حجت‌الاسلام ادیب یزدی، از اساتید حوزه با اشاره به فتنه‌گری‌های گروه‌های فشار بین‌المللی بر نظام اسلامی در جریان انتخابات 88 و در پیش بودن انتخابات بسیار حساس سال 92 تاکید می‌کند: ما نباید مجدداً شاهد برافراشته شدن خیمه‌های فتنه باشیم.

وی معتقد است: باید با یک دوراندیشی حکیمانه و با یک احتیاط ویژه برگرفته از فرامین حضرات معصومین در ایجاد صلح و آرامش و امنیت روانی در جامعه به مواجهه توطئه‌های شرم‌آور دشمن رهسپار شویم.
حجت‌الاسلام ادیب یزدی لزوم رهسپار شدن در این مسیر را تلطیف قلوب و تفاهم فکری در میان مسئولان اجرایی کشور دانست.
ملغمه‌ای از توطئه‌های اقتصادی و امنیتی
این استاد حوزه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عبور از پیچ تاریخی مدنظر رهبری خاطرنشان می‌کند: پیچ تاریخی ملغمه‌ای از توطئه‌های اقتصادی و امنیتی علیه نظام جمهوری اسلامی است. حجت‌الاسلام ادیب یزدی با بیان این که با پیشرفت انقلاب اسلامی و با تبلور فراگیر اقتدار نظام اسلامی در منطقه، استکبار جهانی دستپاچه شده است، تصریح می‌کند: استکبار و اذنابش با سرعت بیشتری خود را هماهنگ می‌کنند برای آن که بتوانند لطمه‌های سنگینی به فراگیری نظام اسلامی و به تفکر حاکم در جمهوری اسلامی وارد کنند.
حجت‌الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه بیانات وجود مبارک رهبری ناظر بر این است که مواظب باشید این پیچ تبدیل به پرتگاه نشود، خاطرنشان می‌کند: اگر خدای ناکرده این پیچ تبدیل به پرتگاه شود، خسارت‌های بسیار عمیق و غیرقابل جبرانی وارد خواهد شد.
اما اگر پیچی باشد که با تعامل و رفاقت بیشتر مسئولین و با حضورشان در صفوف مقدم دفاع از نظام اسلامی همراه شود، آن وقت می‌توانیم از این پیچ با احتیاط و دقت عبور کنیم و ان‌شاءالله وارد فضایی بعد از پیچ شویم که بسیار روشن و مطلوب خواهد بود.
وی با بیان این‌که من دست مسئولینی که مورد تایید آقا هستند را می‌بوسم، تاکید کرد: از آنها استدعا می‌کنم دست از سرکشی نفس برداریم و کارهایی که دشمن را شاد می‌کنند کنار بگذاریم و برای جبران این موضوعات هرچه سریعتر یک جلسه آشتی و وفاق برگزار شود. من یقین می‌دانم اگر رؤسای قوا دست به چنین کاری بزنند حتی در بازار اقتصادمان هم با برکات بی‌شماری مواجه خواهیم بود.