانه در این راستا کارشکنی‌هایی صورت گرفت.
وی ادامه داد: بسیاری تلاش کردند تا اجازه ندهند دولت در این زمینه فعالیت‌های خود را پیگیری کند اما ما همچنان پیگیر مساله مبارزه با فساد اقتصادی هستیم.

رحیمی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی توسط دولت دهم برای ساختن مسکن مهر صورت گرفته است، یادآور شد: امروز به هر طرف که نگاه می‌کنیم چشم‌اندازی از مسکن‌های مهر که از افتخارات دولت احمدی‌نژاد است می‌بینیم.

دولت احمدی‌نژاد آرزوها را محقق کرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: روزی خانه‌دار شدن مردم در کشور یک آرزو بود که دولت احمدی‌نژاد این آرزو را محقق کرد.
وی به اقدامات بسیار خوب دولت در زمینه مسکن مهر اشاره کرد و ادامه داد: در بخش مسکن مهر نیز اقدامات بسیار اساسی صورت گرفته  به طوری که با ورود به هر استان و شهرستان این خدمات به خوبی نمایان است.

رحیمی ساخت سر پناه برای اقشار مختلف مردم را از دیگر اقدامات بسیار خوب دولت دانست و افزود: در بخش مسکن مهر، بسیاری از افراد که خانه‌دار شدن برای آنها به صورت یک آرزو درآمده بود، صاحب خانه شدند.
 

توجه به عمران مناطق محروم یکی از کارهای اساسی دولت‌ بود

معاون اول رئیس جمهور گفت: توجه به عمران مناطق محروم یکی از اساسی‌ترین اقدامات هر دولت بوده که دولت دهم در این امر سرآمد این دولت‌ها بوده است.
رحیمی اظهار داشت: هر طرح عمرانی که انجام شود در محرومیت‌زدایی موثر است.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی برای تمامی ملت‌ها امری مهم است، اذعان داشت: اجرای طرح‌های عمرانی سبب خوشحالی و شادمانی افرادی می‌شود که از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت‌های هر دولت توجه به عمران و آبادانی مناطق محروم است.

رحیمی با بیان اینکه دولت دهم سرآمد تمام دولت‌ها در سفرهای استانی بوده است، تصریح کرد: در چهار سفر استانی دولت دهم محدودیت‌ها و نیازمند‌ی‌ها شناسایی شده و بر اساس آن طرح‌هایی به تصویب رسیده است.

وی متذکر شد: انجام هر پروژه عمرانی در هر استان و روستا برای رفع محرومیت برای دولت و ملت مهم است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سه بیمارستان، مسکن مهر و جاده‌های شهری و روستایی در خراسان جنوبی از عمده‌ترین پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی با بیان اینکه با اجرای پروژه مسکن مهر بسیاری از افراد صاحب خانه شدند، اذعان داشت: دولت دهم به افتتاح مسکن مهر در تمام استان‌ها توجه ویژه داشته است.