رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در خصوص نحوه مبارزه دیپلماتیک با غرب تصریح کرد: باید در مواجهه با غربی‌ها دانش چگونگی مبارزه کردن را بدانیم؛ امام راحل هرگز موافق این نبود که انگشت اتهام از روی آمریکا برداشته شود و به همین دلیل محور مبارزه را بر مبنای مبارزه با استکبار جهانی قرار داده بود. رویکرد نرمش قهرمانانه نباید به شکلی باشد که دشمن بتواند در روابط دیپلماتیک با نرمش ما ضعف‌های خود را بپوشاند.

سی و دومین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا به همت ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی ولاء منتظر با سخنرانی استاد میرباقری و حجت الاسلام و المسلمین طائب برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب پیرامون مسائل سیاسی روز و بحث مذاکره با آمریکا و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد‌مهدی میرباقری در موضوع مفهوم پیچ تاریخی در بیانات امام خامنه ای به ایراد سخنانی پرداختند که مشروح آن در ادامه آمده است.

استاد میرباقری نیز در این نشست با اشاره به ضرورت بررسی تئوری انقلاب اسلامی و دیگر رخدادهای مهم تاریخی تصریح کرد: حق انقلاب اسلامی در عرصه بررسی تئوری آنگونه که باید و شاید احقاق نشده و در شرایطی که شاهد هستیم در مورد دیگر انقلاب‌ها نظیر انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب کبیر فرانسه کتاب‌های بسیاری نگاشته شده است درباره انقلاب این نقصان وجود دارد.

وی ادامه داد: رهبری در سخنان خود بر گذر از پیچ تاریخی تاکید کرده‌اند و در این سخنان دو شاخص مهم معنویت و مبارزه با استکبار جهانی حکم‌فرماست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام راحل اهداف انقلاب اسلامی را شامل ایجاد حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی و ایجاد بیداری معنوی در دنیا عنوان کرده بودند بیان کرد:‌ همه این اهداف در راستای آماده سازی زمینه‌های ظهور امام عصر(عج) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ولایت فقیه پذیرش حاکمیت آن در سه قوه به معنای پذیرش دین در ساختار قانون است ادامه داد: بعد از دوران صدر اسلام سابقه نداشته که حکومتی اسلامی در این سطح تشکیل شده و در ساختار قدرت در کنار رای و نظر مردم، مبانی دینی را مورد تاکید و توجه قرار دهد.

آیت الله میرباقری در خصوص نحوه مبارزه دیپلماتیک با غرب تصریح کرد: باید در مواجهه با غربی‌ها دانش چگونگی مبارزه کردن را بدانیم؛ امام راحل هرگز موافق این نبود که انگشت اتهام از روی آمریکا برداشته شود و به همین دلیل محور مبارزه را بر مبنای مبارزه با استکبار جهانی قرار داده بود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای مختلف موازنه قدرت را در جهان به سمت اسلام تغییر داده است اضافه کرد: ایران اسلامی را امروز باید یک ابرقدرت حقیقی دانست و کسانی که در صدر اداره امور هستند باید استراتژی مبارزه تا غلبه بر دشمن را دنبال کنند.

استاد حوزه علمیه قم یکی از روش‌های مبارزه به تعبیر مقام معظم رهبری را نرمش قهرمانانه عنوان کرد و بیان داشت: این رویکرد نباید به شکلی باشد که دشمن بتواند در روابط دیپلماتیک با نرمش ما ضعف‌های خود را بپوشاند.

همچنین در ادامه حجت الاسلام طائب در این نشست گفت: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبازره با امریکا است نه گام به عقب و نه صلح با آمریکا؛ دولت آمریکا هم هیچ وقت سر میز مذاکره با ایران حاضر نخواهد شد.

