با تخریب گذشتگان و تیم های قبلی پیشرفتی صورت نمی گیرد و دولت باید به این نکته توجه کند که اگر قرار باشد هر که بر روی کار می آید این گونه برخورد کند " سنگ روی سنگ" نمی ماند و ممکن است این مسئله برای دولت فعلی هم رخ دهد .

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، به نقل از «برای مردم»: روزهای انتخابات ریاست جمهوری 1392 هر کاندیدایی شعارها و سخن هایی می گفت تا بتواند که رای ها را به سمت خود جلب کند. در نتیجه آقای حسن روحانی رای آورد و آنچه باقی ماند یک سری مطالبات ما از ایشان بود ،از آنجایی که بسیاری این دولت را با ژست های عجیب فرهنگی می شناسند، برای مردم گفتگویی داشته با جناب حجت الاسلام عباس امیری فر، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، کرده است که مشروح آن را می توانید در ادامه ی همین مطلب بخوانید.

متن مصاحبه ی برای مردم با حجت الاسلام عباس امیری فر:

برای مردم: برنامه های فرهنگی دولت را تا چه اندازه مطابق با اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی می دانید؟

در بیان برنامه های دولت جدید باید گفت که این دولت هنوز برنامه ی مدونی در خصوص فرهنگ ارائه نداده است و ما هنوز از برنامه ی ایشان خبر نداریم. سن مجموعه ی فرهنگی دولت بسیار بالا است و علاوه بر این دولت وعده هایی داده بود که ما انتظار داشتیم به آن ها عمل کند ولی متاسفانه تا حالا شاهد این قضیه نبودیم .

برای مردم: جناب روحانی در انتخابات گفتند که از دولت گذشته و تیم های متخصص آن به عنوان مشاور استفاده می کند این قضیه تا به حال تا چه اندازه به وقوع پیوسته است ؟

دولت از تیم دولت گذشته به عنوان کسانی که چهار سال این منصب ها را در دست داشته اند هیچ مشاوره ای نگرفته ؛ دریغ از این که کوچک ترین در خواست همکاری کند، یا تماسی جهت این که تبادل آرا با ما که مسول گذشته ی نهاد فرهنگی این مملکت بودیم داشته باشند. آن ها حتی به من در روز معارفه اجازه ندادند که حتی یک متن در خصوص کارهای انجام گرفته و مسولیت های باقی مانده آماده کنم. دولت فعلا مشغول برداشتن مهره های سابق و روی کار آوردن اتوبوسی مسولین بازنشسته فرسوده ی نظام است .

برای مردم: مسائلی مثل روز سینما سلام، تک خوانی زنان، صحبت ها ی جشنواره فیلم فجر را ناشی از چه می دانید؟

این مسائل ریشه در بی برنامگی دارد. تک خوانی زن در برابر وزیر ناپسند و خلاف وعده های دولت است. دولت وعده داده بود که با مراجع هم نظر باشد ولی در عمل شاهدیم که عکس این قضایا رخ می دهد. مثلا در همین قضیه ی سینما فیلمی می خواهد که در مورد عاشورا بگوید باید حداقل یک مقتل را خوانده باشد. اما ما شاهد چیز دیگری در واقع هستیم.

برای مردم: چقدر این مسائل می تواند عامدانه باشد؟

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید به دولت وقت داد، به هر حال این مسولین هشت سال از سمت های کلان دور بودند و حالا بعد از آن دوره ی طولانی بازگشته اند و این امور زیاد دور از انتظار نیست. البته ما به عنوان کسانی که هشت سال بر سر کار بودیم و با فضای حال مسائل بهتر از آقایان آشنایی داریم هم به نوبه ی خود حاضریم در صورت تمایل دولت به وی مشاوره و کمک بدهیم تا ان شاء الله مسائل حل شود و مملکت به روال عادی برگردد. لذا باید با امید سخن گفت و نمی شود گفت که این دست از مسائل عمدی بوده است .

برای مردم: آیا تیم دولت در حد و اندازه های مطالبات فرهنگی رهبری هستند؟

البته باید به دولت فرصت داد و دید که دولت با بودجه فرهنگی که از سال جدید اجرا می شود چگونه برخورد می کند تا بشود در این خصوص بیشتر نقد کرد، اما تا به حال در آن حد اندازه ای که رهبری می خواسته اند نبوده اند. بزرگترین خطری که در کمین دولت برای سال آینده است بی برنامگی است و نه چیز دیگر.

برای مردم: در پایان اگر مطلب خاصی درباره ی تعامل با دولت مانده است بفرمایید؟
با توجه به نقدهایی که وجود دارد همه باید به دولت کمک کنند تا کارها پیش برود. با تخریب گذشتگان و تیم های قبلی پیشرفتی صورت نمی گیرد و دولت باید به این نکته توجه کند که اگر قرار باشد هر که بر روی کار می آید این گونه برخورد کند " سنگ روی سنگ" نمی ماند و ممکن است این مسئله برای دولت فعلی هم رخ دهد .