درویش پورگفت: وضعیت حاکم در اردوگاه اصولگرایان و به ویژه ائتلاف های موجود این شائبه را بیش از گذشته تقویت می کند که سهم خواهی و گرفتن پست های کلیدی در دولت آینده هدف اصلی ورود برخی به عرصه رقابت انتخاباتی است.

حجت الله درویش پور با انتقاد از تشکیل ائتلاف های متعدد درجریان اصوگرایی،‌ خاطر نشان کرد: تشکیل ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ معنایی ندارد.
وی ادامه داد: چند حزب و گروه سیاسی برای حمایت از کاندیدایی مشخص می توانند ائتلاف تشکیل دهند،‌چرا که برای جایگاه ریاست جمهوری تنها نیاز به یک فرد است و تشکیل ائتلاف میان افرادی که هر کدام خود را کاندیدای تصدی این مقام کرده اند،‌امر پذیرفتنی و قابل قبولی نیست.
اردوگاه اصولگرایی این روزها آن قدر کاندیدا دارد که با وجود سازماندهی 8 نفر از آنان در دو ائتلاف، هنوز افراد سرشناس دیگری بیرون از این دو مجموعه باقی مانده اند.
غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف از چند ماه پیش با اعلام زودهنگام و تشکیل ائتلاف انتخاباتی تحت عنوان 1+ 2این باب را گشودند.
مصطفی پورمحمدی، محمد حسن ابوترابی، محمدرضا باهنر، منوچهر متکی و یحیی آل اسحاق 5 اصولگرای دیگری هستند که زیر چتر ائتلاف 5 جانبه وارد عرصه شده اند.
با این همه هنوز نام‌های دیگری مانند، محسن رضایی، علی فلاحیان و محمدسعیدی کیا از زیر چتر این ائتلاف‌ها بیرون مانده اند و هرسه نفر نیز اعلام کرده اند که در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند. این ائتلاف‌ها که در اردوگاه اصولگرایی شکل گرفته است، اما با واکنش تند برخی از نامزدهای اصولگرا مواجه شده اند.
حجت‌الاسلام علی فلاحیان از جمله منتقدان ائتلاف های شکل گرفته است که می گوید: افرادی که ائتلاف را مطرح می‏‌کنند،دانش سیاسی ندارند. برخی با این بهانه که ما می‏‌خواهیم زیاد باشیم، ائتلاف می‌کنند، درحالی‌که هرکس اسم می‌نویسد و می‌گوید می‌خواهم ائتلاف کنم و بعد سهم خواهی می‎کند و خواستار معاونت اول و وزارتخانه می‎شود، این‏ها برای این آمده‌اند.

نماینده ایذه و باغملک در ادامه گفت وگوی خود با شبکه ایران ائتلاف های صورت گرفته را ائتلاف های متزلزلی دانست و افزود: ائتلاف های موجود نشان دهنده سردرگمی و تزلزل تشکیل دهندگان است که هنوز نمی دانند آیا واقعاً به صورت جدی در عرصه انتخابات شرکت حضور خواهند داشت و یا نه و این خود نشانه شکست است.
وی اضافه کرد: وضعیت حاکم در اردوگاه اصولگرایان و به ویژه ائتلاف های موجود این شائبه را بیش از گذشته تقویت می کند که سهم خواهی و گرفتن پست های کلیدی در دولت آینده هدف اصلی ورود برخی به عرصه رقابت انتخاباتی است.
این نماینده اصولگرای مجلس تأکید کرد: مبارزه سیاسی برای کسب قدرت و رسیدن به جایگاه وزارت با کمترین هزینه از جمله اهداف ورود عده ای به عرصه رقابت انتخاباتی است.
وی با اشاره به اینکه چنین اقدامی زیبنده افراد انقلابی نیست و آفتی برای این اشخاص به شمار می آید، ‌تصریح کرد: فردی که اعلام کاندیداتوری می کند اگر به نفع دیگری صحنه را ترک کند در حقیقت جایگاه خود را در افکارعمومی تنزل داده است.
درویش پور با اشاره به اینکه ورود فراکسیون های مجلس به عرصه انتخابات نه تنها بدون اشکال است بلکه منجر گرمتر شدن تنور انتخابات خواهد شد،‌گفت: البته رقابت انتخاباتی فراکسیون های مجلس نباید تأثیری در قانونگذاری داشته باشد.
وی در عین حال تأکید کرد : کلیت مجلس حق حمایت از کاندیدای خاصی را ندارد،‌اما حمایت نمایندگان ذی نفوذ از برخی کاندیداها اشکالی ندارد.