حجت الاسلام مهدی طائب در سی و دومین جلسه از سلسله نشستهای انقلاب اسلامی مخاطرات، امروز فردا که روز جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ از سوی ولاء منتظر در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد؛ گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران از هنگامی متولد شده است تا این زمان، هیچ نظامی نداشتیم که در این حد از قدرت باشد و در این زمان در بهترین شرایط اقتصاد، فرهنگی ، نظامی و سیاسی بسر میبریم. از نظر اقتصادی وقتی انقلاب پیروز شد ۹۰% درآمد کشور وابسته به نفت بوده است و و در این زمان ۴۵% و.ابسته به نفت است.

از نظر نظامی وقتی انقلاب پیروز شد ما سرباز نداشتیم؛ الان بهترین نظامیهای جهان را داریم، الان موشکهای ساختیم که میتواند آمریکا مورد هدف قرار بدهد. از نظر سیاسی وقتی انقلاب پیروز شد یک دیپلمات کار بلد نداشتیم؛ امروزها صدها دیپلمات حرفهای داریم.

از نظر اجتماعی فقط کافی است وضعیتی که اول انقلاب داشتیم حفظ کرده باشیم ، فرض بگیرم وقتی انقلاب پیروز شد ما ۱۰% نفر داشتیم که جان خود را برای انقلاب میدادند، و الن ۱۰% باقمانده است، باز هم پیشرفت کردیم.

حجت الاسلام مهدی طائب اشاره مقبولیت عمومی مقام معظم رهبری، ابراز کرد: هزگر امام خمینی (ره) در حد مقبولیتی که مقام معظم رهبری، نبود؛ بازرگان نخست وزیر و بنی صدر رئیس جمهور و میر حسین موسوی وزیر اجرایی این کشور بودند که هرسه نفر ای رسما جلوی دستور امام ایستادگی کردند.

الان مسئولین مقام معظم ر رهبری را منطقی قبول دارند؛. در مجلس ششم که بیشتر اصلاحاتبی بودند، قانونی برای مطبوعات تصویب شد، مقام معظم رهبری یک خط نوشت که به صلاح جامعه نیست؛ این قانون را کنار گذاشتند. آقای بهزاد نبوی بخاطر همین همه نمایندگان برای علیه مقام معظم رهبری بسیج میکرد و این پندار را داشت که همه از مقام معظم رهبری برگشتند، در سالگرد مجلس همه به دیدن مقام معظم رهبری رفتند همه نمایندگان مطالب آقا را مینوشتند. وقتب بهزاد نبوی روبهرو شدند؛ گفتندک ایشان حرفهای عاقلانه و منطقی میزند.

حجت الاسلام مهدی طائب با اشاره به سابقه رابطه ایران و امریکا اظهار کرد: ژنظام جمهور اسلامی ایران رابطه با آمریکا را قطع نکرده است؛ بلکه آمریکا رابطه را با یارن قطع کرده است؛ برای ایران، آمریکا و شوروی فرق نمیکرد؛ همانطور که «مرگ بر آمریکا» میگفتیم ، «مرگ بر شوروی» هم میگفتیم، ولی هیچ وقت رابطه با شوروی را قطع نکردیم؛ وقتی امریکا رابطه خود را ایران قطع کرد، امام گفت: رابطه با آمریکا ، رابطه گرگ و بره بود.

وقتی امریکاییها فهمیدند که چه غلطی انجام دادند، در ز مان امام خمینی(ر) امریکا برای مذاکره با ایران اقدام کردند؛ امام خمینی گفت: برای چه موضوعی مذاکره کینم؟ مذاکره ایران با آمریکا دو شرط دارد: امریکایها دست از حمایت شاه بردارند و جاسوس خانه خود را در ایران تعطیل کنند.

پس امام خمینی خط قرمز روی مذاکره با آمریکا نکشید؛ شاه از بین رفت و از موضوع بحث خارج شد؛ ولی جاسوس خانه مانده است.

حجت الاسلام مهدی طائب افززود : وقتی آمریکا که از مذاکره نتیجه نگرفت؛ شروع به ترور شخصیتهای در ایران کرد، امام گفت : نیروهای مسلح اگر نتوانید از شخصیتها محافظت کیند به مردم بگوییم از آنها مواظبت کنند.

