كارشناس مسائل سياسي گفت: سخنان شهيد ديالمه را كه فرموده بود "شما بعد از 30 سال متوجه مي‌شويد كه موسوي به علت انحرافات فكري خيانت خواهد كرد "، را در صدا و سيما نشان دهيد.

سعيد قاسمي استاد دانشگاه و كارشناس مسائل سياسي ضمن تبريك به مناسبت پيروزي‌هاي مكرر سال گذشته و پيروزي مردم شريف در فتنه 88 تصريح كرد: پيروزي‌هاي مردم آزاده و قهرمان مصر و تونس قطعاً منبعث از انقلاب اسلامي ايران است.

*مدل فكري برخي مسؤلين باعث شد ريشه فتنه خشكانده نشود

وي ادامه داد: بعد از فتنه 88، آن چيزي كه انتظار مي‌رفت اين بود كه جمهوري اسلامي ايران بايد منتظر يك پاتك از سوي دشمن باشد چرا كه بنا به دلايلي ضعف در سيستم قضايي و مدل فكري بخشي از مسئولين در مراكز مختلف باعث شد كه ريشه فتنه خشكانده نشود لذا در 25 بهمن سال 89 آن اتفاقات ناگوار انجام گرفت.

اين استاد دانشگاه با اشاره به عجيب بودن روز 25 بهمن اظهار داشت: اين روز از يك طرف روزي بود كه هم‌جنس‌گرايان آن را به نام روز ولنتاين ناميده‌اند كه اين روز از اساس يك انحراف است و از طرفي ديگر در همين 25 بهمن سال 57 بود كه موج افراد ضدانقلاب، سه روز بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، در مقابل بيت حضرت امام خميني(ره) در خيابان ايران خودنمايي كرد.

قاسمي افزود: قبل از دعوت موسوي و كروبي براي حضور در خيابان‌ها، مي‌بينيم كه دعوت كننده اصلي در پشت پرده، سلطنت‌طلبان اسرائيل، شوراي سياست خارجي آمريكا و منافقين هستند كه از صداي آمريكا و بي‌بي‌سي از مردم خواستند تا به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس به خيابان بيايند.

وي ادامه داد: شعارهايي كه اين افراد معدود سر مي‌دادند هيچ‌كدام در جهت حمايت از انقلاب مردم مصر و تونس نبود، بلكه شعارها پيوسته عليه كليت نظام اسلامي بود؛ هم‌چنين اقدام كثيفي كه اين اغتشاش‌گران انجام دادند، عمليات مسلحانه آنها بود كه با اين حركت كاسه صبر امت حزب‌الله لبريز شد.

*فتنه 88 چوب كم كاري دولت‌هاي گذشته است

قاسمي با اشاره به انحرافاتي كه در زمان رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و خاتمي پديدار گشت، اظهار داشت: براي ما بسيار روشن است كه اكنون چوب كوتاهي‌هاي عملكرد رياست جمهوري‌هاي گذشته را مي‌خوريم چرا كه در آن زمان چه در سياست داخلي و چه در سياست خارجي برخي از مسئولين دچار انحرافات ريشه‌اي شدند و از استراتژي حضرت روح‌الله بسيار فاصله گرفتند.

وي تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيم كه افراد آلزايمر گرفته و پوسيده‌اي مانند موسوي و كروبي در قد و قواره فتنه‌گران نيستند اين افراد را ما به خوبي مي‌شناسيم. درست است اين افراد در اين فتنه بازي خوردند اما دشمن سعي دارد اين افراد را علمدار نوك پيكان فتنه نشان دهد تا ما را از اتاق فكر و تصميم‌گيرنده اصلي اين فتنه بي‌خبر نگه‌دارد.

*پدر خوانده فتنه در ايران آقاي رفسنجاني است

قاسمي ادامه داد: در ايران اين فتنه يك پدرخوانده‌اي دارد كه با اتاق فكري كه راه‌اندازي كرده است به فتنه‌گران خط مي‌دهد و خودش با سكوت و هم‌نوايي با اين جريان، فتنه را هدايت مي‌كند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به مواضع دوپهلوي آقاي هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: نبايد خوف داشته باشيم تا نام آقاي هاشمي را در شكل‌گيري فتنه بكار ببريم، آقاي هاشمي با اينكه حق براي همه پديدار گشته بود، نه تنها روشن و شفاف مواضع خود را اعلام نمي‌كرد بلكه در آخرين سخنانش هم اشاره كرده است كه مواضع من همان مواضعي است كه در نماز جمعه سال گذشته اعلام كرده‌ام.