بخاطر همین تیم مخصوص محافظت تشکیل شد، در این زمان هنوز ترورها است ولی کار امنیتی آنقدر بالا رفته است که ترور شخصیتهادر ایران بسیار کم شده است .

آمریکا به دنبال تهاجم فرهنگی رفت هرچقدر ماهواره را زیاد کرد اعتکاف مردم بیشتر شد. مقام معظم رهبری گفت: انقلاب هم ریزش دارد ، هم رویش.

حجت الاسلام طائب در مورد شعار «مرگ بر امریکا» ابراز کرد: مرگ و دعای مومنی اثر دارد؛ اینقدر در ایران فریاد زدند «مرگ بر صدام مرگ بر صدام» تا صدام از بین رفت؛ اینقدر «مرگ بر شوروی مرگ بر شوروی» تا اینکه شوروی از بین رفت . و مردم ایران هم اینقدر «مرگ بر امریکا» ادامه دهند تا از صفحه روزگار محو شود.

وی افزود: امریکا می خواست ایران را از بین ببرد؛ بخاطر همین در افغانستان و عراق جنگ راه انداخت؛ ولی نتوانست کاری از پیش ببرد، در سوریه جنگ راه انداخت تا ایران را از بین ببرد. سوریه نقطه استراژیک برای ایران است و به هیچ وجه نباید بگذاریم سوریه از دست برود؛ سوریه خط مقدم ایران است اگر آنجا از بین ببرد، یعنی خط مقدم ایران را از بین برده است ؛ در سوریه هم امریکا و روسیه باهم دیگر شدند؛ یعنی آمریکا در انجا هم شکست خورد .

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: امریکا یک ابراز روانی بر عیله ایران دارد ؛ همه جا جنگ را راه میاندازد و بعد همه را تقصیر ایران می گذارد، و میگوید: هر کجا جنگ شروع می شود پای ایران میبینیم، ولی وقتی میگوییم بیاید با امریکا مذاکره کنید می گویند با آمریکا مذاکره نمیکنیم؛آمریکایها در افکار بین المل ایم مطلب را جا انداختند که اگر ایران پای مذاکره بیاید مشکلات دنیا حل خواهد شد همه جا را صلح فرا خواهد گرفت.


وی با اشاره به اتهامزنیها امریکا بر علیه ایران، تاکیید کرد: آمریکایها میگفتند که ایران سه ویژگی دارند: تروریسم، وحشی و دزد هستند؛ علت اینکه ایران تروریسم می نماند بخاطر این است که ایران را حامی تروریسم یعنی حزب الله لبنان و حماس است، و تمام امکانات این دو گروه ایران فراهم میکند؛ایران بخاطر این از این دو گروه حمایت می کند تا اینکه بر دنیا حاکم شود و حز ب الله لبنان و حماس ابزارهای ایران هستند ، و منتظر است تا بمب اتمش کامل شود و در آن زمان به جنگ افروز در دنیا بپردازد؛ امریکایها این ایده در ذهن جهانیها راه انداختند، مقام معظم رهبری هم ضد این حرف را میزد که ایران ساخت بمب اتمی را حرام میداند، آمریکایها قبول کنند ایران دنبال بمب اتم نیست پس ایران تروریسم نیست .

امریکا ایرانیها وحشی می داند بخاطر اینکه از دیوار سفارت امریکا بالا رفته است و و ایرانیها دزد می‌دانند بخاطر اینکه سفارت امریکا را گرفته است.

وی افزود: برای خلع سلاح کردن آمریکا و دور از ماندن از این اتهامات باید با آمریکا مذاکره کنیم، ایران سی سال مذاکره با آمریکا را رد کرده است، یک دفعه بیاید مذاکره دبا آمریکا را قبول کند جهانیها میگویند تحریمها اثر کرده است و ایران را پای مذاکره کشانده است.

حجت الاسلام طائب در مورد «نرمش قهرمانه»، ابراز کرد: مقام معظم رهبری گفت: «نرمش قهرمانه» یعنی اینکه ما در این زمان میخواهیم، با آمریکا مذاکره کنیم؛ ایران در قویترین موضع سیاسی دارد و امریکا در ضعیفترین موضع سیاسی است و میخواهیم این ابزار روانی را از امریکا به نام مذاکره از دست آنها بگیریم.

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: برای مذاکره با آمریکا یک وسیله و فرد خاصی لازم بود؛ آقای احمدی نژاد اهل مذاکره نبود؛ باید یک فردی باشد که قیافه مذاکره را داشته باشد و هم خط قرمزها را عبور نکند . خدواند متعال در این انتخابات، فرد مناسب مذاکرات را روی کار آورد، آقای روحانی شخصیت و سابقه مذاکره را داشت. در تمام دنیا میگفتند که دولت مذاکره روی کار آمده است.

حجت الاسلام طائب ابراز کرد: مقام معظم رهبری گفت: آقای روحانی با امریکا مذاکره کنید ولی این حدود را رعایت کنید: با افراد و رئیس جمهور امریکا یک جلسه مذاکره نگذارید؛ زیرا آنجا اهل صداقت نیستند و پیش شرط برای مذاکره گذاشتند و مذاکره باید بدون پیش شرط باشد. وزیر امورخاجه هم باید در غالب ۵+۱ با آنها مذاکره کند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به سخنان اوباما در سازمان ملل، افزود: اوباما در سخنرانی خود مجبور شد، بگویید : فتوی مقام معظم رهبری ایران چنین است؛ یعنی شما قبول کردید که ایشان رهبر ایران است. و ما دنبال براندازی ایران نیستیم یعنی اینکه ایرانیها وحشی نیستند، یعنی تاقبل از اینکه پای میز مذاکره بروید این اعترافها را از امریکا و اوباما گرفتیم .

حجت الاسلام طائب گفت: اوباما این حرفها را زد تا با آقای روحانی مذاکره کند و سه بار تقاضا مذاکره دادند که هر سه بارش رد شد؛ بطوری جوی در رسانهها و روزنامهها آمریکا راه افتاد که ایران، امریکا راتحقیر کرد و این هم برای اوباما خیلی بد شد.
بخاطر همین روی هیئت دیپلماسی ایران فشار آوردند و آنها به آقای روحانی فشار آوردند تا این تماس حاصل شد اگر این تماس تلفنی هم نبود،ایران در میدان مذاکره پیروز مطلق بودیم، ولی ایران در اصل مذاکره پیروز شده بود وقتی نتانیوهو به امریکا آمده بود اصلا نمیدانست چه کاری کند .

حجت الاسلام طائب تاکیید کرد: آقای اوباما آنقدر فشار بود که زودتر از آنچه تصور شد همه حرفهایش پس گرفت و گفت: اسراییل خط قرمز ما است، یعنی ایران باید دست از حمایت حزب الله بردارد. گزینه نظامی هنوز روی میز است؛ کسانی که در ایران از مذاکره با آمریکا حمایت میکردند ماندهاند چی بگوید.

حجت الاسلام طائب در مورد نتیجه سفر آقای روحانی گفت: ما با این کار ابزار عملیات روانی را از دست امریکا گرفتهایم؛ و قول دادهاند تا ۲۴ مهر تحریمها برداریم؛ اگر تحریمها بردارند؛ یعنی امریکا شکست خورده است. اگر بر ندارند یعنی بر روال سابق خود هستند .

حجت الاسلام طائب افزود: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبازره با امریکا است نه گام به عقب و نه صلح با آمریکا؛ دولت آمریکا هم هیچ وقت سر میز مذاکره با ایران حاضر نخواهد شد.

حجت الاسلام طائب در پایان سخنانش اظهار کرد: بودجه اوباما که سنای آمریکا تصویب نمیکند، بخاطر این است آنها سر مذاکره با ایران باهم دیگر شدهاند و جهاز روز است که دولت فدرال تعصیل و هفتصد هزار بیکار شدهاند؛ در جواب آن کسانی که در ایران می گویند مذاکره با آمریکا موجب میشود مشکلات اقتصادی ایران حالش شود باید گفت کل اگر طیب بودی، سر خود را دوا نمودی.