*انقلاب مردم مصر و تونس يك دهه زودتر بايد اتفاق مي‌افتاد

وي ادامه داد: يقين دارم كه اگر مدل فكري برخي از آقايان در زمان رياست جمهوري آقايان هاشمي رفسنجاني و خاتمي تأثيرپذير از تفكرات غربي‌ نبود، ما خيلي زودتر مي‌توانستيم انقلاب اسلامي را به مصر و تونس منتقل كنيم؛ يعني انقلاب مصر و تونس بايد يك دهه زودتر اتفاق مي‌افتاد.

قاسمي افزود: انزواي سياسي و دوري از تفكرات حضرت امام(ره) در سياست خارجي دوران رياست جمهوري آقايان، باعث تأخير در صدور انقلاب اسلامي به كشورهاي منطقه‌اي شد و اگر مي‌بينيد كه مصر، تونس، بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي به پيروزي‌هاي مكرر دست پيدا مي‌كنند، علت آن ايستادگي بر مدل فكري انقلاب اسلامي و احياي تفكر حضرت روح‌الله است.

*مسئولين اطلاعات لازم را در اختيار مردم بگذارند

وي با اشاره به لزوم پيگيري سيستم قضايي و وزارت اطلاعات براي شناسايي شبكه‌هاي فتنه تصريح كرد: مردم ما از نيروهاي اطلاعاتي مي‌خواهند تا مراكز فتنه را با تمام جزئيات شناسايي كنند و به خوبي اطلاع‌رساني لازم را به مردم انجام دهند.

عضو شوراي مركزي قرارگاه عمار افزود: اگر سيستم اطلاعات و دستگاه قضايي، اين شبكه‌ها را شناسايي نكنند و يا به مردم اطلاعات درست را انتقال ندهند، اتفاق خاصي در نظام نمي‌افتد اما آن مسئولين از چشم مردم خواهند افتاد.

قاسمي ادامه داد: نبايد برخي از مسئولين به علت نان و نمك‌هايي كه با يكديگر خورده‌اند و يا نان‌هايي كه به يكديگر قرض داده‌اند، در برخورد با فتنه‌گران كوتاه بيايند و با توجيه‌گري، روابط دوستانه‌شان را ادامه دهند.

*عملكرد نادرست خواص علت طولاني شدن فتنه بود

وي يكي از عواملي كه باعث شد نبرد قهرمانانه مردم با فتنه‌گران، هشت ماه به طول انجامد را عملكرد نادرست برخي از خواص دانست و تصريح كرد: مردم ما به علمدارهايي كه برخي در قم، برخي در دانشگاه و برخي به عنوان چهره‌هاي سرشناس سپاه پاسداران بودند، نگاه مي‌كردند و وقتي مي‌ديدند كه آنها با فتنه‌گران هم‌نوا شده‌اند و يا سكوت اختيار كرده‌اند، با خود گفتند اگر بخواهيم با اين افراد پيش برويم به بيراهه خواهيم رفت. بنابراين در 9 دي و 22 بهمن راهشان را از اين افراد جدا كردند.

قاسمي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از اين اتفاقات فرمودند كه برخي از خواص در امتحان خود مردود شدند، بنابراين مردم خود تصميم گرفتند تا پرچم را به دست گيرند و آن حماسه را رقم بزنند؛اين مسئله كه مردم خود تصميم گرفتند به ميدان بيايند و برخي از خواص، چهره واقعيشان نشان داده شد، از بركات فتنه سال گذشته بود.

اين استاد دانشگاه يكي ديگر از عواملي كه باعث شد فتنه سال گذشته 8 ماه به طول انجامد را عملكرد صدا و سيما دانست و افزود: مصونيتي كه در برخي از عناصر صدا وسيما وجود دارد باعث شد كه آن اتفاقات و خيانت‌هايي كه از طرف فتنه‌گران و آشوب‌گران رخ داد، به خوبي براي مردم بيان نشود. با اين حال در روزهاي اخير صدا و سيما عملكرد بهتري نسبت به گذشته را در پيش گرفته است.

* آقاي هاشمي 5 دقيقه بيشتر نتوانست به راهپيمايي بپردازد

وي با اشاره به آزادي بي‌حد و مرز در كشور ايران تصريح كرد: در كشور ايران در امور اقتصادي و سياسي آزادي‌هاي بيش از اندازه به افراد داده شده است، البته اين آزادي به نوعي قابل تقدير است تا مردم به بلوغي برسند كه ايران اسلامي زنداني بشود براي موسوي و كروبي كه در هر جايي كه آنها قدم مي‌گذارند حتي كودكان با پرتاب لنگه كفش انزجار خود را از آنان اعلام مي‌كنند.

عضو شوراي مركزي قرارگاه عمار ادامه داد: از صدا و سيما انتظار داشتيم تا صحنه‌اي را كه مردم با چوب در راهپيمايي 22 بهمن 89 به دنبال آقاي هاشمي رفسنجاني مي‌دويدند را نشان دهد، آقاي هاشمي 5 دقيقه بيشتر نتوانست به راهپيمايي بپردازد، البته مردم روستاهاي دور افتاده هم اين را مي‌دانند كه برخي مصالح متأسفانه با مصالح مجمع تشخيص مصلحت گره خورده است.

وي با اشاره به وجود اساتيد ليبرال و دموكرات و اساتيد يهودي و صهيونيست در دانشگاه‌ها تصريح كرد: سه نسل جوان ما در دانشگاه‌ها مي‌آيند و مي‌روند و برخي از اساتيد با انحراف فكري تخم نفاق را درميان برخي از جوانان كاشتند، لذا نظام بايد اين مسئله را پايان دهد.

*دستگيري سران فتنه نبايد احساساتي باشد

قاسمي افزود: دستگيري سران فتنه نبايد احساساتي باشد، صدا و سيما بايد در تمام شب‌ها به مانيفست و تفكر حضرت امام و بيانات رهبر معظم انقلاب بپردازند، نه اينكه فقط در شب 22 بهمن و انتخابات سخنان امام (ره) را پخش كنند؛ بايد وصيت‌نامه امام را به گوش نسل سوم و افراد فراموشكار رسانيد كه در اين صورت با روشن‌گري و اطلاع‌رساني مناسب، محاكمه سران فتنه به خوبي صورت مي‌گيرد.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: سخنان شهيد ديالمه را كه فرموده بود "شما بعد از 30 سال متوجه مي‌شويد كه موسوي به علت انحرافات فكري خيانت خواهد كرد "، را در صدا و سيما نشان دهيد و با روشنگري و اطلاع‌رساني موشكافانه و برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي، زمينه محاكمه سران فتنه را فراهم كنيد.

قاسمي با اشاره به سخنان معظم رهبر انقلاب كه در قم و تاكيد ايشان مبني بر اينكه "ممكن است در‌ آينده حوادثي از اين قبيل رخ دهد و هنوز فتنه به پايان نرسيده است " تصريح كرد: ما بايد با آمادگي، خود را براي حملات بعدي دشمن آماده كنيم و با شناسايي مركز فتنه، نقشه‌هاي آنها را نقش بر‌ آب كنيم.

*دشمن قصد دارد فتنه گر اصلي فراموش شد

وي يكي از علل استحكام افراد مذهبي را در يك دست بودن هيئت‌هاي مذهبي دانست كه در زمان فتنه به خوبي با اتحاد يكديگر به موضع‌گيري مي‌پرداختند و گفت: دشمن قصد دارد تا با نفوذ در هيئت‌هاي مذهبي، مسائل اصلي را كم‌رنگ كند و با انحراف در تفكرات جوانان، افكار آنان را طوري هدايت كند كه فلان مسئول در دولت فتنه‌گر است.

قاسمي افزود: تمام نگاه‌ها به‌ آن شخص بود كه ما ديديم در 25 بهمن، فتنه‌گران اصلي دوباره به ميدان آمدند؛ ما ابتدا بايد مانند زمان جنگ به پاكسازي مناطق تصرف شده بپردازيم و بعد به اهداف ديگرمان در عمق رسيدگي كنيم. يعني وقتي با اين افراد تسويه ‌حساب نشده است، روي مسائل درجه دوم تأكيد نكنيم.

*حمايت از دولت حمايت از مشايي نيست

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: متاسفانه اگر كسي بخواهد از كليت نظام و دولت حمايت كند سريعاً او را به دفاع از مشايي متهم مي‌كنند در صورتي كه اين امر يك خط انحرافي است. البته اين براي همه مشخص است كه اشتباهاتي در بحث‌هايي كه آقاي مشايي مطرح كرده است گاهي اوقات با اصول مغايرت دارد اما وقتي فردي مدام بر اين تأكيد كند و مشكلات اصلي و اساسي را فراموش كند، درست نيست.

وي خاطر نشان كرد: مردم فهيم كشور ما در اين ايام در سياست‌هاي داخلي و خارجي نظام، به خوبي سره را از ناسره تشخيص مي‌دهند و با اصول و مباني حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل منحرفين، با هر سمت و لباسي كه باشند ايستادگي مي‌كنند و هيچ گونه اغماضي را نمي‌پذيرند.

قاسمي ادامه داد: خواست دشمن اين است كه دولت فعلي را تضعيف كند ما نبايد با دشمن هم‌صدا شويم و بخشي از پتانسيل نظام را به هدر دهيم؛ باز ممكن است در يك ماه آينده مسئولي اشتباهي را انجام دهد و يا حرف نامربوطي را بزند آن وقت است كه تمام بحث‌ها به او كشيده و اصل موضوع فراموش مي‌شود؛ بايد مواظب اين خطرات باشيم.